نویسنده: علی ولی خانی
// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

احتمال ساخت Shenmue 4 وجود دارد

یو سوزوکی، کارگردان 3 Shenmue می‌گوید که احتمال عرضه دنباله این بازی وجود دارد.

طرفداران سری Shenmue مدت‌ها است که منتظر عرضه سومین بازی از این مجموعه هستند. با وجود این، به خاطر عدم موفقیت مالی دو بازی اول، عرضه‌ی نسخه‌ی سوم این بازی سال‌ها به طول انجامید، اما یو سوزوکی، کارگردان اصلی سری، هیچ‌وقت امید خود را از دست نداد و توانست با برگزاری کمپین کیک‌ استارتر و کمک طرفداران، ساخت نسخه‌ی سوم این بازی را آغاز کند. اما اگر فکر می‌کنید که نسخه‌ی سوم این بازی،‌ آخرین حلقه از زنجیره‌ی این سری است، در اشتباهید. در مصاحبه‌ای تازه، سوزوکی اعلام کرد که پایان بازی Shenmue 3، آغازگر یک دنباله‌ی دیگر است.

در این مصاحبه از سوزوکی سوال شد که آیا احتمال ساخت Shenmue 4 وجود دارد یا خیر. او در پاسخ گفت:

بله. پایان Shenmue 3 کاملا برای ساخت یک دنباله‌ی دیگر باز است. این داستان را نمی‌شود با قسمت سومش به پایان رساند.

البته با وجود دورنماهایی که همیشه سازندگان برای این سری در نظر گرفته بوده‌اند، این خبر زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد. از ابتدا برنامه بر آن بوده که بازی‌های Shenmue به یک سری بزرگ و بسیار معروف در سراسر دنیا تبدیل شوند، اما گمان می‌رفت که عدم موفقیت مالی و سختی‌های ساخت سومین بازی سری باعث شود که سوزوکی از این نقشه‌ها صرف نظر کند.

اما حالا سوال اصلی اینجا است: آیا بازی سوم سری به قدری موفق خواهد بود که عرضه‌ی بازی بعدی مجموعه را تضمین کند؟ کمپین کیک‌ استارتر طرفداران که حالا مملو از پول طرفدارانی است که بی صبرانه منتظر بازی کردن بازی‌های جدیدی از این سری هستند، به این پرسش جوابی مثبت می‌دهد. اما اگر Shenmue III به اندازه‌ی کافی موفق نباشد، شرایط سوزوکی برای ساخت چهارمین بازی از این سری، سخت‌تر از قبل خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده