نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

معرفی اعضای تیم Avengers جدید کتاب‌های کمیک

چندی پیش کمپانی مارول در راستاری طرح «شروع تازه» خود تیم انتقام جویان جدید کمیک را معرفی کرد. حال ما می‌خواهیم به معرفی هر کدام از اعضای این تیم بپردازیم.

چندی پیش در طی اخبار مختلف اعلام کرده بودیم که کمپانی مارول کامیکس قصد دارد به واسطه طرح جدید «شروع تازه» خود، کارهای جدیدی و اغلب جالبی را در زمینه کتاب‌های کمیک خود انجام دهد که یکی از این کارها، معرفی تیم جدید انتقام جویان با برخی اعضای جدید بود.

همانطور که پیشتر هم اعلام شد، کتاب Avengers #1 قرار است توسط هنرمندی به نام اد گینس طراحی و توسط نویسنده‌ای به نام جیسون ارون نوشته شود. این کتاب قرار است در ماه می سال جاری منتشر شود. از زمانی که طرح جدید «شروع تازه» کمپانی مارول آغاز به کار کند، سری کتاب کمیک انتقام جویان هم منتشر می‌شود و قرار است سالانه ۱۸ قسمت از این مجموعه منتشر شود. این سری قرار است به گونه‌ای باشد که جایگزین چندین مجموعه و سری کتاب‌های کمیکی که به طور مثال با عناوینی مانند انتقام جویان جدید (The New Avengers)، انتقام جویان مخفی (Secret Avengers) و انتقام جویان عجیب (Uncanny Avengers) منتشر می‌شد، بشود. 

علاوه بر اینکه قرار است ما در این مجموعه اتفاقات و خطرات حال حاضر را مشاهده کنیم، سری به اعضای تیم انتقام جویان بسیار بسیار قدیمی هم خواهیم زد. خط داستانی این مجموعه طوری برنامه ریزی شده است که ما هم با اعضای جدید و هم ابرقهرمانانی که ۱۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح در این تیم فعالیت می‌کردند، آشنا شویم. براساس معارفه‌ای که در کتاب Marvel Legacy و توسط جیسون آرون انجام شده است، شخصیت‌هایی مانند بلک پنتر، گوست رایدر، اودین، فینکس (جین گری)، استار بند (Star Brand)، آیرون فیست (مشت آهنی) و آگاماتو در این تیم حضور دارند. شاید برای شما سوال باشد که در این مجموعه شخصیت شرور مقابل تیم انتقام جویان چه کسی است و خب این شخصیت کسی نیست جز سلستیال سیاه.

در حال حاضر، ما دیگر حالا می‌دانیم که اعضای ما قبل تاریخی تیم انتقام جویان چه کسانی هستند. همچنین ایده‌هایی هم درباره اینکه با چه تهدید و خطری قرار است مقابله و مبارزه کنند، در ذهن داریم. اما آیا می‌دانیم که اعضای تیم انتقام جویانی که در دوره مدرن زندگی می‌کنند چه کسانی هستند؟ ما در طی این مقاله بر آن شدیم که اطلاعات نسبتا خوبی درباره این اعضای جدید برای شما تهیه کنیم. همچنین قرار است بگوییم که در حال حاضر، در زندگی آنها که در دنیای مارول قرار دارد، چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

Iron Man

مرد آهنی - آیرون من

بعد از مدت‌ها دوری از میدان مبارزه و نبرد، بنیانگذار تیم انتقام جویان و یکی از اصلی‌ترین اعضا، قرار است باری دیگر به گروه بازگردد.

هرچند که مرد آهنی، در طی این مدت، فقط از تیم انتقام جویان و اعضای آن دور نبوده است، بلکه می‌توان گفت که بعد از آخرین مبارزه‌اش با کاپیتان مارول (کمی پایین‌تر درباره آن توضیح داده شده است) در جنگ داخلی دوم (Civil War II) دچار نوعی روانگسیختگی به نام کاتاتونی (شخص مبتلا به آن دچار اختلالات حرکتی می‌شود و گاهی تا مدتی طولانی بدون حرکت یا صحبت کردن ثابت می‌ماند) شده بود.

تقریبا مدتی می‌شود که تونی استارک توانسته هوشیاری و سلامت روانی و جسمی خود را باری دیگر به‌دست بیاورد. با اینکه او به وضعیت معمول خود بازگشته است اما هنوز نتوانسته لباس رزم مرد آهنی را به‌دست بیاورد. از طرف دیگر، دکتر دوم هنوز هم در حال استفاده از نام مرد آهنی است تا بتواند به این واسطه، خود را از تمامی گناهانی که در گذشته مرتکب شده، رها کند. جالب است بدانید که در طی این مدت شاگرد سابق تونی یعنی ریری ویلیامز، در نبود استاد خود این وظیفه را به دوش گرفته بود و قصد داشت با نام قلب آهنی (Ironheart)، میراث استاد خود را زنده نگه دارد و راهش را ادامه دهد.

گفته شده که قرار است شخصیت قلب آهنی یا همان آیرون هارت، به تیم قهرمانان (Champions) بپیوندد. در حال حاضر آینده دکتر دوم اصلا مشخص نیست. تونی استارک قرار است باری دیگر با به‌دست آوردن لباس مخصوص خود در قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک آیرون من شکست ناپذیر (The Invincible Iron Man) تمام توجهات را به سمت خود جلب کند. قسمت ششصدم سری کتاب کمیک The Invincible Iron Man، آخرین قسمتی است که به قلم برایان مایکل بندیس نوشته خواهد شد. بعد از خروج بندیس از کمپانی مارول کامیکس، ادامه این مجموعه به دست دن اسلات سپرده خواهد شد. 

Thor

ثور

ثور یکی دیگر از اعضای تیم انتقام جویان محسوب می‌شود که قرار است همزمان با پیوستن دوباره‌اش به این تیم، باری دیگر درست همانند گذشته لباس رزم خود را هم بر تن کند.

در طی چندین سال اخیر، ثور اودین‌سان تبدیل به یکی از افرادی شده بود که لیاقت بلند کردن و به کار بردن چکش خودش یعنی میولنیر را نداشت. این موضوع درست از زمانی اتفاق افتاد که نیک فیوری عبارت «هیچ خدایی شایسته نیست» را در گوشش زمزمه کرد. از همان زمان بود که جین فاستر چکش را در دست گرفت و با عنوان الهه رعد و برق تلاش کرد تا همانند ثور، مبارزه کند و صلح و آرامش را برای مردم ۹ جهان به ارمغان بیاورد. اما جین فاستر علاوه بر مبارزه با پلیدی‌ها، مجبور بود با سرطانش هم مبارزه کند. جالب است بدانید هر زمان که او تبدیل به شخصیت ثور می‌شد، شدت بیماری او نسبت به قبل افزایش می‌یافت. داستان جین فاستر در پایان داستان قسمت ۷۰۴ سری کتاب کمیک مرگ ثور قدرتمند (Death of the Mighty Thor)، به پایان می‌رسد.

یکی از هنرمندان کمپانی مارول یعنی همان جیسون ارون از سال ۲۰۱۲ در حال نوشتن مجموعه حماسی بسیار بزرگی درباره شخصیت محبوب ثور است. بنابراین خیلی جذاب و هیجان‌انگیز است که روند تبدیل شدن دوباره او به یکی از اعضای اصلی تیم انتقام جویان را ببینیم.

Captain America

کاپیتان آمریکا

برای اولین بار در طی چندین سال، قرار است سه عضو اصلی و بزرگ تیم انتقام جویان، درست در یک زمان مشترک به این تیم بپیوندند. 

جالب است بدانید مسیری که در حال حاضر ثور و آیرون من در حال طی کردن آن هستند و در پایان این مسیر قصد دارند باری دیگر لباس رزم خود را بر تن کنند، کاپیتان آمریکا سال گذشته و در خط داستانی سری کتاب کمیک امپراطوری پنهان (Secret Empire) طی کرده بود. در طی این خط داستانی، ذهن کاپیتان آمریکا توسط شخصیت رد اسکال و مکعب کیهانی‌ای که احساسات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خراب و فاسد شده بود. او در طی این جریان تبدیل به مامور خفته یا مامور مخفی سازمان هایدرا شد. این نسخه شیطانی از کاپیتان آمریکا، نه تنها کشور آمریکا را تحت تصرف خود درآورد، بلکه آن را به رژیم فاشیستی تحت کنترل هایدرا تبدیل کرد. خوشبختانه این موضوع زمان زیادی به طول نیانجامید و کاپیتان آمریکای واقعی از گوشه‌های ذهن کاپیتان شیطانی بیرون آمد و در یک بدن جدید ظاهر شد تا بتواند رژیم هایدرا را شکست دهد.

درست از همان زمان کاپیتان آمریکا در حال سفر و گشت و گذار در آمریکا است و به‌شدت تلاش می‌کند تا بتواند باری دیگر اعتماد مردم این سرزمین را کسب کند. جالب است بدانید که اخیرا او به آینده‌ای ویران‌شهر یا خرابه پرت شده است. به احتمال بسیار زیاد قرار است تیم انتقام جویان ماجراجویی خود را بعد از بازگشت کاپیتان آمریکا آغاز کنند.

BLACK PANTHER

پلنگ سیاه - بلک پنتر

آیرون من، ثور و کاپیتان آمریکا مدت بسیار زیادی است که خود را به‌عنوان سه عضو اصلی و اولیه تیم انتقام جویان معرفی کرده‌اند. حال بلک پنتر هم قصد دارد چهارمین عضوی باشد که به نسخه جدید این گروه ابرقهرمانی که توسط جیسون ارون ایجاد می‌شود، بپیوندد.

زمانی که این مجموعه جدید به‌طور رسمی معرفی شد، جیسون ارون در طی بیانیه خود اعلام کرد که قصد دارد تیم انتقام جویان را از «یک گروه سه عضوه‌ی بزرگ»، به «یک گروه چهار عضوه‌ی بزرگ» تبدیل کند. او در طی صحبت‌های خود، اینگونه این موضوع را توضیح داد:

من فکر می‌کنم که این تیم سه نفره‌ی بزرگ انتقام جویان، خیلی خیلی در حال نزدیک شدن به نسخه چهار نفره‌ی خود است. من فکر می‌کنم بلک پنتر قطعا لیاقت این را دارد که به این شکل، در قلب تیم انتقام جویان قرار بگیرد. او یک نقش بسیار بسیار بزرگ برای ایفا کردن دارد؛ نه تنها در این موضوع داستانی به خصوص، بلکه در این مجموعه‌ای که قرار است حالا حالاها به سمت جلو حرکت کند. دوباره نوشتن درباره این شخصیت واقعا کار جالب و سرگرم کننده‌ای است.

Captain Marvel

کاپیتان مارول

ممکن است کارول از شخصیت‌های اصلی و بنیانگذار تیم انتقام جویان نباشد اما او پیش از آنکه تبدیل به خانم مارول و واربرد بشود، در قالب شخصیت کاپیتان مارول عضو این تیم بوده است که مدت زیادی هم از این جریان می‌گذرد.

این شخصیت قرار است برای اولین بار آن هم در اثر اختصاصی خود که در دنیای سینمایی مارول ساخته شده یعنی فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) در سال ۲۰۱۹ روی پرده سینماها برود. همزمان با این جریان، او قرار است باری دیگر به عنوان یکی از قهرمانان ابتدایی و بسیار خوب دنیای مارول، به تیم انتقام جویان بازگردد.

موضوع جالبی که در این میان وجود دارد، این است که او بعد از بازگشت خود به این تیم، در کنار آیرون من قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در روند داستانی کراس اور کمیکی Civil War II از کمپانی مارول، کاپیتان مارول و آیرون من رهبری دو جبهه مقابل هم را برعهده داشتند و درست در مقابل هم قرار گرفته بودند. این موضوع، چیزی نیست که جیسون ارون آن را فراموش کرده باشد. او در میان صحبت‌های خود به این موضوع هم اشاره کرد و گفت:

آنها آنطور که باید و شاید، همانند هم‌تیمی‌های معمولی با یکدیگر گرم نیستند و خوب با هم کنار نمی‌آیند.

SHE-HULK

شی هالک

جنیفر والترز یکی از تلفات عمده و اصلی دیگر کراس اور کمیکی Civil War II محسوب می‌شد. درست زمانی که آیرون من در طی آخرین مبارزه‌اش با یک قهرمان دیگر، از ماموریت بیرون انداخته شد، شی هالک هم توسط شخصیت شروری به نام تانوس مورد حمله قرار گرفت و از او شکست خورد.

تانوس نه تنها با ضربه خود جنیفر را به کما برد، بلکه شخصیت ماشین جنگی را هم کشت. به نوعی همین اتفاقات باعث شد که آیرون من و کاپیتان مارول به‌طور جدی مقابل یکدیگر قرار بگیرند. زمانی که جنیفر از کما بیرون آمد، فرم شی هالک او از رنگ سبز تبدیل به خاکستری شده بود و به‌نوعی نشانه‌ای از آسیبی که از این رویداد خورد، بود. اگرچه به نظر می‌رسد که او دوباره به نسخه سبز رنگ خود تبدیل می‌شود، اما جیسون ارون می‌گوید که ممکن است قدرت‌های او کمی تغییر کند یا حتی دچار مشکل شود. او در میان صحبت‌های خود درباره شخصیت شی هالک اینگونه صحبت کرد:

شما در روند داستانی این مجموعه خواهید دید که ما با قدرت‌های او بازی می‌کنیم و در تلاش هستیم که تفاوت‌هایی بین قدرت‌های او و بروس بنر قائل شویم. ما سعی داریم که او را به نسخه منحصر به فرد و جذابی از کاراکتر هالک تبدیل کنیم، آن هم با روش‌هایی که مختص به خودش است.

GHOST RIDER

گوست رایدر

رابی رِیِز قرار است اولین گوست رایدری باشد که به تیم ابرقهرمانی انتقام جویان می‌پیوندد. شاید تا به امروز متوجه شده باشید که رابی ریز در میان بقیه گوست رایدرها منحصر به فرد و خاص است. داستان گذشته و خواستگاه او نسبت به جانی بلیز و دنی کچ متفاوت است. رابی تحت کنترل نیروی اهریمنی روح انتقام (Spirit of Vengeance) قرار نگرفته است بلکه توسط دایی مرده خود که یک قاتل سریالی شیطانی محسوب می‌شد، تسخیر شده بود.

به همین خاطر، قدرت‌های رابی هم به طبع نسبت به گوست رایدرهای دیگر، تفاوت‌هایی دارد. با این حال، در شماره ۱ سری کتاب کمیک Marvel Legacy (توسط خود جیسون ارون نوشته شده است)، رابی متوجه شد که می‌تواند از توانایی امضا و نشانه‌ی مخصوص گوست رایدر (با خیره شدن، حس درد و پشیمانی را در گناهکار به وجود می‌آورد) استفاده کند. کسی چه می‌داند، شاید او ویژگی‌های مشترک دیگری با بقیه گوست رایدرها داشته باشد؛ حتی بیشتر از چیزی که در ابتدا خودش تصور می‌کرد.

DOCTOR STRANGE

دکتر استرنج

دکتر استرنج قرار است در این مجموعه به تیم جدید انتقام جویان اضافه شود اما فقط برای یک مدت محدود و به طور موقت. این موضوع قصد دارد همان نکته‌ای را که جیسون ارون قصد بیان کردنش را داشت نشان دهد که ممکن است اعضای متفاوتی بنا به دلایل مختلفی به تیم اضافه شوند؛ حال ممکن است داستان به آنها نیاز داشته باشد یا خود تیم به نیروی این اعضای جدید نیاز پیدا کند.

حضور دکتر استرنج در اولین جریان داستانی این مجموعه این حدس و گمان را به وجود می‌آورد که قطعا قرار است یک اتفاق شرورانه بزرگ و محرمانه رخ دهد؛ اما همانطور که گفته شد، این مورد فقط در حد حدس و گمان است. جیسون ارون در روند داستان خود به خوبی توانسته شرایط را برای حضور دکتر استرنج فراهم کند. زمانی که جادوی زمین، به طور کلی توسط گروهی به نام امپیریکول (Empirikul) تقریبا در حال از بین رفتن است، دکتر استرنج ظاهر می‌شود تا بتواند مقابل آنها ایستادگی کند. این گروه خبیث، ضد-جادو هستند و مدام بین دنیاهای مختلف جابه‌جا می‌شوند.

اخیرا، لوکی توانسته با تلاش‌های زیاد، بخشی از جادوی از دست رفته زمین را به آن بازگرداند. به همین دلیل زمانی که استرنج می‌خواهد باری دیگر به تیم انتقام جویان بازگردد، می‌تواند بسیار قدرتمندتر از قبل باشد.

کتاب کمیک Avengers #1 برای انتشار در تاریخ ۲ می ۲۰۱۸ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) برنامه ریزی شده است.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده