// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۸

انویدیا در تلاش برای افزایش عرضه کارت های گرافیک است

انویدیا در حال رفع کمبود موجودی کارت‌های گرافیک و افزایش ناگهانی قیمت آن‌ها در دنیا است. حال، مدیرعامل شرکت در این رابطه توضیح داده و اعلام کرده که افزایش تقاضا دلیل این مشکل بوده است.

مدیران شرکت انویدیا در طی یک تماس تلفنی با سرمایه‌گذاران اعلام کردند که این شرکت نیز روند افزایش تقاضای خرید کارت‌های گرافیک به دلیل استفاده‌ی استخراج کننده‌های رمزارزها را تحت بررسی قرار داده و برای مقابله با این مسئله که باعث کمبود موجودی شده، یک رویکرد دوطرفه را در نظر دارد.

برای مدت سه ماه یعنی تا تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۸ (هشتم بهمن) و سه ماهه‌ی چهارم سال مالی، شرکت Nvidia توانست به رکورد ۲.۹۱ میلیارد دلار درآمد خالص دست یابد. ۲.۴۶ میلیارد دلار از این درآمد چشمگیر حاصل از فروش کارت‌های گرافیک این شرکت است که نسبت به سال گذشته افزایشی ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد و این امر خود گواه بر رشد بازار مراکز داده و بازی‌های ویدیویی است. شرکت انویدیا این رشد بزرگ را به دلیل تولید نسل جدید کارت‌های گرافیک جی فورس مبتنی بر معماری پاسکال اعلام کرد که باعث ساخت بازی‌های پیشرفته‌تر، افزایش تقاضا، ارتقاء سطح کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها، شکل‌گیری مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیکی و همچنین استخراج رمزارزها شده است.

کُلِت کرس (Colette Kress)، معاون اجرایی و مدیر مالی در Nvidia طی یک تماس تلفنی گفت:

تقاضای خرید در بازار ارزهای دیجیتال بیش از انتظارات ما بود؛ زیرا این حوزه به میزان درآمد بیشتری نسبت به سه ماهه قبل خود رسیده است و تشخیص پیشاپیش این افزایش تقاضا دشوار بوده است.

وی افزود:

تمرکز ما روی بازار اصلی مورد هدف همچنان ادامه خواهد داشت؛ زیرا بازار رمزارزها یک فعالیت با ریسک بالاست. انویدیا انتظار دارد که درآمد حاصل از فروش مرتبط با رمزارزها برای سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۹ کاملا غیر افزایشی باشد و چون ماینرها نیز همیشه به دنبال کارت‌های بیشتری هستند این روند ناتوانی گیمرها برای پیدا کردن کارت‌هایی با قیمت مناسب برای آن‌ها ناامید کننده خواهد بود.

 جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت انویدیا با اشاره به بازار کارت‌های گرافیک مخصوص بازی گفت:

تقاضای خرید به شکل قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است و به نظر می‌رسد این بالا بودن سطح تقاضا برای این سه ماهه‌ی مالی همچنان ادامه یابد.

هوانگ خاطرنشان کرد که خرده‌فروشی‌ها تنظیم‌کننده‌ی این‌چنین قیمت‌هایی در میان کمبود قطعات هستند و تایید کرد که این شرکت همیشه از خرده‌فروشان می‌خواهد که به جای ماینرها به گیمرها توجه کنند.

هوانگ ادامه داد:

ما سخت در تلاش هستیم تا کارت‌های گرافیک را برای گیمرها به بازار عرضه کنیم و هرکاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم تا فروشندگان و شرکت‌های سازنده کیس‌های مجتمع بتوانند خدمات خود را به گیمرها عرضه کنند.

در این رابطه خرده‌فروشی‌هایی همانند مایکروسنتر قبلا اقداماتی غیر معمول مانند قیمت ویژه بسته‌های سخت‌افزاری برای مشتریانی که تمام قطعات یک کیس را یکجا بخرند، ارائه کرده است.

از سوی دیگر انویدیا همانند رقیب همیشگی خود یعنی شرکت ای‌ام‌دی در تلاش بوده تا عرضه را افزایش دهد و به سطح تقاضا برساند. هوانگ در صحبت‌های خود از تامین‌کنندگان انویدیا تشکر کرد، اما در همین حال موضوع بحث‌برانگیز دیگری را مطرح کرد و گفت که فرایند تولید کارت‌های گرافیک در انویدیا به دلیل کمبود قطعات خاصی دچار اختلال شده است. دکتر لیسا سو، مدیرعامل شرکت AMD هم اعلام کرده بود که این شرکت نیز با همین مشکل مواجه شده و از کمبود حافظه‌های GDDR5 و HBM2 رنج می‌برد.

هوانگ در پایان گفت:

ما هرکاری که در توانمان است انجام خواهیم داد، اما من فکر می‌کنم مهم‌ترین مورد این است که فقط باید کمبود عرضه را برطرف کنیم که در این راه با محدودیت مواجه هستیم.


منبع polygon.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده