نویسنده: علی مطوری
// دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

مقایسه عملکرد Overwatch روی ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو

متخصصان DigitalFoundry در جدیدترین بررسی خود به مقایسه عملکرد بازی Overwatch روی ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو پرداخته‌‌اند.

منتشر شدن آپدیت جدید Overwatch و اضافه کردن پشتیبانی از 4K برای کنسول ایکس باکس وان ایکس، مطمئنا خبر بسیار خوبی برای طرفداران این کنسول بود؛ اما سوالی که برای همه‌ی طرفداران این بازی آنلاین به وجود می‌آید، نحوه‌ی عملکرد این نسخه در برابر کنسول پلی استیشن 4 پرو پرو و پی‌ سی های رده‌بالا است. اینجاست که بازهم متخصصان DigitalFoundry از سایت یوروگیمر وارد این موضوع می‌شوند و با بررسی کامل خود، نتایج جالب و دقیقی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

Overwatch

بر اساس آنالیز عمیق DigitalFoundry آپدیت منتشر شده برای ایکس باکس وان ایکس در سطح بسیار بالاتری از آپدیت نسخه‌‌ پلی‌استیشن 4 پرو قرار دارد؛ زیرا این نسخه از لحاظ رزولوشن، فقط HUD بازی را به 4K تبدیل می‌کرد. در همین حال، آپدیت نسخه ایکس باکس وان ایکس از این لحاظ، دارای مقیاس افقی پویا و مقایس عمودی ثابت شده روی 2160P است. این موضوع در عمل اینگونه کار می‌کند که باتوجه به فشار بازی، رزولوشن آن از میزان حداقل 2112 در 2160p تا 3840 در 2160p تغییر خواهد کرد. متخصصان Digital Foundry در ادامه با یک نمونه‌گیری عادی اعلام کردند که محدوده‌ی معمول رزولوشن گیم‌پلی روی 2752 در 2160p است که تقریبا ۷۱ درصد از رزولوشن 4K کامل محسوب می‌شود.

اگرچه آمار و ارقام رزولوشن این نسخه بسیار خوب به نظر می‌رسند اما نکته‌ی شگفت‌انگیز این موضوع، انتقال‌های نامحسوس و یک‌پارچه بین تغییرات پویا در مقایس‌های افقی مختلف است. همچنین نرخ فریم بازی با توجه به گیم‌پلی سریع و واکنشی آن روی ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده است. البته نسخه‌ی پلی استیشن 4 پرو از این لحاظ برتری داشته و فریم‌ریت ثابت‌تری ارائه می‌دهد. بنابراین تنها نگرانی ما در مورد نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس وجود گاه‌‌به‌گاه پدیده‌ی پارگی صفحه و در نتیجه آن رندر کردن فریم‌های ناقص است. در مقایسه‌ با دیگر بخش‌های بصری بازی، مثلا از لحاظ کیفیت سایه‌ها، باید گفت هیچ تفاوتی بین پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس وجود ندارد، اما از لحاظ نورپردازی و نحوه‌ی رسیدن نور روی سطوح مختلف و همچنین فیلترینگ بافت‌ها، ایکس باکس وان ایکس نسبت به رقیب خود برتری قابل توجه‌ای دارد.

در پایان این بررسی Digital Foundry به این جمع‌بندی می‌رسد که با چشم‌پوشی از برخی مسائل، ایکس باکس وان ایکس بهترین مکان برای تجربه‌ی کنسولی Overwatch است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده