نویسنده: علی ولی خانی
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵

انتشار بازی Sunless Skies تا زمانی نامشخص به تاخیر افتاد

Failbetter Games، استودیوی سازنده‌ی Sunless Skies، به دلیل مشکلات مالی تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرد و پروسه ساخت این بازی را به تعویق انداخت.

با وجود این‌که ممکن است تا به حال اسمی از بازی Sunless Skies نشنیده باشید، اما تقریبا همه نسخه قبلی آن، Sunless Sea، را می‌شناسند. به گفته سازندگان این بازی در صفحه Kickstarter این استودیو، خود همین مسئله باعث به‌وجود آمدن سختی‌ها و مشکلات زیادی برای این گروه بازی‌ساز مستقل شده است. از آخرین پست کیک استارتر این استودیو می‌توان متوجه شد که آن‌ها برنامه دارند یکی از پروژه‌های کوچک و فرعیشان را لغو و ساخت بزرگ‌ترین پروژه‌ی خود را به آینده موکول کنند.

این اخبار به دنبال بیانات نه‌چندان قدیمی استودیو درباره «تغییرات قابل توجهی که [در Sunless Skies] قرار است مشاهده کنیم» و مناطق جدیدی که قرار است در بازی ببینیم، منتشر شدند، اما به نظر می‌رسد که این بیانات چیزی جز آرامش قبل از طوفان نبودند. عرضه Sunless Skies از اردیبهشت ۹۷ (مه ۲۰۱۸) به تاریخی نامعلوم موکول شد. خوشبختانه Failbetter Games اعلام کرد که آن‌ها قبل از پایان فوریه (اواسط اسفندماه) درمورد تاریخ عرضه بازی، جلسه تجدید نظری خواهند داشت.

اما چرا تاخیر؟ در کنار بقیه‌ی مسائل پیش آمده برای استودیو، Failbetter در حال کنار آمدن با تغییرات در ساختار مدیریت استودیو و دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی مالی است که ممکن است آن‌ها را در وضعیتی قرار دهد که «مشکلات مالی موجب شوند [آن‌ها] قبل از ساخت بازی دیگری مجبور به تعطیل کردن استودیو شوند». به‌وضوح می‌توان دید که نسخه Early Access بازی Sunless Skies تاکنون نتوانسته به اندازه Sunless Sea که در مدت زمانی مشابه فروشی ۶ برابر داشته است، بین طرفداران بازی‌های مستقل محبوب شود. به علاوه، به‌تازگی چهار نفر از تیم سازنده‌ی کوچک Sunless Skies نیز از استودیو اخراج شدند.

در ادامه، این استودیو ناراحتی خود را در مورد مسائل دیگری، همچون کمپین موفقی که باعث شد بسیاری در مورد خرید نسخه Early Access بازی تجدید نظر کنند و فروش آن در بازار Steam نابود شود، ابراز کرد. آن‌ها افزودند که نحوه فروش و عرضه Sunless Skies در مقایسه با Sunless Sea دستخوش تغییر شده است.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد که مسائل مالی و پروسه‌ی ساخت Sunless Skies روی پروژه‌های فرعی این استودیو نیز تاثیر زیادی می‌گذارد؛ برای مثال، بازی Fallen London که انحصارا برای بازی روی تلفن‌های همراه یا تحت وب است، قرار است برای تلفن‌های همراه به طور کامل و برای بازی روی وب تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج شود. Failbetter قصد دارد که حداقل تا وقتی که وضعیت مالی‌اش سر و سامان نیافته، بودجه‌ای به پروژه‌های کوچک‌تر خود اختصاص ندهد. در نهایت، قرار است که دیگر به طور مرتب آپدیتی برای Sunless Sea منتشر نشود تا تیم سازنده بتواند تمام تمرکزش را روی پروژه‌ی جدید خود معطوف کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده