// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

تا به حال ۹۰ میلیون نسخه از بازی GTA V به بازار عرضه شده است

با توجه به گزارش مالی کمپانی تیک‌-تو اینتراکتیو، تا به حال ۹۰ میلیون نسخه از بازی Grand Theft Auto V به بازار عرضه شده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری مالی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive، کمپانی مادر کمپانی Rockstar Games و کمپانی 2K Games) منتشر شده و با توجه به این گزارش مالی اعلام شده که از بخش هزینه‌های مصرفی توانسته‌اند درآمد خوبی کسب کنند. هزینه‌های مصرفی شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای، بسته‌های الحاقی، اشتراک‌های متفاوت و سایر محتویات پولی دیجیتالی است که برای یک بازی در نظر گرفته شده است.

لینی گلدشتاین، مدیرمالی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، اعلام کرد که این کمپانی تعهد خاصی روی هزینه‌های مصرفی دارد. هدف کمپانی که چند سالی پیاده سازی شده، این است که در تمامی بازی‌های خود از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنند که این مورد برای بازی Red Dead Redemption 2 نیز صادق است، اما جزئیات پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای این بازی هنوز منتشر نشده است.

در ادامه استروس زلنیک،‌ مدیرعامل کمپانی Take-Two Interactive، اعلام کرد که ما توجه‌مان سمت بازیکنان است نه پرداخت کننده‌ها؛ ما محتویات رایگان زیادی برای بازی Grand Theft Auto Online عرضه کرده‌ایم و همین مورد سبب شده تا این بازی، به یک اثر فوق العاده محبوب تبدیل شود. زمانی که محتویات متقاعد کننده‌ای را بسازید، سیستم کسب و کار خودش راه خود را پیدا خواهد کرد. درکنار این موارد، مشخص شد که از بازی Grand Theft Auto V، تا پایان ماه دسامبر ۹۰ میلیون نسخه به بازار عرضه شده و همین مورد سب شده تا GTA V به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تبلیغاتی در آمریکا تبدیل شود.

تیک-تو اینتراکتیو اعلام کرده که در RDR2 شاهد تجربه‌ای متفاوت در بخش آنلاین خواهیم بود

در ماه دسامبر نیز رکورد جدیدی برای بازی GTA Online ثبت شد و به‌لطف محتویات عالی نظیر Doomsday Heist و محتویات هالووین و کریسمس، تعداد بازیکنان این بازی در ماه دسامبر به بیشترین تعداد خود رسید. نکته‌ی جالب قضیه این است که استروس زلنیک GTA Online را به هدیه‌ای تشبیه کرده که مدام به بازیکنان داده می‌شود و این گفته اشاره‌هایی به هزینه‌های بازیکنان و پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی دارد. با وجود موفقیت بزرگ GTA Online انتظار می‌رود مورد مشابهی را در بازی Red Dead Redemption 2 شاهد باشیم. با این‌حال کمپانی راک استار گیمز اعلام کرده که سیستم آنلاین جدیدی را در این بازی شاهد خواهیم بود.

درآمد خالص کمپانی تیک-تو اینتراکتیو در سه ماه سوم، ۴۸۰.۸ میلیون دلار بوده که با توجه به درآمد خالص ۴۷۶.۵ میلیون دلاری سال گذشته و همین بازه زمانی، شاهد رشد تقریبا چهار میلیون دلاری هستیم. همچنین در بخش هزینه‌های مصرفی کاربران، شاهد رشد ۶۴ درصدی هستیم و بودجه به‌دست آمده از این بخش ۳۲ درصد درآمد خالص کمپانی Take-Two در سه ماهه سوم را تشکیل می‌دهد. نکته جالب گزارش مالی این کمپانی، این است که از نظر سود، شاهد سود ۲۵۱.۱ میلیون دلاری هستیم که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۲۹.۸ میلیون دلار کاهش یافته است. البته این کاهش بر می‌گردد به هزینه‌های مالیاتی قوانین مالیات بر ارزش افزوده که پس از روی کار آمدن ترامپ دچار تغییراتی شد و این کمپانی نیز مجبور به پرداخت ۱۱.۹ میلیون دلار شد.

  • بازی NBA 2K18 تا به حال هشت میلیون نسخه فروش داشته و انتظار می‌رود به موفق‌ترین بازی ورزشی کمپانی توکی گیمز تبدیل شود
  • کمپانی Take-Two Interactive بار دیگر به این نکته اشاره کرد که نسخه‌ای جدید از یکی از محبوب‌ترین سری‌های توکی، در دست ساخت است و احتمال دارد شاهد بازی Borderlands 3 باشیم.
  • کمپانی تیک-تو اینتراکتیو از موفقیت نینتندو سوییچ شگفت‌زده شد و احتمال می‌رود شاهد عرضه بازی‌های بیشتری از این کمپانی روی کنسول هیبریدی نینتندو باشیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده