نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۶

کارگردان فیلم Get Out به دنبال ساخت دنباله آن است

فیلم Get Out یکی از فیلم‌های ترسناکِ متفاوت و خوش‌ساخت سال ۲۰۱۷ میلادی بود و همان گونه که انتظار می‌رفت خبرهای مربوط به ساخت دنبالهٔ آن کم کم به گوش می‌رسد.

جردن پیل، هنرپیشه، کمدین، نویسنده و کارگردان اهل آمریکا، در سخنانی اعلام کرد که ساخت دنبالهٔ فیلم ترسناک و روانشناسانه Get Out (برو بیرون) را به‌صورت جدی در نظر دارد و فکر می‌کند در دنیای به تصویر کشیده‌شده در این فیلم، داستان‌های بیشتری برای تماشاچیان وجود دارد. تقریباً سال گذشته بود که فیلم Get Out اکران خود را روی پردهٔ سینما آغاز کرد و بلافاصله به‌عنوان یکی از آثار ترسناکِ متفاوت و خوش‌ساختی از آن یاد شد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این فیلم بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت و امتیازات بالایی را از آن خود کرد. ساختهٔ کم هزینهٔ بلوم هاوس پروداکشنز (Blumhouse Productions)، در گیشه نیز عملکردی عالی داشت و با بودجهٔ ۴.۵ میلیون دلاری، به فروش ۲۵۵ میلیون دلاری دست یافت. همچنین این فیلم در چهار بخش بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامهٔ اورجینال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه در نودمین مراسم سالیانه اسکار شده است. فیلم Get Out اولین تجربهٔ کارگردانی جردن پیل بود که پیش‌تر وی را به‌عنوان بازیگر می‌شناختیم و همین فیلم وی را در دو بخش اسکار، نامزد دریافت جایزه کرده است. به نظر می‌رسد جردن پیل تریلری اجتماعی را که شباهت‌هایی نیز با فیلم Get Out دارد برای اکران در سال ۲۰۱۹ میلادی در دست ساخت دارد.

همان‌طور که گفتیم فیلم Get Out توسط کمپانی بلوم هاوس ساخته شده است و با توجه به موفقیت‌های زیاد این فیلم، ساخت دنبالهٔ آن قطعی به نظر می‌رسید و تنها مسئله موجود، مسئله زمان است. کمپانی بلوم هاوس پروداکشنز معروف به تهیه‌کنندگی فیلم‌های ترسناک و البته با بودجهٔ ساخت بسیار پایین است که در گیشه بسیار فراتر از انتظار فروش می‌کنند. این کمپانی فیلم‌های معروف و پرفروشی همچون Paranormal Activity (فعالیت فراطبیعی)، Insidious (موذی) و مجموعه The Purge (پاکسازی) را تهیه‌کنندگی کرده است.

کمپانی بلوم هاوس پروداکشنز در سال ۲۰۱۷ موفقیت بالایی در گیشه داشت. این کمپانی در ماه ژانویه فیلم Split (گسست) به کارگردانی ام نایت. شیامالان و نقش‌آفرینی جیمز مک‌آووی، آنیا تیلور جوی، جسیکا سولا، هالی لو ریچاردسون و بتی باکلی را به روی پرده برد که با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه شد و به فروش ۲۷۸ میلیون دلاری دست یافت. سپس در ماه فوریه نوبت به اکران فیلم Get Out (برو بیرون) جردن پیل رسید؛ در این فیلم بازیگرانی همچون مارکوس هندرسون، دنیل کالویا، کاترین کینر و الیسون ویلیامز حضور داشتند و به نقش‌آفرینی پرداختند. سرانجام در ماه اکتبر سال جاری شاهد اکران فیلم Happy Death Day (روز مرگت مبارک) بودیم؛ فیلمی که به‌شکلی غیرمنتظره در گیشه عملکرد خوبی داشت.

Get Out

جردن پیل در مصاحبه با سایت هالیوود ریپورتر (THR) ساخت دنبالهٔ فیلم Get Out را تأیید کرد و گفت به‌ هیچ عنوان مخالف ایدهٔ دنباله‌سازی و تبدیل این فیلم به مجموعه نیست. وی گفت که قطعاً و قویاً موضوع ساخت دنبالهٔ فیلم Get Out را در نظر دارد. جردن پیل همچنین روی این موضوع تأکید کرد که با وجود علاقهٔ فراوانی که به ملاقات دوباره جهان فیلم Get Out دارد، ولی تا این لحظه ایدهٔ داستانی خاصی برای قسمت دوم این فیلم ندارد. سخنان کوتاه وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

من دنیای فیلم Get Out را دوست دارم و احساس می‌کنم داستان‌های بیشتری برای گفتن وجود دارد. در حال حاضر دقیق نمی‌دانم چه داستانی، ولی خب فیلم پایانِ باز و سؤالات پاسخ داده‌نشده‌ای داشت.

هشدار! خواندن این پاراگراف، بخش‌هایی از داستان فیلم را لو می‌دهد

 

پروتاگونیست فیلم Get Out، شخصیت کریس واشینگتن با نقش‌آفرینی دنیل کالویا بود که بازی خوب این بازیگر جوان انگلیسی، وی را مفتخر به نامزدی دریافت جایزهٔ اسکار کرده است. داستان این فیلم در مورد جوان سیاهپوستی به نام کریس است که توسط خانواده‌ٔ نامزدِ سفید پوست خود برای آشنایی بیشتر و همچنین گذراندن آخر هفته به خانه‌ٔ آنها در منطقه‌ای دور افتاده دعوت می‌شود، ولی در ادامه با حضور کریس در این محیط جدید، او به صورت ناخواسته وارد کابوسِ بزرگ خانوادهٔ آرمیتاژ می‌شود که رهایی از آن غیرممکن به نظر می‌رسد. با وجود اینکه تمامی اعضای خانوادهٔ آرمیتاژ در فیلم Get Out کشته می‌شوند، اما محتمل خواهد بود که این خانواده فقط آن چند نفر نبوده باشند یا آشنایانی داشته باشند که با متد آن‌ها غریبه نبوده و راهشان را ادامه دهند. شاید هم به کل با خانواده‌ای جدید روبه‌رو شویم یا داستان وارد بُعدهای دیگر زندگی کریس واشینگتن شود که سرنوشت وی در انتهای فیلم مشخص نشد.

جردن پیل تأکید کرد که با وجود علاقهٔ فراوانی که به ملاقات دوباره جهان فیلم Get Out دارد، ولی تا این لحظه ایدهٔ داستانی خاصی برای قسمت دوم این فیلم ندارد

جردن پیل در سخنان پیشین خود سربسته به ایده‌های مختلف و گوناگونی که برای فیلم‌های آتی خود در نظر دارد، اشاره کرده بود؛ دنبالهٔ فیلم Get Out و پروژه‌ای که قرار است در سال ۲۰۱۹ اکران شود. این‌طور که به نظر می‌رسد در حال حاضر ذهن جردن پیل درگیر ادامه دادن دنیای Get Out است و باید دید با ساخت دنبالهٔ این فیلم می‌تواند به موفقیت‌های فیلم ابتدایی خود برسد یا خیر.

گفتنی است کمپانی بلوم هاوس چهار فیلم را برای اکران در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی کرده است. قسمت چهارم مجموعه Insidious یعنی فیلم Insidious: The Last Key (موذی: آخرین کلید) برای اکران در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده بود. قسمت چهارم مجموعه The Purge نیز یعنی فیلم The Purge: The Island (پاکسازی: جزیره) در تاریخ ۴ جولای ۲۰۱۸ (۱۳ تیرماه ۱۳۹۷) اکران می‌شود و سرانجام در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهرماه ۱۳۹۷)، شاهد اکران فیلم ریبوت Halloween (هالووین) خواهیم بود. همچنین فیلم Truth or Dare (حقیقت یا جرئت) برای اکران در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده