// چهار شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

ویژگی های آپدیت 5.50 پلی استیشن 4 به صورت رسمی اعلام شد

پس از آنکه نسخه بتا آپدیت 5.50 کنسول پلی استیشن 4 در دسترس ثبت‌نام کنند‌گان قرار گرفت، کمپانی سونی به صورت رسمی ویژگی‌های این بروز‌رسانی را اعلام کرد.

شنبه هفته جاری بود که برخی از ویژگی‌های آپدیت 5.50 کنسول PS4 توسط تعدادی از تست‌کننده‌های نسخه بتای این بروز‌رسانی اعلام شد. از بین این ویژگی‌های می‌توان به اضافه شدن حالت Supersampling به نسخه ارتقا‌یافته کنسول پلی استیشن 4، یعنی کنسول پلی استیشن 4 پرو و بهبود کتابخانه بازی‌ها اشاره کرد. حال طبق جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، کمپانی Sony به صورت رسمی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را که در قالب آپدیت 5.50 به کنسول Playstation 4 اضافه خواهند شد، اعلام کرده است.

بروز‌رسانی مذکور بخش‌های مختلف و متعددی از کنسول پلی استیشن 4 را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اولین بخشی که متحول خواهد شد، Library است. با دریافت و نصب آپدیت 5.50، کتابخانه بازی‌ها به دو بخش «تمام موارد خریداری شده» و «بازی‌های نصب شده» روی کنسول تقسیم می‌شود. همچنین بخش دیگری به نام Playstation Plus نیز به کتابخانه بازی‌ها اضافه شده است که در قالب آن می‌توانید بازی‌های دریافت شده به‌واسطه سرویس پلی استیشن پلاس را مشاهده کنید. این سرویس ماهیانه میزبان بازی‌های رایگان مختلفی است و اعضای آن می‌توانند اقدام به دریافت و تجربه آن‌ها کنند. نکته حائز اهمیت این است که برای انجام بازی‌های رایگان لازم است اشتراک معتبر سرویس Playstation Plus را در اختیار داشته باشید و در غیر اینصورت در بالای آیکون پلی استیشن پلاس روی بازی‌های مذکور یک قفل اضافه خواهد شد. مدتی پیش بازی‌های رایگان ماه فوریه سرویس مذکور اعلام شد. دیگر ویژگی که به Library اضافه شده است، امکان مخفی کردن آیتم‌های مشخصی همچون دمو‌ها، نسخه‌های آزمایشی و بتا‌ها از بخش Purchased است. تصویری از تغییرات انجام شده در کتابخانه‌ بازی‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:

در آپدیت‌های قبل ویژگی پس‌زمینه سفارشی به کنسول پلی استیشن 4 اضافه شده بود، اما به‌واسطه آپدیت 5.50 این امکان وجود دارد که از تصاویر موجود روی حافظه USB برای پس‌زمینه استفاده کنید. برای بهره‌گیری از این ویژگی می‌توانید به منوی تنظیمات و بخش تم‌ها (Themes) مراجعه کنید. همچنین امکان ویرایش محدود تصاویر با استفاده از ابزار‌هایی همچون بزرگ‌نمایی و برش وجود دارد.

ویژگی Play Time Management که با استفاده از آن می‌توانید محدودیت زمانی برای استفاده از کنسول پلی استیشن 4 تعیین کنید، یکی از موارد لازم برای بازیکنان کم سن و سال است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که مدت زمان بازی را زیر نظر داشته و محدودیت‌های روزانه وضع کنید. استفاده از این ویژگی از طریق پی سی و گوشی هوشمند نیز امکان‌پذیر است. با نزدیک شدن به دقایق پایانی مدت زمان تعیین شده، یک اعلان به بازیکن نمایش داده می‌شود که در قالب آن مدت زمان باقی مانده قابل مشاهده است. در زمان استفاده از ویژگی مذکور این امکان وجود دارد که پس از به اتمام رسیدن محدودیت زمانی، تجربه بازی متوقف شود یا بازیکن قادر به ادامه بازی باشد. تصاویر ویژگی Play Time Management در زیر مشاهده می‌شود:

آپدیت 5.50 پلی استیشن 4

آپدیت 5.50 پلی استیشن 4

آپدیت 5.50 پلی استیشن 4

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، با دریافت آپدیت 5.50 دارندگان کنسول PS4 Pro قادر به استفاده از حالت Supersampling خواهند بود. این حالت باعث می‌شود که تصاویر با رزولوشن بالاتر (در برخی بازی‌ها تا رزولوشن 4K) رندر شده و سپس کیفیت آن‌ها براساس رزولوشن نمایشگر کاهش پیدا کند. نتیجه این امر شفافیت بیشتر تصاویر است. در حالی که حالت مذکور ممکن است نتیجه مورد‌انتظار را نداشته باشد یا نرخ فریم را تحت تاثیر قرار دهد، اما می‌توان از آن به عنوان مکمل حالت Boost یاد کرد.

بهبود‌های انجام شده در بخش Quick Menu عبارتند از: استفاده از کلید‌های میان‌بر برای پخش، توقف و تنظیم صدا در هنگام استفاده از سرویس Spotify و دسترسی سریع‌تر به بخش دوستان. علاوه بر این موارد شخصی‌سازی به صفحات تیم‌ها در Tournaments اضافه شده است. همچنین امکان حذف دستی اعلان‌ها نیز وجود دارد. موارد مذکور را می‌توانید در قالب تصویر در زیر مشاهده کنید:

آپدیت 5.50 پلی استیشن 4

آپدیت 5.50 پلی استیشن 4

کمپانی سونی تا‌کنون تاریخ انتشار عمومی آپدیت پلی استیشن را اعلام نکرده است. همچنین این احتمال وجود دارد که در زمان ارائه، بروز‌رسانی مذکور دارای ویژگی‌های بیشتری نیز باشد.

نظر شما راجع به موارد اضافه شده یا بهبود یافته در جدید‌ترین آپدیت کنسول پلی استیشن 4 چیست؟ نظرات خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده