نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی موبایل Survivor: Prison Escape

نقشه بکشید، از تمام قدرت‌تان استفاده کنید و از زندان فرار کنید؛ در این مطلب به معرفی بازی موبایل Survivor: Prison Escape خواهیم پرداخت.

ایده تولید محتوای سرگرم‌کننده با محوریت فرار از زندان همیشه برای مخاطب جذاب بوده؛ کافی است به موارد سینمایی مانند فیلم رستگاری در شاوشنک، یا سریال پرطرفدار فرار از زندان نگاه کنید تا ببینید که چگونه با استفاده از این ایده، طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده‌اند. چنین ایده‌هایی عموما همه‌گیر می‌شوند؛ یعنی به مدیوم‌های مختلف راه پیدا می‌کنند. یکی از نمونه‌های بارز چنین اتفاقی ساخت بازی‌های ویدیویی با استفاده از این قالب است. از طرفی وقتی یک ایده و طرح به دنیای بازی‌های ویدیویی وارد می‌شود، به احتمال بسیار بالایی به دنیای بازی موبایل نیز قدم می‌گذارد؛ چرا که بازار بازی‌های موبایل به خاطر کاربرد خود گوشی‌های همراه پتانسیل بسیار بالایی در جذب مخاطب دارد؛ ضمن اینکه این بازار مخاطبان مخصوص و حرفه‌ای خودش را نیز دارد. بازی موبایل Survivor: Prison Escape نیز قرار است طرح محبوب فرار از زندان را در قالب بازی‌های ویدیویی به کاربران بازی‌های موبایل ارائه کند. در این بازی قرار است طی مراحل مختلف و در هر مرحله، یک زندانی را از زندان نجات دهید و هر مرحله نیز روایتی جداگانه دارد. در واقع در هر مرحله در جغرافیا و زندان متفاوتی قرار خواهید گرفت.

گیم‌پلی بازی با ارائه‌ی المان‌های مختلف به‌صورت کارآمدی ظاهر می‌شود

گیم‌پلی بازی با ارائه‌ی المان‌های مختلف به‌صورت کارآمدی ظاهر می‌شود. سیستم کنترل بازی عادی و ساده است: یک استیک حرکتی در سمت چپ تصویر و با کمی فاصله از آن دکمه‌ی مخصوص دوربین بازی که با فشردن آن دوربین هوشمند می‌شود و بسته به حرکات‌ کاربر موقعیت‌اش تغییر می‌کند. حالت دیگر نیز دوربین دستی است که کنترل کامل دوربین را بر عهده‌ی کاربر قرار می‌دهد. بازی به‌ کاربر اجازه مشت زدن و استفاده از سلاح‌های مختلف را هم می‌دهد. شما همچنین در طول بازی می‌توانید با توجه به موقعیت‌‌‌های مختلف با نشستن در مکان‌های مختلف پنهان شوید، چرا که در بازی به هیچ‌عنوان تنها نیستید؛ بالاخره دارید از زندان فرار می‌کنید و به طبع در این مسیر به پست دوربین‌های امنیتی، ماشین‌های گشت و نگهبانان مختلف برخورد خواهید کرد. این قابلیت‌های موجود در بازی به‌خوبی به‌ شما کمک می‌کنند تا از موانع و چالش‌ها عبور کنید و این قابلیت‌ها هستند که به‌تان بین پیشروی مخفی‌کارانه یا زدن به دل پلیس‌ها حق انتخاب می‌دهند. یکی از موارد جالبی که در بازی وجود دارد مکانیک باز کردن درب مکان‌های مختلف است. در حین فرار به درب‌های مختلفی برخورد خواهید کرد که با توجه به نوع آن‌ها باید با روش‌های مختلفی اقدام به باز کردن‌شان بکنید.

بازی موبایل Survivor: Prison Escape

در جریان بازی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهید شد

بازی همچنین در هر مرحله چالش‌های مختلفی به‌تان پیشنهاد خواهد کرد؛ برای نمونه در طول یک مرحله باید هفت سرباز را از پا در بیاورید. همچنین هر مرحله از نظر زمانی محدود است و اگر زمان به پایان برسد واضح است که گیم اور خواهید شد و این زمان با توجه به خود مرحله کم و زیاد می‌شود. با اینکه بازی در زمینه دادن زمان به کاربر سخاوت‌مندانه عمل می‌کند، اما با وجود این هم این محدودیت زمانی موجب چالش‌برانگیز شدن هرچه بیشتر بازی می‌شود. در گوشه و کنار تصویر، بازی اطلاعات مختلفی نظیر فاصله تا مقصد، شماره مرحله، میزان سلامتی، وظایف و زمان باقی‌مانده در اختیارتان خواهد گذاشت. تنوع دشمنان نیز در نوع خود جالب است. همانطور که پیش‌تر اشاره کردم در این بازی با انواع نیروهای امنیتی مانند دوربین‌های امنیتی، گشت‌های پیاده و ماشین‌های گشت روبه‌رو هستیم؛ نیروهایی که پس از کشتن‌شان می‌توانید جیب‌شان را خالی کنید و سلاح‌شان را بردارید. هوش مصنوعی این دشمنان هم خوب کار شده است و می‌توانند برای‌تان دردسرساز شوند.

طراحی محیط‌ها متنوع است

گرافیک هنری بازی در زمینه‌هایی چون رنگ‌بندی و نورپردازی نسبتا خوب عمل کرده است، اما گرافیک فنی بازی می‌توانست بهتر باشد. طراحی چهره‌ها جالب توجه و طراحی محیط‌ها راضی‌کننده است، اما اشکالاتی در جزییات و بافت‌ها وجود دارد. جلوه‌های بصری مختلف نیز به طرز جالبی در بازی گنجانده شده‌اند. در هر مرحله از بازی محیط بازی نیز عوض می‌شود و سازندگان موفق شده‌اند که با طراحی محیط‌های مختلف حس و حال این تغییر محیط را ایجاد کنند. بازی از نظر موسیقی هم عملکرد قابل قبولی دارد؛ افکت‌های صوتی ضربه‌زدن و صدای دشمنان بسیار خوب در بازی به‌کار رفته‌اند. موسیقی پس‌زمینه بازی نیز به‌خوبی از پس ایجاد لحظات چالش‌برانگیز بر می‌آید.

بازی موبایل Survivor: Prison Escape

بازی موبایل Survivor: Prison Escape با ارائه یک گیم‌پلی قابل قبول و با ایجاد فضاهای مختلف در طول مراحلش سعی می‌کند در عین سرگرم کردن کاربر، او را در حال و هوای فرار کردن از زندان قرار دهد. این بازی هم‌اکنون برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس کاربران است. شما نیز می‌توانید با استفاده از لینک زیر و از طریق پلی استور این بازی را دانلود کنید.

دانلود بازی اندروید Survivor: Prison Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده