نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

جیمز منگولد فیلم Ford vs. Ferrari را کارگردانی خواهد کرد

بر اساس گزارش‌های جدید منتشر شده، جیمز منگولد، کارگردان فیلم لوگان (Logan) قرار است فیلم فورد مقابل فراری (Ford vs. Ferrari) را برای کمپانی فاکس کارگردانی کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و بر اساس گزارشی که توسط سایت خبری ورایتی منتشر شده، جیمز منگولد، کارگردان بنام هالیوود، قرارداد دیگری با کمپانی فاکس قرن بیستم برای کارگردانی اثر دیگری به نام Ford vs. Ferrari (فورد مقابل فراری) امضا کرده است. البته گفته شده که این اسم، عنوان رسمی فیلم نیست. این اثر قرار است داستان خلقت سریع‌ترین ماشین دنیا را حکایت کند. در این گزارش، خلاصه کوتاهی هم از این پروژه منتشر شده که به طور کلی درباره طرح فیلمنامه و کل پروژه بوده و به شرح زیر است:

داستان این فیلم بر اساس اتفاقات واقعی‌ای بوده که در گذشته رخ داده است. داستان آن، قصه یک تیم عجیب و البته مصمم از طراحان و مهندسان آمریکایی را حکایت می‌کند. این تیم توسط یک طراح بااستعداد به نام کرول شلبی و همچنین یک راننده انگلیسی به نام کن مایلز هدایت می‌شود. کن مایلز و کرول شلبی موظف به انجام وظیفه‌ای هستند که توسط هنری فورد دوم بر دوش آنها نهاده شده است؛ آنها باید در طی این ماموریت، طرح کامل ساخت یک اتومبیل را از ابتدا تا انتها رسم کنند و در نهایت طرح اتومبیلی را تحویل دهند که پتانسیل بالایی داشته و بتواند به‌راحتی مدل جدید فراری را در مسابقه جهانی اتومبیل‌رانی که در سال ۱۹۶۶ و در شهر لو مان فرانسه برگزار می‌شد، شکست دهد.

سایت خبری ورایتی همچنین در گزارش خود به نقل از جیمز منگولد عنوان کرده که او دوست دارد مت دیمون را وارد تیم بازیگری خود کند تا نقش شخصیت کرول شلبی را ایفا کند. همچنین او اشاره کرد که دوست دارد در کنار دیمون، کریستین بیل را هم برای ایفای نقش کن مایلز به تیم بیاورد. این کارگردان قرار است با نویسنده فیلم Edge of Tomorrow (لبه فردا) یعنی جز باتر ورث و جان هنری باتر ورث همکاری کند و نویسندگی فیلمنامه را به آنها بسپارد.

هنوز به طور واضح مشخص نیست که پروژه بعدی جیمز منگولد قرار است چه چیزی باشد؛ با این حال تا به این لحظه برای کارگردانی چندین پروژه با استودیو قراردادهایی را امضا کرده است. همچنین لازم به ذکر است که منگولد در حال حاضر در حال توسعه پروژه تولید فیلم اختصاصی شخصیت X-23 است؛ این اثر یک فیلم فرعی مربوط به اثر سال گذشته خود منگولد که امسال هم نامزد جایزه اسکار شده، یعنی فیلم Logan (لوگان) است. او برای کارگردانی یک اثر اقتباسی بر اساس کتاب The Force (نیرو) که توسط دان وینزلو نوشته شده، قرارداد امضا کرده است. از طرف دیگر او برای کارگردانی یک اثر اقتباسی دیگر که بر اساس یکی از رمان‌های کودکان به نام Crenshaw (کرن‌شاو) است هم قرارداد دارد. به‌عنوان آخرین پروژه، او کارگردانی اثر دیگری را هم بر عهده دارد که نسخه بازسازی‌شده و انگلیسی زبان فیلم Disorder (بی‌نظمی) است؛ این فیلم در سال ۲۰۱۵ و با کارگردانی آلیس وینکور اکران شد که به زبان فرانسوی و بلژیکی بود. او چندی پیش برای کارگردانی یک اثر اقتباسی بلند بر اساس زندگی پتی هرست قرارداد امضا کرده بود که بعد از گذشت مدتی این پروژه کنسل شد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده