نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

پایان مخفی Metal Gear Solid V: Phantom Pain ناگهان در پلتفرم پی سی باز شد

پایان مخفی بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain به دلایلی نامعلوم، جمعه اخیر روی پلتفرم پی سی باز شد. اما شرایط باز شدن این پایان هنوز مهیا نشده و کونامی دلیل رخ دادن این اتفاق را نمی‌داند.

مدتی پس از عرضه‌ی بازی Metal Gear Solid 5: Phantom Pain بازیکنان به وجود پایانی مخفی درون بازی پی بردند که تا آن موقع کسی از آن خبر نداشت. در آن زمان بازیکنان تصور می کردند که این پایان نیز بخشی از محتوای حذف‌شده از بازی است، اما مدتی پس از این کشف، کونامی اعلام کرد که محتوای کشف‌شده از بازی حذف نشده است؛ بلکه باید شرایط خاصی فراهم شود تا بتوان این پایان را مشاهده کرد.

در واقع کاری که بازیکنان باید انجام دهند بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است. آن‌ها باید ترتیبی دهند که تمامی تسلیحات اتمی که در پایگاه‌های مادر بازیکنان مختلف ساخته شده‌اند، نابود شوند و این تنها راهی است که می‌توان به پایان مخفی بازی دست یافت. این اتفاق روی هر پلتفرم به صورت جداگانه رخ می‌دهد و علاوه بر اینکه بازیکنان تلاش‌های بسیاری را برای ساماندهی حملات بزرگ انجام دادند تا همه‌ی بمب‌های اتمی را از بین ببرند، این کار هیچ‌گاه عملی نشد. در روز جمعه، این کات‌سین به صورت ناگهانی روی پلتفرم پی سی باز شد. برخی از بازیکنان این اتفاق را به انتشار نزدیک بازی Metal Gear Survive مرتبط دانستند، اما به‌تازگی مشخص شده که این‌گونه نبوده.

کونامی به‌تازگی در توییت‌هایی اظهار داشته که نه‌تنها شرایط لازم (از بین رفتن تسلیحات اتمی) برای دیدن این کات سین فراهم نشده است، بلکه آن‌ها حتی نمی‌دانند که علت این اتفاق چه بوده و چرا این کات‌سین به طور ناگهانی نمایش داده شده. به گفته‌ی آن‌ها این اتفاق فقط در پلتفرم پی‌سی رخ داده و آن‌ها قول می‌دهند تا علت رخ دادن این اتفاق را بررسی کنند.

رخداد تخلیه‌ی سلاح‌های اتمی در نسخه‌ی استیم بازی Metal Gear Solid V: Phantom Pain به وقوع پیوسته. این اتفاق در ساعت سه و سی دقیقه‌ی عصر روز دوم فوریه (جمعه، سیزدهم بهمن) رخ داده است. ما هنوز در حال تحقیق و بررسی درباره‌ی این رخداد هستیم، اما چیزی که می‌دانیم این است که تعداد سلاح‌های اتمی موجود در جهان هنوز به عدد صفر نرسیده است.

به محض اینکه اطلاعات بیشتری از این رخداد به دست آوریم آن‌ها را به اشتراک خواهیم گذاشت و تا آن زمان می‌توانید بدون محدودیت به بازی بپردازید. این موارد تاثیری روی کار دیگر پلتفرم‌ها نیز نخواهد گذاشت.

بابت مشکلاتی که در پی این اتفاق پیش آمدند پوزش می‌طلبیم و به شما اطمینان می‌دهیم که علت را بررسی کنیم تا در آینده از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری شود.

مهم‌ترین دلیل احتمالی که برای این اتفاق در نظر گرفته شده این است که هکرها باعث شده باشند که این کات‌سین باز شود و نمایش پیدا کند. هم‌اکنون باید صبر کنیم و ببینیم که آیا شخص یا گروه خاصی مسئولیت این اتفاق را بر عهده می‌گیرد یا خیر.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده