نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵

سونی حقوق ساخت فیلمی بر اساس کتاب The Great Alone را خرید

کمپانی سونی پیکچرز به‌تازگی حق ساخت اثری اقتباسی بر اساس کتاب مورد انتظار The Great Alone از کریستین هانا، نویسنده کتاب The Nightingale را خریده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی سونی پیکچرز به‌تازگی حق و حقوق ساخت فیلمی بر اساس جدیدترین اثر مورد انتظار نویسنده صاحب جایزه یعنی کریستین هانا، به نام The Great Alone (تنهای بزرگ) را خریداری کرده است. این کتاب، دنباله اثر قبلی این نویسنده یعنی کتاب The Nightingale (بلبل) است که در نیویورک تایمز به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین آثار انتخاب شده است.

در داستان کتاب تنهای بزرگ، یک خانواده تصمیم می‌گیرند که به ایالت آلاسکا، بزرگ‌ترین ایالت کشور آمریکا نقل مکان کنند. آنها تصمیم داشتند که بعد از نقل مکان، کاملا روی پای خود بایستند و تقریبا به هیچ چیز تکیه نکنند؛ آنها به‌شدت در تلاش برای پیدا کردن صلح، ترمیم و بهبود یافتن و البته آزادی بودند. اما این جنبه خوب و زیبای ماجرا است؛ زمانی که زمستان می‌رسد و تاریکی همه را فرا می‌گیرد، زمانی که همه چیز حالت وحشیانه به خود می‌گیرد، هیچ کس نیست تا این خانواده را از این وضعیت نجات دهد، جز اینکه خودشان بتوانند فکری به حال خود بکنند. درست همانند رمان قبلی کریستین هانا یعنی کتاب The Nightingale که توانست در سطح دنیا یکی از پرفروش‌ترین آثار شود و شجاعت نفس‌گیر زنی در جنبش مقاومت فرانسه را در جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد، کتاب تنهای بزرگ هم داستان زن کاملا مستقلی را حکایت می‌کند که در شرایط بسیار بی‌رحمانه و غیرمعمولی زندگی می‌کند. شخصیت اصلی زن داستان ما نه‌تنها در شرایط سخت حضور دارد، بلکه باید هر روز به‌شدت تلاش کند تا بتواند بیشتر زنده بماند.

می‌توان گفت که این کتاب از نظر موضوعی، ارتباطاتی با همان اثر قبلی نویسنده دارد. هر دوی این کتاب‌ها، داستان شرایط ترسناک و نفس‌گیر جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد. همچنین هر دوی این کتاب‌ها داستان را از طریق لنز دو خواهر در فرانسه حکایت می‌کند که در طول شرایط اشغال نازی‌ها، به دوران بزرگسالی و بلوغ خود می‌رسند. در حال حاضر، این فیلم اقتباسی مراحل ساخت و توسعه خود را طی می‌کند. همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که قرار است کارگردان صاحب جایزه امی یعنی میشل مک‌لارن فیلم تنهای بزرگ را کارگردانی کند و قرارداد آن را هم در سال ۲۰۱۶ امضا کرده است. 

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این کتاب مورد انتظار قرار است امروز، سه شنبه توسط انتشارات سینت مارتینز کار خود را آغاز کند و از طرف دیگر، کریستین هانا هم تور ملی کتاب خود را شروع کند.

فیلم The Great Alone قرار است توسط افرادی مانند الیزابت کنتیلان از کمپانی تهیه‌کنندگی Cantillon Company و لورا کوئیک سیلور تهیه‌کنندگی شود. همچنین این دو نفر قرار است همکاری و تهیه‌کنندگی خود را با کریستین هانا ادامه دهند و اگر پروژه تولید فیلم The Nightingale هم وجود داشته باشد، آنها در آن هم حضور خواهند داشت. کمپانی TriStar Pictures وظیفه ساخت و توسعه این فیلم اقتباسی را بر عهده دارد و نیکول براون نمایندگی این استودیو را بر عهده خواهد داشت.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده