نویسنده: علی ولی خانی
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۹

سازنده A Way Out بازی‌هایی چون Heavy Rain را بیش از حد انفعالی می‌داند

جوزف فارس آثار دو شرکت Telltale و Quantic Dreams را بیش از اندازه انفعالی نامید و از علاقه خود به آزادی عمل بیشتر در بازی گفت.

A Way Out در جریان مراسم E3 سال پیش معرفی شد و با این حقیقت که چه در حالت آنلاین و چه در حالت co-op محلی این بازی تنها توسط دو نفر قابل بازی کردن است، بسیاری از گیمر‌ها در سراسر دنیا را شگفت زده کرد. اگر به Brothers: A Tale of Two Sons، اولین ساخته‌ی کارگردان این بازی یعنی جوزف فارس نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که این مسئله آن‌چنان هم شگفت‌آور و دور از انتظار نبوده‌ است. این بازی تنها به صورت تک نفره قابل بازی بود با این حال شما را مجبور می‌کرد که همزمان با دو شخصیت با استفاده از استیک‌های چپ و راست برای هر کدام از برادران بازی کنید که گاها آزار دهنده بود اما در نهایت باعث می‌شد که بهتر بتوانید با هر دو شخصیت بازی ارتباط برقرار کنید.

A Way Out سعدی دارد با روایت‌گر قصه‌ای احساسی و داستانی چند شاخه‌ای و حق انتخاب‌های متعدد، باعث شود بازیکنان «بازی را احساس کنند». جوزف فارس در مصاحبه‌ای با نشریه EDGE درمورد ساخته جدیدش صحبت و بیان کرد که این بازی شباهتی به سایر بازی‌های ماجراجویی از جمله آثار Telltale Games و ساخته‌های Quantic Dreams (مثل Heavy Rain) ندارد:

این بازی‌ها زیادی برای من منفعل هستند. من دوست دارم کنترل بیشتری داشته باشم. می‌شود گفت که در این بازی‌ها شما داستان را کنترل می‌کنید، اما در همین حال که شما مشغول کنترل کردن و تاثیر‌گذاری هستید، از دید دیگری می‌توان گفت که این‌گونه نیست. A Way Out اینطور نیست. من فکر می‌کنم که مقایسه این بازی‌ها از دید سینمایی اشکالی نداشته باشد، اما از دید نحوه انتخاب داستان منحصر به فرد خودتان مقایسه درستی نیست. در این بازی داستان کاملا به دست شما شکل می‌گیرد.

فارس می‌خواهد در حینی که به بازیکنان کنترل کامل حرکت‌هایشان در گیم‌پلی را می‌دهد، هرچه بیشتر احساسات‌شان را برانگیزد. A Way Out در تاریخ ۳ فروردین برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد و ما امیدواریم که فارس موفق شود برای بار دوم تجربه‌ای احساسی را خلق کند.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده