نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

اقتباس سینمایی Sleeping Dogs در حال تولید و توسعه است

دانی ین، بازیگر فیلم یک سرکش: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story)، با انتشار تصویری اعلام کرد که اقتباس سینمایی Sleeping Dogs در حال تولید است.

تقریبا یک سال گذشته بود که اعلام شد نسخه اقتباس سینمایی بازی Sleeping Dogs که سبکی ماجراجویی و اکشن دارد، در دست ساخت است. این بازی فوق‌العاده محبوب توسط دو کمپانی بنام در صنعت بازی‌سازی یعنی استودیو Square Enix و استودیو United Front Games ساخته شده است. با اینکه تا به امروز هیچ خبری از این پروژه نشده بود و طرفداران این بازی کم کم در حال نگران شدن بودند، اما به‌تازگی خبری منتشر شده که نشان می‌دهد پروژه تولید فیلم Sleeping Dogs (سگ های خوابیده) مسیر تولید خود را طی می‌کند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، بازیگر چینی هالیوود و یکی از مبارزان هنرهای رزمی یعنی دانی ین، تصویر جالب توجهی را در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد. او با انتشار این تصویر قصد داشت هیجان خود را با هواداران به اشتراک بگذارد و اعلام کند که پروژه تولید فیلم سگ‌های خوابیده «در حال حرکت [به جلو] است».

دانی ین در تعدادی از هنر‌های رزمی دارای درجه و عنوان بوده (کمر‌بند سیاه جودو، کمر‌بند بنفش جوجیتسو برزیلی و مدال طلای ووشو) و از سن ۲۰ سالگی فعالیت در عرصه بازیگری را آغاز کرده است. ین که اخیرا او را در فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ ستارگان) دیده‌ایم، قرار است در فیلم Sleeping Dogs نقش شخصیت اصلی داستان یعنی وی شن را بر عهده داشته باشد. وی شن یک افسر پلیس مخفی دو رگه آمریکایی-هنگ کنگی است که قصد نفوذ به یک باند جنایت‌کار را دارد. تلاش وی شن بر این است که بعد از نفوذ به این باند، آن را از درون نابود کند. فیلم سینمایی Sleeping Dogs توسط کمپانی‌های اورجینال فیلم (Original Film) و دی‌جی‌۲ اینتر‌تینمنت (DJ2 Entertainment) تولید می‌شود و تهیه‌کنندگی آن را نیل اچ موریتز، تهیه‌کننده سری فیلم‌های The Fast and the Furious (سریع و خشن)، دیمیتری جانسون و دن جونز بر عهده خواهند داشت.

در سال ۲۰۱۲ دو استودیوی یونایتد فرانت گیمز و اسکوئر انیکس لندن، بازی Sleeping Dogs را که از جنبه‌های مبارزه، صدا‌گذاری، سیستم تجربه و تصویر‌سازی منطبق بر واقعیت محیط‌ها، مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است، برای پلتفرم‌های ایکس باکس 360، پلی استیشن 3 و پی سی منتشر کردند. اگرچه این بازی از طرف منتقدان بسیار تحسین شد و نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و فروش آن به ۱.۷ میلیون نسخه رسید، اما باز هم نتوانست به آن حد از انتظار که کمپانی اسکوئر انیکس از آن داشت برسد و از این جهت شکست خورد. در سال ۲۰۱۳، ناشر این بازی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازی Sleeping Dogs به همراه بازی Tomb Raider و همچنین بازی Hitman: Absolution، از شکست‌های آن سال آنها بوده است. 

لازم به ذکر است که پروژه دیگری هم از این استودیو یعنی بازی Tomb Raider، مراحل ساخت اقتباس سینمایی خود را طی می‌کند. شاید این لایو اکشن بتواند ضررها و شکست این بازی را جبران کند.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده