نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

فصل چهارم مسابقات SL i-League Invitational با پیروزی Team Liquid پایان یافت

چهارمین فصل از مسابقات StarLadder i-League Invitational بازی Dota 2 با قهرمانی Team Liquid به کار خود پایان داد تا این تیم برای سومین سال پیاپی فاتح این تورنمنت شود.

سیستم جدید برگزاری مسابقات یعنی سیستم ماینور/میجور فصل جدید باعث شد که بسیاری از طرفداران بازی Dota 2 که مدت‌ها مسابقات را دنبال نمی‌کردند، برای تماشای بازی‌های تیم محبوب خود بازگردند. پس از مسابقات ESL One Genting که با قهرمانی تیم Newbee همراه بود، نوبت به فصل چهارم تورنمنت StarLadder i-League Invitational می‌رسد تا باری دیگر تیم‌های مطرح جهان در این رشته را مقابل هم قرار دهد. این مسابقات سومین ماینور این فصل در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید که در شانگهای، بزرگ‌ترین شهر کشور چین برگزار شد. تیم‌ها در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برای تصاحب جایزه ۱۳۵ هزار دلاری و ۱۵۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه اول به رقابت پرداختند و سرانجام تیم Team Liquid با غلبه بر حریفان در جایگاه نخست ایستاد و فاتح فصل چهارم مسابقات SL i-League Invitational شد.

 

مرحله مقدماتی | ۲۷ آذر تا ۲۲ دی

در این دوره از مسابقات باری دیگر شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در شش منطقه امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، منطقه CIS، چین و جنوب‌شرقی آسیا بودیم و نهایتا تیم compLexity Gaming از امریکای شمالی، تیم Infamous از امریکای جنوبی، تیم Team Kinguin از اروپا، تیم Team Empire از منطقه CIS، تیم LGD Gaming از چین و تیم Mineski از جنوب‌شرقی آسیا به مرحله اصلی راه یافتند. از دو تیم Team Liquid و Newbee نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد تا برای کسب عنوان قهرمانی با تیم‌های راه‌یافته از مرحله مقدماتی به رقابت بپردازند.

Dota 2

 

مرحله گروهی | ۱۲ تا ۱۴ بهمن

در این مرحله ابتدا تیم‌ها به دو گروه متشکل از ۴ تیم تقسیم شدند و هر تیم در گروه خود به مصاف دیگر تیم‌ها رفت و به این ترتیب امتیاز کسب کرد. در گروه نخست تیم Team Liquid در جایگاه اول و تیم LGD Gaming در جایگاه دوم قرار گرفتند و به مرحله اصلی راه یافتند. در گروه دوم نیز تیم Newbee و تیم Mineski به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم قرار گرفتند و جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کردند. تیم‌های سوم و چهارم هر گروه شانس حضور در مرحله پایانی را از دست دادند و با دریافت جایزه جایگاه پنجم-ششم و هفتم-هشتم راهی خانه شدند.

Dota 2

 

مرحله اصلی | ۱۵ بهمن

در این مرحله شاهد برگزاری سه دیدار میان تیم‌های راه‌یافته از مرحله گروهی بودیم که در دیدار اول تیم LGD Gaming با نتیجه ۲-۰ از سد تیم Newbee عبور کرد و در دیدار بعدی تیم Team Liquid تیم Mineski را با نتیجه ۰-۲ شکست داد. دو تیم Mineski و Newbee با شکست در این دیدارها به مقام سوم-چهارم رضایت دادند و با دریافت جایزه ۳۰ هزار دلاری راهی خانه شدند. نتایج دیدارها به نحوی رقم خورد که تیم Team Liquid و تیم LGD Gaming به فینال مسابقات راه یافتند و سرانجام Team Liquid با سه پیروزی و یک شکست به کار رقیب چینی خود خاتمه داد و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

بازی اول این دیدار بسیار نزدیک به هم و طوفانی دنبال می‌شد؛ به طوری که تا انتهای بازی، هر دو تیم شانس پیروزی داشتند. در دقایق ابتدایی همکاری‌های بسیار زیبایی را در هر یک از خطوط شاهد بودیم که در دقیقه دوم بازی دو کشته روی دست Team Liquid بر جای گذاشت و درگیری دقیقه ۴ منجر به کشته شدن یکی از بازیکنان LGD Gaming شد. پس از آن با پیوستن دو نفر از یاران Team Liquid به لاین میانی، Shadow Fiend و Elder Titan از تیم حریف کشته شدند، اما دقایقی بعد در همین لاین DK از Team Liquid مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. تیم LGD Gaming در دقیقه ۱۲ در لاین پایینی و جنگل تعدادی از بازیکنان حریف را از میان برداشت، ولی موفقیت آنها ادامه‌دار نبود و زمانی که برای نابود کردن تاور میانی پا پیش گذاشته بودند، تیم Team Liquid موفق به از بین بردن ۳ بازیکن از حریف شد. پنج دقیقه بعد نبرد دیگری در لاین پایین و بالا بین تیم‌ها اتفاق افتاد که هر دو تیم موفق به از بین بردن تعدادی از بازیکنان هم شدند و در این لحظه LGD Gaming به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد.

در دقیقه ۲۱ تیم‌ها به جای درگیری مستقیم سراغ تاورهای یکدیگر رفتند و تعدادی از تاورها را از بین بردند؛ تا اینکه Team Liquid تصمیم گرفت به لاین بالایی برگردد و این لاین را حفظ کند که منجربه درگیری‌های دیگری شد. پس از آن درگیری بین دو تیم شدت گرفت که Team Liquid از آنها سربلند بیرون آمد. تیم Team Liquid در دقیقه ۲۸ لاین بالایی LGD Gaming را هدف قرار داد و یکی از تاورهای این لاین را با موفقیت از میان برداشت، اما در این لحظه تیم حریف برای حفظ تاورهای بعدی فایت جدیدی آغاز کرد که چندان موفق ظاهر نشد. دو دقیقه بعد LGD Gaming در یک حمله برق‌آسا تمام بازیکنان Team Liquid را از میان برداشت و موفق شد تا باراکس‌های میانی و بالایی تیم حریف را نابود کند. پس از آن تیم LGD Gaming به سراغ روشان رفت که میراکل در یک حرکت زیبا موفق شد تا Aegis را برباید و در این خلال درگیری‌هایی نیز اتفاق افتاد که نمی‌توان تیمی را پیروز آن دانست. تیم LGD Gaming از دقیقه ۳۵ به سبب از بین بردن تاورهای بیشتر تسلط بیشتری به بازی یافت و به سمت های‌گراند Team Liquid راهی شد که به در بسته خورد. پس از آن شاهد هجوم Team Liquid به لاین میانی LGD Gaming بودیم که نتیجه چندانی برای این تیم نداشت. از این لحظه تا دقیقه ۴۳ بازی نسبتا آرامی را شاهد بودیم، اما پس از آن Team Liquid به سراغ روشان رفت و به دنبال آن به خط میانی حریف هجوم برد. این تیم پس از نابودی باراکس‌های این قسمت به سراغ باراکس‌های بالایی رفت، اما در درگیری بعدی نتوانست کاری از پیش ببرد و بالاجبار به عقب بازگشت. در دقیقه ۵۰ درگیری بزرگی رخ داد که Team Liquid تمام بازیکنان تیم رقیب را از میان برد و با حمله به لاین بالایی و پایینی و به دست آوردن مگاکریپ به کار LGD Gaming پایان داد.

Dota 2

بازی دوم این دیدار از همان دقایق اولیه بسیار هجومی آغاز شد و بازیکنان هر یک از تیم‌ها با پیوستن به خطوط دیگر سعی در برهم زدن نظم آن قسمت و به دست گرفتن کنترل بازی داشتند. در دقیقه سوم بازی Sand King از Team Liquid به لاین پایینی پیوست و یکی از بازیکنان LGD Gaming را از میان برداشت و در طرف مقابل در لاین بالا و پایین Team Liquid سه نفر از بازیکنان خود را در درگیری از دست داد. در دقیقه ۵ بازیکن خط میانی Team Liquid کشته شد و دقایقی بعد با پیوستن به‌موقع Dragon Knight به لاین پایینی شاهد ناکام ماندن Team Liquid در نبرد این قسمت بودیم. پس از آن فایت‌هایی در لاین بالایی اتفاق افتاد که تماما به نفع Team Liquid به پایان رسید. از دقیقه ۱۱ تیم LGD Gaming به سبب نابود کردن دومین تاور میانی و بالایی حریف تسلط بیشتری به بازی یافت و پس از آن به سراغ روشان رفت. این تیم لحظاتی بعد به سراغ دومین تاور خط پایینی Team Liquid رفت و پس از آن وارد های‌گراند آنها شد که به نابودی تاور و یکی از باراکس‌های این قسمت منجر شد. تیم LGD Gaming در دقیقه ۱۷ لاین میانی حریف را هدف قرار داد و باراکس و تاورهای این خط را نیز به‌سادگی از میان برداشت و در دقیقه ۱۸ رقیب خود را مجبور به تسلیم کرد و بازی را به تساوی کشاند.

بازی سوم این دیدار شباهت زیادی به بازی دوم داشت؛ با این تفاوت که در این رقابت Team Liquid بازی بهتری به نمایش گذاشت و در اکثر لحظات بازی کنترل بازی را در دست داشت. در دقیقه ۲ تیم‌ Team Liquid در لاین بالایی موفق به از بین بردن یکی از بازیکنان تیم حریف شد و در طرف مقابل، یک درگیری در نزدیک تاور لاین پایینی Team Liquid اتفاق افتاد که یک کشته از این تیم و یک کشته از تیم مقابل بر جای گذاشت. در درگیری زیبای دقیقه ۵ بازی Gh با هیروی Io و Mind Control با هیروی Beastmaster بازی خیره‌کننده‌ای به نمایش گذاشتند و چندین بازیکن از تیم مقابل را از بین بردند، اما درست ۳ دقیقه بعد تیم LGD Gaming نبرد تازه‌ای را آغاز کرد و به سبب تعداد بازیکنان بیشتر تیم حریف را در هم کوبید. بازی از این لحظه ریتم آرام‌تری به خود گرفت؛ تا اینکه در دقیقه ۱۳ و ۱۷ فایت‌های دیگری رخ داد و Team Liquid هر دو درگیری را به نفع خود به پایان برد. این تیم در دقیقه ۱۹ به سراغ روشان رفت و موفقیت دیگری در نبرد بعدی به دست آورد، اما در درگیری دقیقه ۲۱ این LGD Gaming بود که به واسطه یک همکاری زیبا به پیروزی دست یافت. یک دقیقه بعد Team Liquid فایت دیگری را آغاز کرد که پس از موفقیت در آن راهی های‌گراند تیم حریف شد و پس از فشار‌های بی‌امان سرانجام در دقیقه ۲۶ به کار تیم LGD Gaming پایان داد و یک پیروزی دیگر به نام خود به ثبت رساند.

در بازی چهارم این دیدار تیم LGD Gaming به دنبال کسب یک پیروزی دیگر بود تا باری دیگر کار را به تساوی بکشاند و در طرف مقابل Team Liquid که تنها یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشت، با آرامش‌خاطر بیشتری بازی می‌کرد. در دقیقه اول بازی LGD Gaming در درگیری لاین پایین موفق‌تر ظاهر شد و بازیکن ساپورتر تیم حریف را از میان برداشت. پس از آن هر دو تیم به جای درگیری به فارم مشغول شدند؛ تا اینکه در دقیقه ۷ دو درگیری، یکی در لاین بالایی و دیگری در لاین میانی، رخ داد و دو بازیکن از Team Liquid و یک بازیکن از LGD Gaming کشته شدند. دقایقی بعد یک فایت دیگر را شاهد بودیم که نتیجه مشابهی برای تیم‌ها در پی داشت. تیم Team Liquid در دقیقه ۱۰ موفق به از بین بردن تمام بازیکنان تیم رقیب در یک درگیری شد، اما پس از آن LGD Gaming وارد درگیری تازه‌ای شد و اختلاف کیل‌ها را به حداقل رساند. از این لحظه تا دقیقه ۲۵ بازی به صورت برابر دنبال می‌شد و هیچ تیمی بر دیگری برتری نداشت؛ تا اینکه Team Liquid به لاین بالایی حریف هجوم برد و با از بین بردن چندین بازیکن از تیم حریف تسلط بیشتری به بازی یافت. پس از آن Team Liquid به سراغ روشان رفت و LGD Gaming برای جلوگیری از این کار درگیری جدیدی در این قسمت آغاز کرد که به هیچ وجه به نفع آنها نبود. تیم Team Liquid با موفقیت در این درگیری به لاین میانی و بالایی تیم حریف هجوم برد و نبرد پایانی را نیز با موفقیت به پایان رساند و به این ترتیب LGD Gaming بازی چهارم را در دقیقه ۲۸ واگذار کرد.

Dota 2

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

Dota 2

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولTeam Liquid۱۳۵.۰۰۰ دلار۱۵۰
دومLGD Gaming۶۰.۰۰۰ دلار۹۰
سوم-چهارمNewbee۳۰.۰۰۰ دلار۳۰
سوم-چهارمMineski۳۰.۰۰۰ دلار۳۰
پنجم-ششمcompLexity Gaming۱۵.۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمTeam Empire۱۵.۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمInfamous۷.۵۰۰ دلار-
هفتم-هشتمTeam Kinguin۷.۵۰۰ دلار-


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده