// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

خالق بازی Celeste از عملکرد آن روی نینتندو سوییچ می‌گوید

مت تورسن، خالق بازی Celeste در مصاحبه با وب‌سایت Destructoid به صحبت در مورد عرضه موفق این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ پرداخته است.

بازی Celeste که نمونه آزمایشی آن در طی چهار روز در یک هکاتون بازی‌های ویدیوی ساخته شده بود و نهایتا به یک بازی کامل تبدیل شد، مدتی پیش روی پلتفرم‌های پی سی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد. طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به مناسبت انتشار این بازی وب‌سایت دیستراکتوید مصاحبه‌ای با خالق آن یعنی مت تورسن تر‌تیب داده است که وی در بخشی از آن از عرضه موفق بازی مذکور روی جدید‌ترین کنسول نینتندو یعنی کنسول Nintendo Switch گفته است.

مت تورسن در رابطه با فروش بالای بازی Celeste در فروشگاه eShop چنین گفته است:

نسخه نینتندو سوییچ بازی Celeste بیشترین سهم از فروش را داشته است و ما نیز چنین انتظاری را داشتیم. ما معتقد هستیم که بازی Celeste و کنسول نینتندو سوییچ مناسب یکدیگر هستند. با این حال بسیار خرسندیم که روی تمامی کنسول‌ها این بازی را عرضه کردیم و از تمام حمایت‌های انجام‌شده قدر‌دانی می‌کنیم.

کنسول نینتندو سوییچ از ابتدای عرضه به یکی از پلتفرم‌های محبوب در بین بازیکنان و علاقه‌مندان به بازی‌های مستقل تبدیل شد که موفقیت تجاری برخی از بازی‌های مستقل مشهور، مهر تاییدی روی این ادعا است. همچنین این کنسول فروش ۱۳ میلیون دستگاه تا پایان ماه ژانویه سال جاری را تجربه کرده که این رقم به معنای فروش بیشتر نسبت به کنسول Wii U در عرض یک سال است.

در مقام مقایسه می‌توان به کنسول PS4 اشاره کرد که در سال اول عرضه ۱۴.۴ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. در این بین نباید این حقیقت را فراموش کرد که کنسول نینتندو سوییچ به‌واسطه ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فردش تقریبا بی‌رقیب است، اما کنسول پلی‌استیشن 4 مجبور به رقابت با کنسول نسل هشتمی کمپانی مایکروسافت یعنی کنسول Xbox One است.

کمپانی نینتندو پیش از این اعلام کرده است که تا‌کنون ۱۵ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ به خرده‌فروشی‌ها ارسال شده است و این کمپانی قصد دارد تا ماه مارس این تعداد را به ۱۸ میلیون افزایش دهد.

بازی Celeste توسط استودیو Matt Makes Games که ساخت بازی Towerfall: Ascension را در کارنامه دارد، در تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) منتشر شد. این بازی هم‌اکنون با قیمت ۲۰ دلار از فروشگاه‌های مختلفی همچون استیم و پلی استیشن استور قابل خرید است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده