نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

کمپانی فاکس و نویسنده کتاب جومانجی قرارداد همکاری امضا کردند

کریس ون آلزبرگ، نویسنده و خالق داستان جومانجی، با کمپانی فاکس قرن بیستم، قرارداد ساخت فیلم سینمایی از روی آثار خود را امضاء کرد.

فیلم فانتزی و اکشن Jumanji: Welcome to the Jungle (جومانجی: به جنگل خوش آمدید) تا این لحظه عملکردی خیره‌کننده در گیشه داشته است و آیندهٔ وسوسه‌انگیز این مجموعه، نویسنده و خالق رمان مصور جومانجی را به پای میز مذاکره با کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) کشانده است. کریس ون آلزبرگ در کنار تهیه‌کنندگانی همچون ویلیام تیتلر، تد فیلد و مایک وبر، نسخه‌ای جدید از آثار پیشین و همچنین کتاب‌های آینده و ایده‌های تازه خود را به نسخه‌ای سینمایی تبدیل خواهد کرد.

کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) برداشتی متفاوت از رمان مصور کریس ون آلزبرگ داشت و فیلم جدید این کمپانی تا این لحظه موفق به فروش عالی ۸۲۳ میلیون دلاری در گیشه شده است. کتاب مصور جومانجی در سال ۱۹۸۱ میلادی توسط کریس ون آلزبرگ، نویسنده و تصویرساز آمریکایی آثار کودکان، منتشر شد. نسخهٔ سینمایی ابتدایی این رمان در سال ۱۹۹۵ اکران شد و در آن زمان یکی از متفاوت‌ترین جلوه‌های تصویری را در فیلم Jumanji (جومانجی) شاهد بودیم و بسیاری از تماشاچیان از کیفیت خوب جلوه‌های تصویری آن فیلم متعجب و هیجان‌زده شده بودند. البته آن فیلم را با وجود صحنه‌های هیجانی، نمی‌توان فیلمی اکشن خواند. کارگردانی فیلم Jumanji بر عهده جو جانستون بود و در آن فیلم رابین ویلیامز فقید (در نقش آلن پریش) و بازیگرانی همچون بانی هانت (در نقش سارا ویتل)، کرستن دانست (در نقش جودی شپرد) و برادلی پیرز (در نقش پیتر شپرد) حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم ابتدایی با استقبال نسبی منتقدان و تماشاچیان همراه بود و توانست با بودجهٔ ساخت ۶۵ میلیون دلاری، نزدیک ۲۶۳ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد. انیمیشنی تلویزیونی نیز از روی کتاب کریس ون آلزبرگ ساخته شد که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و در ۳ فصل و ۴۰ قسمت به روی آنتن رفت. همچنین در سال ۲۰۰۵، دنبالهٔ غیرمستقیم Zathura: A Space Adventure (زاتورا: یک ماجراجویی فضایی) بر اساس رمان زاتورای کریس ون آلزبرگ به کارگردانی جان فاورو اکران شد که البته این فیلم در گیشه اصلاً عملکرد خوبی نداشت و با بودجهٔ ۶۵ میلیون دلاری، تنها ۶۴ میلیون دلار فروش داشت. از دیگر رمان‌های مصور معروف کریس ون آلزبرگ که تبدیل به فیلمی سینمایی شده است، رمان مصور The Polar Express (قطار سریع‌السیر قطبی) است که در سال ۲۰۰۴ رابرت زمکیس انیمیشنی موزیکال و فانتزی را از روی آن ساخت و این فیلم انیمیشن در زمان خود یکی از موشن‌کپچر‌های برتر و پیشگام بود. در این فیلم بازیگرانی همچون تام هنکس، داریل سابارا، چارلز فیشر، ادی دیزن و استیون تیلور حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Polar Express با بودجهٔ ساخت ۱۶۵ میلیون دلاری، حدود ۳۰۹ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

Jumanji

طبق گزارش سایت Deadline، قرارداد منعقدشده بین کریس ون آلزبرگ و کمپانی فاکس قرن بیستم، شامل آثار قدیمی این نویسنده همچون رمان Mysteries of Harris Burdick، رمان The Sweetest Fig، رمان The Garden Of Abdul Gasazi، رمان The Widow’s Brook، رمان Wreck Of The Zypher و رمان The Stanger نیز می‌شود. مدیر کمپانی فاکس، مت ریلی، سرپرست انتخاب آثار آینده کریس ون آلزبرگ برای تبدیل به نسخه‌ای سینمایی است و وی در همان ابتدای کار کریس ون آلزبرگ و همکاران تهیه‌کننده وی را با دیگر مسئولین این کمپانی، یعنی اما واتز، ونسا موریسون و نیت هاپر آشنا کرد و توافقات ظرف مدت یک روز انجام شد و قرارداد بین طرفین به امضاء رسید.

موفقیت فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle در گیشه سبب شد که بار دیگر استودیوهای هالیوودی برای ساخت نسخهٔ سینمایی از آثار این نویسنده وسوسه شوند و احتمال می‌رود مجموعه‌ای دیگر به غیر از مجموعهٔ جومانجی را در سال‌های آینده شاهد باشیم

ویلیام تیتلر، یکی از دوستان قدیمی و تهیه‌کنندگان نسخه‌های سینمایی آثار کریس ون آلزبرگ در رابطه با قرارداد جدید چنین گفت:

کریس ون آلزبرگ دنیایی از داستان‌های تخیلی و مصور خلق کرده است که در عین بزرگی جذاب است. ما با همکاری کمپانی فاکس، نویسندگان و کارگردانان را گرد هم می‌آوریم تا آثار وی را به فرمت فیلم تبدیل کنیم و فکر می‌کنم این همکاری برای همهٔ کسانی که در این حوزه هستند، جذاب خواهد بود.  

فیلم Zathura: A Space Adventure در گیشه بسیار ضعیف ظاهر شده بود و همین موضوع سبب شد تا مدتی خبری از نسخه‌های سینمایی آثار کریس ون آلزبرگ نباشد، اما موفقیت فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle در گیشه سبب شد که بار دیگر استودیوهای هالیوودی برای ساخت نسخهٔ سینمایی از آثار این نویسنده وسوسه شوند و احتمال می‌رود مجموعه‌ای دیگر به غیر از مجموعهٔ جومانجی را در سال‌های آینده شاهد باشیم.

در فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle، داستان تعدادی نوجوان روایت می‌شود که به‌صورت ناخواسته و غیرمنتظره درون دنیای جومانجی گیر می‌افتند. این مرتبه بازی جومانجی دستخوش تغییراتی شده است و شخصیت‌ها درون یک بازی ویدیویی گرفتار شده‌اند. هدف این نوجوانان این است که تنها بتوانند از این بازی رهایی یابند و به دنیای واقعی بازگردند. هنگام ورود این نوجوانان به دنیای جومانجی، شخصیت آن‌ها تغییر می‌کند و تبدیل به آواتار می‌شوند و چهار بازیگر اصلی این فیلم یعنی دواین جانسون، جک بلک، کارن گیلان و کوین هارت نقش این چهار آواتار را ایفا کرده‌اند. جیک کاسدان، پسر لارنس کاسدان، نویسنده افسانه‌ای مجموعه فیلم‌های Star Wars (جنگ ستارگان)، کارگردانی فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle را بر عهده داشته است. اسکات روزنبرگ به همراه جف پینکنر نیز نویسندگان این فیلم بودند.

همچنین چندی پیش در خبری خواندیم که دنباله فیلم Jumanji: Welcome to the Jungle برای اکران در سال ۲۰۱۹ و رقابت مستقیم با فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود نهم) تنظیم شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده