نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

بررسی بازی EA Sports UFC 3 از دید سایت‌های معتبر دنیا

EA Sports UFC 3 جدید‌ترین نسخه از سری UFC الکترونیک آرتز است که نمره‌های نسبتا خوبی هم از سایت‌های معتبر دنیا دریافت کرده است.

سری EA Sports UFC یک بازی مبارزه‌ای و شبیه‌ساز ورزش هنرهای رزمی ترکیبی یا همان MMA است که اولین نسخه آن، در سال ۲۰۱۴ منتشر و با استقبال خوبی هم رو‌به‌رو شد. حال جدید‌ترین نسخه از این سری با نام EA Sports UFC 3 دیروز برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده است تا طرفداران این ورزش بتوانند مبارزات نفس‌گیر آن را در قالب یک بازی ویدیویی تجربه کنند. خبر خوب برای این گروه از گیمر‌ها اینکه EA Sports UFC 3 نمره‌های خوبی هم از سایت‌های معتبر دنیا گرفته و می‌توان گفت که اثری موفق و باکیفیت است.

در حالی که الکترونیک آرتز در سری بازی‌هایی مثل فیفا سراغ موتور فراست‌بایت رفته، در بازی EA Sports UFC 3 کماکان از موتور قدیمی‌تر بازی‌های ورزشی این شرکت یعنی ایگنایت استفاده شده است. با این حال بازی در نمایش‌های خود گرافیک نسبتا خوبی داشت و نمی‌توان این مساله را یک ایراد برای این اثر دانست. اصلی‌ترین تفاوت این بازی در مقایسه با نسخه‌های قبلی سری، اضافه شدن یک بخش Career با نام G.O.A.T است که در آن، در نقش یک مبارز تازه‌کار قرار می‌گیرید و باید به مرور زمان مراحل پیشرفت و ترقی را طی کنید. مشابه بخش داستانی برخی از دیگر بازی‌های ورزشی EA، در این قسمت فعالیت شما فقط به مبارزه کردن خلاصه نمی‌شود و باید مثلا سعی کنید تعداد فالوور‌های خودتان را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید یا با اقداماتی، محبوبیت بیش‌تری به دست بیاورید.

تصویر روی جلد بازی EA Sports UFC 3 کانر مک‌گرگور، مبارز مشهور MMA است و وی طی چند وقت اخیر حمایت‌های خوبی هم از این بازی داشته است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی EA Sports UFC 3 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم.

EA Sports UFC 3

  • سازنده: الکترونیک آرتز کانادا
  • ناشر: EA Sports
  • سبک: مبارزه ای
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن

 EA Sports UFC 3

گیم‌اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

UFC 3 بر پایه همان ویژگی‌هایی بنا شده که در نسخه‌های قبلی معرفی شده بودند و یک سری المان جدید هم در بازی شاهد هستیم که کمک زیادی به بهتر شدن آن کرده‌اند. در واقع UFC 3 در تمامی بخش‌هایش یک تجربه عالی از مبارزات MMA ارائه می‌کند و فرقی نمی‌کند که در آن یک مبارزه ساده در برابر یک دوست را تجربه کنید یا اینکه سراغ یک مبارزه در بخش داستانی بروید؛ چرا که بازی در هر حالتی بسیار لذت‌بخش است. UFC 3 موفق شده کاری کند که وارد شدن به زمین مبارزه‌های MMA کار بسیار لذت‌بخشی باشد.

فوربس: ۸۴ از ۱۰۰

الکترونیک آرتز تلاش زیادی کرده تا عمق خوبی به بازی UFC 3 بدهد و ویژگی‌های مختلف آن را بهبود ببخشد و در این راه هم موفق شده است. به همین دلیل هم UFC 3 بهترین نسخه این سری تا به امروز است. البته یک سری اشتباهات و ایراد‌های کوچک باعث می‌شوند تا نتوانیم آن را تجربه‌ای کاملا بی‌نقص معرفی کنیم، اما در مجموع، شاهد بازی بسیار ارزشمندی هستیم.

گیم‌اسپات: نمره اولیه ۸۰

UFC 3 یک تجربه هیجان‌انگیز و جذاب از مبارزات MMA ارائه می‌کند؛ تجربه‌ای که بازی کردن آن لذت خاصی دارد و مبارزه‌هایش دقیقا مانند مبارزه‌های واقعی، غیرقابل پیش‌بینی هستند و به همین دلیل هم باید دقت زیادی در جریان نبرد‌ها داشته باشید.

آی‌جی‌ان: ۷۵ از ۱۰۰

الکترونیک آرتز تلاش زیادی کرده تا در UFC 3 مشکلات و ایراد‌های نسخه قبلی را برطرف کند و در این راه اقدامات خوبی هم مثل سیستم مبارزه و ضربه‌زنی جدید و بهبود بخش Career را شاهد هستیم. با این حال بازی هنوز هم یک سری مشکلات دارد و مثلا شاهد ایراد‌های فیزیکی یا انیمیشن‌های مشکل‌دار هستیم و حالت آلتیمیت تیم-مانند بازی هم تجربه جالبی به شمار می‌رود. با در نظر گرفتن این مشکلات، می‌توان گفت که UFC 3 بهترین تجربه ممکن را ارائه نمی‌کند، اما در بین نسخه‌های این سری، بهترین تا به امروز است.

پالی‌گان: ۷۵ از ۱۰۰

حتی با وجود اینکه سازندگان مانند نسخه قبلی تلاش زیادی برای ساده‌تر کردن مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی انجام داده‌اند، اما UFC 3 از آن دست آثار ورزشی‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان ساده با آن ارتباط برقرار کرد و مکانیزم‌های مختلفش را یاد گرفت. در واقع برای اینکه بتوانید در این بازی موفق ظاهر شوید، باید زمان زیادی را به آن اختصاص دهید و خصوصیات مبارز خودتان را تمام و کمال بشناسید. به همین دلیل هم بازی بیش‌تر مناسب افرادی است که علاقه زیادی به مبارزات MMA دارند و از حوصله کافی برای یاد گرفتن ویژگی‌های بازی و دلسرد نشدن در برابر شکست‌ها هم برخوردار هستند.

هاردکور گیمر: ۷۰ از ۱۰۰

UFC 3 تا به امروز بهینه‌ترین نسخه این سری به شمار می‌رود و در آن کم‌تر شاهد باگ‌های مسخره یا ایراد‌های فنی آزاردهنده هستیم. به همین دلیل هم با اینکه UFC 3 تغییرات خیلی زیادی در مقایسه با نسخه قبلی نداشته، اما متعادل‌ترین و بهینه‌ترین تجربه ممکن برای طرفداران این مجموعه به شمار می‌رود.

بررسی بازی EA Sports UFC 3

بررسی بازی EA Sports UFC 3


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده