نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

رومن پولانسکی شخصیت کلیدی فیلم تارانتینو خواهد بود

طبق گزارش‌های جدید، در فیلم جدید تارانتینو که حوادث سال ۱۹۶۹ میلادی را روایت خواهد کرد، شخصیت رومن پولانسکی جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

رومن پولانسکی کارگردان چندان خوش‌نامی در سینمای هالیوود به شمار نمی‌رود و در اواخر دههٔ ۷۰ میلادی داستان‌های عجیبی برای وی رخ داد. رومن پولانسکی، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و هنرپیشهٔ فرانسوی-لهستانی برندهٔ جایزه اسکار است. او در سال ۱۹۷۷ به جرم بی‌حرمتی به دختری ۱۳ ساله با نام سامانتا گیلی بازداشت شد. وی سرانجام در سال ۱۹۷۸ به جرم خود اقرار کرد و پس از گذراندن چند هفته بازداشت و پیش از اتمام دادرسی، بدون اجازهٔ مقامات قضایی از آمریکا به فرانسه گریخت. رومن پولانسکی دیگر هرگز به آمریکا بازنگشت و حتی در سال ۲۰۰۲ برای دریافت جایزه اسکار به خاطر فیلم The Pianist (پیانیست) به آمریکا نرفت.

در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو قرار است اتفاقات تلخ رخ‌داده بر سر خانوادهٔ پولانسکی به نمایش درآید و با توجه به رخ دادن این موضوع پیش از رسوایی اخلاقی پولانسکی، بعید است تارانتینو بخواهد گریزی به زندگی گذشته پولانسکی بزند. همان‌طور که گفتیم داستان فیلم روایت‌کنندهٔ رخدادهای سال ۱۹۶۹ میلادی و اتفاقات آن زمان است و فرهنگ مرسوم آن دوره را به تصویر خواهد کشید و داستان چارلز منسون یک بخش از این فیلم خواهد بود؛ چارلز منسون شخصیتی روان‌پریش و جنایتکار بود که در اوج دورهٔ هیپی، قتل‌های سریالی زیادی را ترتیب داده بود. در سال ۱۹۶۹ شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی، به همراه ۹ نفر دیگر، قربانی تصمیمات وحشیانه خانواده منسون شدند. شارون تیت در زمان قتل باردار بود. بازیگر مدنظر کوئنتین تارانتینو برای ایفای نقش شارون تیت، مارگو رابی است. کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) تأمین بودجه ساخت و همچنین پخش فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت.

بر اساس گزارشی که چندی پیش منتشر شد، لئوناردو دی کاپریو قرار است نقش یک بازیگر را در این فیلم ایفا کند که در بین سال‌های ۱۹۵۸ تا سال ۱۹۶۳ در برنامه‌ای به نام Bounty Law (شکارچی جایزه بگیر) ایفای نقش کرده است. وی روزگاری در سریالی پربیننده و معروف ایفای نقش کرده بود و حال در تلاش است که به صنعت فیلمسازی راه پیدا کند. وی از طریق دوست و همکارش که نقش بدل‌کار وی را نیز دارد به پروژه‌ای ملحق می‌شود، ولی گویا دوست قدیمی این بازیگر فکرهای دیگری نیز برای خود در سر دارد. لازم به ذکر است که احتمال حضور ستارگان بزرگی همچون تام کروز، برد پیت و ساموئل ال. جکسون نیز در نهمین ساختهٔ تارانتینو وجود دارد.

Tarantino

جاستین کرول، گزارشگر سایت ورایتی، در توییتی جزئیات بیشتری از فیلم جدید تارانتینو را فاش ساخت. مهم‌ترین بخشی که در توییت وی اعلام شده بود در مورد رومن پولانسکی بود که قرار است نقشی کلیدی در فیلم داشته باشد. این‌طور که به نظر می‌رسد، تارانتینو به دنبال بازیگری لهستانی‌زبان برای ایفای نقش شخصیت رومن پولانسکی است (طبیعتاً هیچ شانسی برای سپردن این نقش به خود رومن پولانسکی وجود نداشت). نکتهٔ جالب دیگر از بخش داستانی این فیلم که جاستین کرول بدان اشاره داشت، ارتباط بین شخصیت لئوناردو دی کاپریو با شخصیتی است که نقش شارون تیت را ایفا خواهد کرد؛ این دو شخصیت همسایه خواهند بود. همچنین کرول احتمال داد که تام کروز یا برد پیت، نقش شخصیت بدل‌کار را ایفا خواهند کرد. پیش‌تر شایعات حکایت از این موضوع داشتند که تام کروز با توجه به اعتقادش به ساینتولوژی یا همان مکتب علم‌گرایی، گزینه احتمالی و مناسبی برای بازی در نقش چارلز منسون که رهبریت فرقه‌ای خاص را بر عهده داشته، محسوب می‌شود و برد پیت نیز نقش بازیگر شاکی را خواهد داشت که از نام وی سوءاستفاده شده است.

داستان این فیلم پیرامون سینما و شخصیت‌های سینمایی اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی خواهد بود و داستان قتل‌های چارلز منسون هم بخش فرعی و در واقع پس‌زمینه داستان را تشکیل خواهد داد و احتمالاً شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی، این دو بخش داستانی را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد   

اگر این گفته‌ها صحت داشته باشند و شخصیت رومن پولانسکی نقشی کلیدی در این فیلم داشته باشد، آنگاه راحت‌تر می‌توان حدس زد کلیت این فیلم در چه موردی است. آنچه مشخص است این است که داستان این فیلم پیرامون سینما و شخصیت‌های سینمایی اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی خواهد بود و داستان قتل‌های چارلز منسون هم بخش فرعی و در واقع پس‌زمینه داستان را تشکیل خواهد داد و احتمالاً شارون تیت، همسر رومن پولانسکی، این دو بخش داستانی را به یکدیگر مرتبط خواهد کرد.

رومن پولانسکی پیش از سفر به آمریکا و فیلمسازی در سینمای هالیوود، در دههٔ ۶۰ میلادی و در کشور خود، یعنی لهستان، به ساخت فیلم‌های هنری می‌پرداخت. فیلمی که سبب معروفیت فراوان پولانسکی در هالیوود شد، فیلم ترسناک و روانشناسانه Rosemary's Baby (بچه رزماری) بود؛ در این فیلم میا فارو، جان کاساوتیس، روث گوردون و سیدنی بلکمر حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. رومن پولانسکی کارگردانی فیلم The Fearless Vampire Killers (قاتلین بی‌باک خون‌آشام) را بر عهده داشت و در همین فیلم با شارون تیت آشنا شد و آن‌ها در نهایت در ژانویه ۱۹۶۸ ازدواج کردند. اما ازدواج آن‌‌ها خیلی زود و تلخ به سیاهی نشست و کینهٔ چارلز منسون از اکران فیلم Rosemary's Baby سبب بروز اتفاقاتی شد که پیش‌تر توضیح دادیم. از دیگر فیلم‌های معروف رومن پولانسکی می‌توان به Chinatown (محله چینی‌ها)، Bitter Moon (ماه تلخ)، The Ninth Gate (دروازه نهم)، The Pianist (پیانیست) و Carnage (کشتار) اشاره داشت.

نهمین فیلم کوئنتین تارانتینو قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود. این فیلم، اولین اثری است که تارانتینو قرار است با همکاری کمپانی سونی پیکچرز آن را بسازد. پس از رسوایی اخیر رؤسای کمپانی واینستین، کمپانی سونی پیکچرز حقوق ساخت و انتشار فیلم جدید کوئنتین تارانتینو را دریافت کرد. تارانتینو ‌به‌همراه شانون مک‌اینتاش و دیوید هیمن، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این فیلم حضور خواهد داشت.

آخرین فیلمی که از کوئنتین تارانتینو به روی پرده سینما رفت، فیلم کمدی سیاه و وسترنِ خشونت‌آمیز The Hateful Eight محصول سال ۲۰۱۵ بود. در این فیلم بازیگرانی همچون ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، والتون گوگینس، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن به ایفای نقش پرداختند. فیلم The Hateful Eight نیز همچون دیگر ساخته‌های کوئنتین تارانتینو با تحسین فراوان منتقدین همراه بود و با بودجه ساخت ۵۰ میلیون دلاری، در گیشه نزدیک ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده