// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

جزئیات آپدیت 5.50 پلی استیشن 4 اعلام شد

تست‌کننده‌های نسخه بتای آپدیت 5.50 کنسول پلی استیشن 4 جزئیات تعدادی از ویژگی‌های این بروزرسانی را اعلام کرده‌اند.

در سال گذشته آپدیت 5.00 کنسول PS4 که تحت نام «نوبوناگا» با ویژگی‌هایی همچون سیستم خانواده، مدیریت بهتر لیست دوستان و اعلان‌های بهبود‌یافته در دسترس قرار گرفت. کمپانی سونی در طی ماه‌های اخیر بروز‌رسانی‌های مختلفی از جمله آپدیت 5.01 و آپدیت 5.05 را برای کنسول نسل هشتمی خود ارائه کرده‌ است که تنها عملکرد کلی سیستم را بهبود می‌بخشند. اما آپدیت 5.50 جدید‌ترین بروز‌رسانی کنسول Playstation 4 است که هم‌اکنون نسخه‌ی بتای آن در اختیار تست‌کننده‌های منتخب کمپانی Sony قرار گرفته است. حال طبق جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، این افراد برخی از ویژگی‌های بروز‌رسانی مذکور را اعلام کرده‌اند.

در ابتدای امر اعلام شده که حالت Supersampling به نسخه ارتقا‌یافته کنسول پلی استیشن 4 یعنی کنسول PS4 Pro اضافه خواهد شد. این حالت باعث می‌شود که در هنگام استفاده از مانیتور‌های 1080p و اجرای بازی‌هایی که از ویژگی Supersampling پشتیبانی نمی‌کنند، قادر به استفاده از آن باشید. نتیجه بهره‌گیری از این ویژگی در بازی‌های مختلف، متفاوت است و ممکن است هیچ تغییر قابل مشاهده‌ای ایجاد نشده یا نرخ فریم بازی تحت تاثیر قرار بگیرد. تصویری از این حالت و توضیحات کمپانی سونی را در زیر مشاهده می‌کنید:

اپدیت 5.50 پلی استیشن 4

با استفاده از ویژگی Supersampling، کنسول پلی استیشن 4 پرو بازی در حال اجرا را با رزولوشن بالاتر رندر کرده و سپس آن را به رزولوشن 1080p کاهش می‌دهد. این امر باعث می‌شود که تصاویر شفاف‌تر از قبل باشند. حالت Supersampling متضاد حالت Boost است که بر‌خلاف حالت دوم به جای افزایش نرخ فریم، کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد.

Teams دیگر ویژگی جدید کنسول پلی استیشن 4 است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تیم‌های مختلفی از دوستان را برای چت، انجام بازی‌ها و حتی شرکت در رویداد‌ها و رقابت‌ها تشکیل دهید. همچنین در آپدیت 5.50 کنسول می‌توانید هر اعلانی را پاک کنید. علاوه بر این اعلام شده است که بازی‌های موجود در کتابخانه بازی‌ها به دو دسته خریداری شده از پلی استیشن استور و دریافت شده با استفاده از اشتراک پلی استیشن پلاس تقسیم شده و می‌توانید محتوا‌ها را مخفی کنید تا در کتابخانه نمایش داده نشوند. عملکرد این ویژگی در تصاویر زیر قابل مشاهده است:

اپدیت 5.50 پلی استیشن 4

اپدیت 5.50 پلی استیشن 4

تا‌کنون کمپانی سونی ویژگی‌های آپدیت 5.50 و تاریخ انتشار آن را به صورت رسمی اعلام نکرده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده