نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۶

استن لی دچار عارضه ذات الریه شده است

در گزارش‌های جدید اعلام شده که استن لی، اسطوره محبوب دنیای کتاب‌های کمیک کمپانی مارول، مدتی است که با عارضه سینه پهلو یا همان ذات الریه دست و پنجه نرم می‌کند.

براساس گزارش‌های جدید منتشر شده، به نظر می‌رسد که وضعیت سلامتی نامناسب استن لی، افسانه کمپانی مارول کامیکس و همچنین عارضه‌هایی که برای او به وجود می‌آید هنوز به اتمام نرسیده است. حال در جدیدترین اخبار دنیای کمیک و در حاشیه اخبار سینما و تلویزیون اعلام شده که این هنرمند ۹۵ ساله در حال حاضر در حال مبارزه با عارضه سینه پهلو یا همان ذات‌الریه است. 

استن لی به‌تازگی ویدئویی از خود ضبط کرده و در آن درباره وضعیت جسمی خود توضیح داده که توسط سایت TMZ هم منتشر شده است:

من اخیرا خیلی با شما در ارتباط نبودم؛ آن هم به این دلیل است که به‌تازگی دچار عارضه ذات‌الریه شدم و مشغول مبارزه و از بین بردن آن بودم. حال به نظر می‌رسد که وضعیت من خیلی بهتر از قبل شده است. با این حال، دوست دارم که در این لحظه همه شما بدانید که من به فکر شما هستم. بله درست است، من همیشه به فکر طرفداران هستم. همچنین امیدوارم که حال همه شما خوب باشد.

در طی چندین سال گذشته، استن لی به خاطر وضعیت جسمی و بیماری‌های که سر راه او قرار می‌گرفت مجبور شد که چندین ملاقات خود را کنسل کند و همچنین در بعضی مراسم حضور نداشته باشد. بعد از لغو دو حضورش در سال ۲۰۱۲ که مربوط به ایالت اوهایو بود، استن لی مجبور شد تا برای آنهایی که اطلاعی ندارند توضیح دهد که به دلیل پیوند ضربان‌ساز یا پِیس میکر نتوانست حضور یابد. یک اتفاق این‌چنینی، باز هم در سال ۲۰۱۵ رخ داد و او به سرعت به بیمارستان فرستاده شد؛ البته در این سال او در هر صورت موفق شد که در مراسم فرش قرمز فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای) شرکت کند؛ زیرا این اتفاق ناراحت‌کننده، فردای مراسم برای او رخ داد. در سال ۲۰۱۷ هم او مجبور شد برنامه حضور در دو مراسم کامیک کان بیگ اپل (Big Apple Comic Con) و همچنین فن ایکس کامیک کان شهر سالت لیک سیتی (Salt Lake City Comic Con’s FanX) را لغو کند.

می‌توان گفت از آخرین باری که استن لی دچار عارضه شده بود، هنوز یک ماه کامل هم نگذشته است. درست چندی پیش بود که او به سرعت راهی بیمارستان شد. گفته شده علتی که بار گذشته او را راهی بیمارستان کرده تنگی نفس و همچنین ضربان قلب نامنظم او بوده است. با این حال، این وضعیت خیلی ادامه‌دار نشد و او درست یک روز بعد از بستری شدنش، از بیمارستان مرخص شد. حتی گفته شده که عارضه قبلی که برای لی به وجود آمده و بستری شدنش در بیمارستان، مقداری از شدت این حادثه جدید را کاهش داده است. 

استن لی در ابتدا به کمپانی تایملی کامیکس (Timely Comics) پیوست که چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۹ به همان مارول کامیکس معروف تبدیل شد. علاوه بر جک کربی و استیو دیتکو، استن لی هم کمک بسیار زیادی در ساخت و خلق بخش گسترده‌ای از شخصیت‌های ابرقهرمانان نمادین کمپانی مارول کرد. از جمله شخصیت‌های ابرقهرمانی که با کمک لی خلق شده می‌توان به چهار شگفت انگیز، مردان ایکس، اسپایدرمن، هالک و خیلی شخصیت‌های دیگر اشاره کرد.


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده