نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۰

بازی های رایگان ماه مارس پلی استیشن پلاس

کمپانی سونی دقایقی پیش اسامی بازی‌های رایگان ماه مارس پلی‌استیشن پلاس را اعلام کرد که شامل بازی‌های بزرگی می‌شود. 

در آخرین روز از فوریه ۲۰۱۸، سونی اسامی بازی‌های رایگان ماه مارس سرویس پلی‌ استیشن پلاس را اعلام کرد. طبق روال هر ماه، مشترکین پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا هر کدام در این ماه دو بازی رایگان خواهند داشت. 

بدون شک مهم‌ترین بازی ماه مارس که روی PS4 در دسترس خواهد بود، Bloodborne، ساخته تحسین‌شده استودیو فرام‌سافت‌ور است. با این حال بازی دوم این کنسول هم دست کمی از بلادبورن ندارد؛ چرا که سونی بازی Ratchet & Clank، ساخته استودیو اینسامنیاک‌گیمز را برای این منظور در نظر گرفته که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و مورد استقبال عالی گیمر‌ها نیز قرار گرفت. از طرف دیگر، کاربران PS3 نیز در این ماه بازی‌های Legend of Kay و Mighty No. 9 را دریافت می‌کنند که البته بازی Mighty No. 9 به لطف قابلیت کراس‌بای روی پلی‌استیشن 4 نیز قابل بازی خواهد بود. 

در نهایت کاربران پلی‌استیشن ویتا هم دو بازی Claire: Extended Cut و Bombing Busters را رایگان دریافت خواهند کرد که هر دو این بازی‌ها به لطف کراس‌بای روی پلی‌استیشن 4 هم قابل بازی خواهند بود. البته پیشنهاد‌های سونی به کاربران پلی‌استیشن پلاس در ماه جاری فقط به این موارد محدود نمی‌شود و مشترکین پلاس، در این ماه بسته مخصوص بازی Dungeon Defenders II را هم دریافت می‌کنند. این بسته از تاریخ ۲۲ اسفند تا ۲۱ فروردین در دسترس خواهد بود و شامل ۴ لباس، یک میلیون سکه، پنج Campaign Shard Pack، پنج Defender Pack و یک حیوان همراه Ninja Gato می‌شود. 

سونی ضمن اعلام خبر معرفی بازی‌های جدید پلی‌استیشن پلاس برای ماه مارس، یک خبر بد هم برای کاربران کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ویتا منتشر کرده است؛ بر اساس این خبر، کاربران این دو کنسول از ماه مارس سال ۲۰۱۹ دیگر بازی جدیدی به صورت رایگان دریافت نخواهند کرد. به بیان دیگر، بازی‌های ماه مارس ۲۰۱۹، آخرین گروه از بازی‌های رایگانی هستند که برای PS3 و ویتا منتشر می‌شوند و از ماه بعد از آن، سونی فقط بازی‌های رایگان را برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد کرد. این شرکت دلیل این تصمیم را افزایش تعداد کاربران PS4 دانسته که باعث می‌شود تمرکز سونی بیش‌تر روی کاربران این کنسول باشد. 

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر جزو کاربران این دو کنسول هستید، در صورتی که هنوز هم مشترک پلاس باقی بمانید، به تمامی بازی‌های قدیمی‌تان که از طریق این سرویس رایگان دریافت کرده‌اید دسترسی خواهید داشت و این بازی‌ها حذف نمی‌شوند. 

نظر شما در مورد لیست بازی‌ها و تصمیم سونی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده