نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

تصویر عروسک‌های نماد المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو منتشر شد

به‌تازگی تصویر عروسک‌های نماد المپیک و پارالمپیک دوره بعدی که قرار است در توکيو برگزار شود، منتشر شده که نشان می‌دهد این عروسک‌ها از انیمه‌ها برگرفته شده‌اند.

مدت زمان خیلی زیادی نیست که المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده و ورزشکاران به کشور خود بازگشته‌اند. اما این موضوع، دلیل بر این نیست که سازمان‌های ورزشی هم کار خود را به پایان رسانده و قرار نیست مسابقه دیگری در کار باشد. سال‌های بسیار زیادی است که المپیک تابستانی برگزار می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این بار قرعه به نام کشور ژاپن افتاده و قرار است المپیک تابستانی در شهر توکیو برگزار شود. حال جالب است بدانید اینطور که به نظر می‌رسد، قرار است المپیک تابستانی ۲۰۲۰ پر از عناصر انیمه‌ای باشد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، عواملی که در تدارکات برگزاری مراسم مسابقات المپیک ۲۰۲۰ حضور دارند، به‌تازگی تصویر دو عروسک نماد المپیک 2020 توکیو را که قرار است در این مراسم باشند منتشر کرده‌اند. این عروسک‌ها درست همانطور که به نظر می‌رسند، مستقیم از دنیای انیمه برگرفته شده‌اند.

اگر به سایت رسمی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو بروید، می‌توانید تصویر این عروسک‌های انیمه‌ای را مشاهده کنید. گفته شده که این عروسک‌ها، براساس رأی خود طرفداران انتخاب شده‌اند. این شخصیت‌های دوست‌داشتنی و بامزه با آن سرهای بزرگ و بدن‌های کوچشان، تجسم درستی از کلمه چیبی (این واژه در زبان ژاپنی معمولاً برای ترسیم و توصیف انسان‌های اغلب در سنین پایین و حیوانات به شکلی زیبا و بانمک به کار برده می‌شود) هستند. در حال حاضر هنوز اطلاعات بیشتری از جمله اسم این دو نماد، اعلام نشده و پنهان باقی مانده است، اما تیم تدارکاتی المپیک ۲۰۲۰ اعلام کرده که قرار است در تابستان سال جاری میلادی، به طور رسمی از این عروسک‌های انیمه‌ای رونمایی شود.

تصویر منتشر شده از عروسک‌های نماد المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو کشور ژاپن:

Olympics Tokyo 2020 Anime Mascots

همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، این عروسک‌ها توسط کودکان ساکن در کشور ژاپن انتخاب شده است. اعضای تیم تدارکات این مراسم، برای انتخاب عروسک‌های نمادین خود از دانش آموزان ۲۰ هزار مدرسه ابتدایی در سرتاسر ژاپن نظرسنجی کردند و جمع کثیری از این کودکان، این شخصیت‌ها را به عنوان بهترین و اولین انتخاب خود اعلام کردند. این عروسک‌های نمادین نه‌تنها در مسابقات المپیک شرکت خواهند کرد، بلکه همانطور که روی سر عروسک صورتی مشخص شده، قرار است در مسابقات پارالمپیک هم حضور داشته باشند. این عروسک‌ها نه‌تنها همراهان و خوش‌آمدگویان بسیار خوبی برای شرکت‌کنندگان هستند، بلکه کاربرد بسیار خوبی در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارند.

البته جالب است بدانید که تمامی افراد، طرفدار هر دوی آنها نبودند و طرفداران این دو شخصیت به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام شخصیت مورد علاقه خود را انتخاب کرده بودند. حتی بسیاری از طرفداران همچنان درخواست می‌کنند که یک سری انیمه‌ای درباره این دو شخصیت ساخته و پخش شود. با اینکه این دو شخصیت دیگر به طور رسمی انتخاب شدند، اما طرفداران سرسخت دنیای پوکمون همچنان این دو را با دو شخصیت دنیای خود یعنی Latias و Latios مقایسه می‌کنند.

عروسک آبی رنگ قرار است در بازی‌های المپیک حضور داشته باشد؛ در صورتی که از طرف دیگر، عروسک صورتی ناظر بازی‌های مختلف مسابقات پارالمپیک خواهد بود. براساس سایت رسمی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو، عروسک آبی که در مسابقات المپیک حضور دارد، دارای یک حس قوی در رابطه با تشخیص عدالت است. او به ورزش‌های مختلف و همچنین وسایل تکنولوژیکی فوق پیشرفته، علاقه بسیار زیادی دارد. حال از سمت دیگر، عروسک صورتی که در مسابقات پارالمپیک حضور دارد، دارای قدرت‌های ماوراءطبیعی است، اما به خاطر قلب مهربان و ذات بسیار خوبی که دارد، علاقه‌ای به استفاده از آنها نداشته و به نوعی خجالت می‌کشد.

انتشار تصویر این دو عروسک، آغاز این جریان بود. از آنجایی که قرار است ما شاهد عناصر انیمه‌ای خیلی بیشتری در جریان مسابقات باشیم، انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر به این مسابقه بین‌المللی، شاهد انتشار تصاویر و اطلاعات بیشتری از این المان‌ها باشیم. سال گذشته بود که سازمان مسئول این مسابقات، سفیران فرهنگی بازی‌های تابستانی را معرفی کرد؛ بنابراین یک اوتاکو می‌تواند به راحتی اعضای انتخاب‌شده را تشخیص دهد. شخصیت‌هایی مانند گوکو، ناروتو، مانکی دی لوفی، شین-چان، سیلور مون، پسر فضایی یا استرو بوی و خیلی موارد دیگر، از جمله کاراکترهایی هستند که قرار است در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ همکاری کنند و هرچه بیشتر ما به این مراسم نزدیک شویم، المان‌های انیمه‌ای بیشتر معرفی خواهند شد.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده