نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

همکاری کمپانی اپل و ام. نایت شیامالان برای ساخت یک سریال جدید

ام. نایت شیامالان با همکاری اپل قصد تهیه‌کنندگی سریال تریلر و روانشناسانه جدیدی با نام Outcast را دارد.

ام. نایت شیامالان، فیلمساز و نویسندهٔ آمریکایی هندی سینمای هالیوود، که طرفداران سینما وی را با ساخت فیلم‌های تریلر، فراطبیعی و ترسناک به خاطر دارند، این روزها جانی دوباره گرفته است و در پروژه‌های زیادی مشغول کار است. وی قرار است مدیریت تولید مجموعهٔ تلویزیونی تریلر و روانشناسانه‌ای با نام Outcast را بر عهده داشته باشد. نویسندگی فیلمنامه مجموعهٔ تلویزیونی Outcast بر عهدهٔ تونی بسگالوپ و احتمالاً مدت زمان هر قسمت فصل ابتدایی این مجموعهٔ تلویزیونی بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه خواهد بود.

ام نایت. شیامالان علاوه بر تهیه‌کنندگی مجموعهٔ تلویزیونی Outcast، کارگردانی قسمت اول و آزمایشی این مجموعه را هم بر عهده خواهد داشت. با توجه به این موضوع که ساخت قسمت آزمایشی به معنای قطعاً ساخته شدن مجموعه‌ای نخواهد بود و بازخورد منتقدین و تماشاچیان برای سازندگان اهمیت زیادی دارد، اما گویا اپل از هم‌اکنون دستور ساخت تمام قسمت‌های فصل اول را داده است.

متأسفانه خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه فصل بعدی مجموعهٔ تلویزیونی Wayward Pines (ویوارد پاینز)، اولین تجربهٔ کارگردانی ام. نایت شیامالان، ساخته نخواهد شد. در این مجموعهٔ معمایی و علمی تخیلی شبکه فاکس (Fox)، بازیگرانی همچون مت دیلون، کالا گوجینو، توبی جونز، رید دایموند، تیم گریفین، چارلی تاهان و ترنس هاوارد حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فصل اول این مجموعه در ماه می سال ۲۰۱۵ و فصل دوم هم یکسال بعد به روی آنتن شبکه فاکس رفت. در مجموع ۲۰ قسمت ۴۲ تا ۴۴ دقیقه‌ای از مجموعهٔ تلویزیونی Wayward Pines پخش شد و گویا سازندگان در حال حاضر تصمیمی برای ساخت فصل سوم ندارند.

ام نایت. شیامالان علاوه بر تهیه‌کنندگی مجموعه تلویزیونی Outcast، کارگردانی قسمت اول و آزمایشی این مجموعه را هم بر عهده خواهد داشت

البته حتی اگر شبکه فاکس قصد پخش فصل سوم مجموعهٔ تلویزیونی Wayward Pines را نداشته باشد، این موضوع به معنای لغو ساخت فصل بعدی سریال نخواهد بود. فرمت داستانی این مجموعهٔ تلویزیونی به گونه‌ای است که پخش با فاصله یا ادامه یافتن آن بر روی هر شبکه یا سرویس استریمی سبب لطمه به پروژه نخواهد شد؛ داستان هر فصل اولین ساختهٔ تلویزیونی ام. نایت شیامالان متفاوت بود و دو فصل ابتدایی ربطی به یکدیگر نداشتند. تابستان سال گذشته مدیر اجرایی شبکه فاکس هم اعلام کرد که صحبت‌هایی در مورد داستان فصل سوم این مجموعه شده است. وی در آن زمان چنین گفته بود که ام. نایت شیامالان صحبت‌هایی با دانا والدن (مدیرعامل فاکس) و وی در مورد احتمالات داستانی فصل سوم داشته است. دیوید مدن، رئیس بخش سرگرمی فاکس، این صحبت‌ها را در نشست مطبوعاتی منتقدان آثار تلویزیونی مطرح کرد. وی همچنین گفته بود که قرار است آن‌ها با ام. نایت شیامالان در مورد ایده‌هایش، داستان فصل سوم و بازیگران مدنظرش صحبتی داشته باشند. در هر صورت از آن زمان تاکنون خبری از این موضوع منتشر نشده است و به‌تازگی هم در برخی اخبار، صحبت از لغو ساخت فصل سوم شده بود.

M. Night II

ام. نایت شیامالان پیش‌تر هم دردسرهایی در حوزهٔ تلویزیون داشته است. وی قرار بود ریبوت سریالی ترسناک با عنوان Tales From the Crypt (داستان‌هایی از سردابه) را بسازد و طرفداران هم با شنیدن این خبر بسیار هیجان‌زده شده بودند، اما مشکلاتی که بر سر حق امتیاز این مجموعه وجود داشت و همچنین مشکلاتی که پخش آن از شبکه TNT داشت، در نهایت سبب لغو ساخت ریبوت آن شد.

این طور که به نظر می‌رسد ام. نایت شیامالان برخلاف سینما، چندان در حوزهٔ تلویزیون موفق نبوده است. آخرین فیلمی که از شیامالان بر روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم Split (گسست) بود. فیلم Split توانست با بودجه ۹ میلیون دلاری، ۲۷۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم هم از سوی تماشاچیان و هم از سوی منتقدان بسیار مورد تمجید قرار گرفت و توانست نام شیامالان را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد. در این فیلم بازیگرانی همچون جیمز مک‌آووی، آنیا تیلور جوی، جسیکا سولا، هالی لو ریچاردسون و بتی باکلی به ایفای نقش پرداختند. همچنین چندی پیش ام. نایت شیامالان اعلام کرد که فیلمبرداری و تولید دنباله دو فیلم Split و  Unbreakable (نشکن) به پایان رسیده است؛‌ فیلم Glass (شیشه) آخرین فیلم این سه‌گانه خواهد بود و در این فیلم دیوید دان به دنبال رد قاتل سریالی فیلم Split، یعنی کوین وندل کرامب/هیولا خواهد بود، البته تهدیدها و خطراتی که شخصیت پرایس به وجود می‌آورد را هم به داستان باید اضافه کرد. این طور که به نظر می‌رسد هسته اصلی داستان فیلم Glass همچون دیگر فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی بر تقابل خیر و شر تأکید دارد. بروس ویلیس در نقش دیوید دان، ساموئل ال جکسون در نقش الیجا پرایس ملقب به آقای گلس، جیمز مک‌ آووی در نقش کوین وندل کرامب ملقب به بیست، آنیا تیلور جوی در نقش کیسی کوک، اسپنسر تریت کلارک در نقش جوزف دان (پسر دیوید دان)، چارلین وودارد در نقش خانم پرایس (مادر الیجا پرایس) و سارا پلسن در یک نقش نامشخص، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداختند.

فیلم Glass قرار است در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۸ دی ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود.

 


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده