نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

رایان جانسون فیلم Solo: A Star Wars Story را ستایش کرد

رایان جانسون، کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi بعد از بررسی فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story)، حالا از آن تعریف کرده و ستایشش می‌کند.

حال که دیگر فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) جدای به روی پرده سینماها رفته و تنها چند هفته با عرضه شدن آن به صورت رسانه خانگی فاصله داریم، کمپانی سازنده سری فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) تصمیم گرفته که اثر اکران شده‌اش را رها کرده و تمامی توجهات را به سمت جدیدترین قسمت این مجموعه یعنی فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) جذب کند.

به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین افرادی که برای فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان هیجان بسیار زیادی دارد، رایان جانسون، کارگردان فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای است. او درست همانند یکی از ما طرفداران انتظار این اثر را کشیده و هیجان بسیار زیادی برای دیدن آن دارد. جالب است بدانید که او هم درست همانند یکی از طرفداران با چیزهای جدیدی که در این فیلم وجود دارد به سر وجد می‌آید. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رایان جانسون در یکی از مراسم اهدای جایزه فیلم با گزارشگر سایت خبری ComicBook.com وارد مصاحبه شد. در این مصاحبه از او پرسیده شد که آیا او تریلر فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان را که در برنامه ورزشی Super Bowl پخش شد تماشا کرده است یا خیر. او در این مصاحبه، درباره هیجان و انتظار خود نسبت به این اثر کهکشانی بیان کرد:

من کاملا خبر داشتم و می‌دانستم که قرار است تریلر به نمایش دربیاید. با این حال زمانی که تریلر پخش شد، من هیجان بسیار زیادی داشتم و مدام با صدا فریاد می‌زدم: «آره، اینه!»؛ طوری که انگار اصلا از پخش آن خبر نداشتم. به نظر من این تریلر بسیار زیبا بود. اصلا نمی‌توانم صبر کنم تا فیلم اکران شود و خودم و مردم بقیه آن را در سینما ببینیم. خیلی سرگرم‌کننده و خنده‌دار بود. دارای بازیگران بسیار جذابی است و من فکر می‌کنم که آنها بهترین کاری را که می‌توانستند با نقشی که به آنها محول شده بود انجام دادند.

فیلم Solo: A Star Wars Story، دومین قسمت اسپین آفی محسوب می‌شود که در سری فیلم جنگ ستارگان قرار گرفته است. پیش از آن یک اثر دیگر یعنی فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌ ستارگان) ساخته شده بود که در سال ۲۰۱۶ اکران شد. هر دوی این آثار، تولیدی پر از سر و صدا و پر از حاشیه داشتند. در پروژه تولید فیلم یک سرکش: داستانی از جنگ‌ ستارگان، اعضای تیم تولید مجبور شدند که تغییرات قابل توجهی در فیلم ایجاد کنند و به طبع باید آن قسمت‌ها را دوباره فیلمبرداری می‌کردند. از طرف دیگر، در پروژه تولید فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان هم اتفاقاتی رخ داد که باعث تعویض کارگردانان فیلم، آن هم درست در میان مراحل تولید شد. البته این موارد فقط به این دو اثر ختم نمی‌شود؛ فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) هم دستخوش تغییرات و فیلمبرداری‌های دوباره‌ای شد که ناگزیر تاریخ اکران آن از ماه مه که تنظیم شده بود، به ماه دسامبر تغییر یافت.

Solo: A Star Wars Story

در واقع می‌توان گفت تنها اثری که اخیرا در مجموعه جنگ ستارگان ساخته و اکران شده و در طی روند مراحل تولید خود دستخوش تغییرات بسیار بزرگی نشده، فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای اثر رایان جانسون است. در مرحله فیلمبرداری و همچنین پس از تولید این اثر، رابطه کاری بسیار خوب و محکمی بین جانسون و کمپانی لوکاس فیلم برقرار شد. همین صمیمیت و مسئولیت‌پذیری کاری جانسون بود که لوکاس فیلم قرار است دوباره او را به این مجموعه کهکشانی بازگرداند تا یک سه‌گانه مخصوص به خود در این دنیا بسازد. براساس گفته‌ها، این سه‌گانه قرار است جدا از حماسه Skywalker باشد.

در حال حاضر رایان جانسون هنوز در حال گفتگو و مذاکره با کمپانی لوکاس فیلم است. حال معلوم نیست که در صورت پذیرفته شدن این پیشنهاد از سوی جانسون، او قرار است به سرعت مراحل تولید این سری فیلم جدید را آغاز کند یا قصد دارد ابتدا یک اثر جدید دیگر را روانه سینما کند و بعد به سراغ دنیای کهکشانی جنگ ستارگان بیاید. رایان جانسون در ادامه همین مصاحبه، در رابطه با کارهای جدید خود توضیح داد:

باید صبر کنیم و ببینیم. ما در حال حاضر در حال فکر کردن به این موضوع هستیم که سه‌گانه بعدی این مجموعه، بهتر است در چه زمانی ساخته شود. حال اگر تا آغاز ساخت این سه‌گانه من حتی یک فرصت کوتاه برای ساخت یک اثر دیگر داشته باشم، حتما این کار را خواهم کرد. من کم کم در حال نوشتن داستان سه گانه جنگ ستارگان هستم و در همان مراحل ابتدایی آن قرار دارم. در حال حاضر من یک سری ایده در ذهن خود دارم که پیش از ساخت فیلم آخرین جدای به فکرم خطور کرده بود. حال اگر فرصت پیاده‌سازی یکی از آنها را داشته باشم، حتما فرصت خود را امتحان کرده و به سرعت ایده‌ام را عملی می‌کنم.

فیلم Solo: A Star Wars Story برای اکران در تاریخ ۲۵ مه سال جاری میلادی (۴ خرداد ۱۳۹۷) تنظیم شده است.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده