// سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۶

درایور 391.01 انویدیا با محوریت بهبود عملکرد کارت گرافیک منتشر شد

شرکت انویدیا یک آپدیت جدید برای درایور کارت‌های گرافیک خود منتشر کرده است که پس از نصب آن، سطح عملکرد سیستم شما افزایش می‌یابد.

به‌تازگی یک آپدیت جدید به شماره ۳۹۱.۰۱ از طرف انویدیا برای درایور کارت‌های گرافیک این کمپانی منتشر شده که هم‌اکنون قابل دسترسی و دانلود است. طبق اعلام Nvidia، نصب این درایور باعث خواهد شد که دارندگان کارت‌های گرافیک Geforce بهینه‌سازی‌هایی را برای نسخه‌ی پی‌سی بازی Final Fantasy XV که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سبک ماجراجویی سال ۲۰۱۶ است، دریافت کنند. علاوه بر این، کاربران انویدیا باید پس از نصب بروزرسانی انتظار عملکرد بهتری را از سیستم خود برای بازی های بتل رویال محبوبی همچون PUBG داشته باشند. دو بازی دیگر که می‌توانند از این افزایش عملکرد و بهینه‌سازی پشتیبانی کنند بازی‌های Warhammer Vermintide 2 و World Of Tanks خواهند بود.

بازی Final Fantasy XV به لطف تکنولوژی‌های خاص انویدیا همچون Flow ،HairWork ،ShadowWorks ،Turf Effects و Voxel-based Ambient Occulusion توانسته یکی از بهترین بازی‌های پی‌سی از نظر بصری به شمار برود که در تاریخ ۶ مارس (۱۵ اسفند) منتشر خواهد شد. همچنین این بازی می‌تواند تا رزولوشن 8K و ترکیب رنگ HDR10 را پشتیبانی کند که علاوه بر ایجاد تصاویری دقیق‌تر، اجازه می‌دهد رنگ‌های درون بازی روشن‌تر و کامل‌تر دیده شوند.

نرم افزار Geforce Exprience نیز پشتیبانی از Ansel را ارائه می‌دهد که اجازه می‌دهد تا بتوان اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده درون بازی را تنظیم کرد و مورد تغییر قرار داد. این نرم‌افزار به بازیکنان اجازه می‌دهد که زاویه دوربین را به شکل دلخواه تغییر دهند و به عکس گرفته‌شده فیلتر‌های متنوعی را اضافه کنند. حتی می‌توان از طریق این نرم‌افزار تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه کرد که توسط تجهیزات VR قابل مشاهده باشد. قابلیت ShadowPlay Highlights نیز یکپارچه شده است و به وسیله‌ی آن می‌توان تنظیماتی انجام داد که این نرم‌افزار به صورت خودکار فیلم‌هایی را از گیم پلی بازی ذخیره کند؛ مثلا زمان به‌دست آوردن یک دستاورد خاص یا هنگام شکست دادن یک باس درون بازی این کار را انجام دهد.

بازی PUBG نیز در هر بروزرسانی به میزان کمی بهینه‌سازی دریافت می‌کند که این بروزرسانی جدید نیز از این موضوع مستثنی نبود و کاربران استفاده‌کننده از کارت‌های سری GTX 10 به میزان ۷ درصد افزایش کارایی را شاهد خواهند بود. 

شرکت انویدیا به وسیله‌ی سیستمی مجهز به پردازنده‌ی اینتل i7-7820X با سرعت ۳.۶ گیگاهرتز و ۳۲ گیگابایت رم با سرعت ۲۶۶۶ مگاهرتز، با دو کارت گرافیک GTX 1050 و GTX 1080 Ti بازی یاد شده را دو بار مورد بررسی قرار داده و نتایج به‌دست آمده در آپدیت 391.01 را با نسخه‌ی پیشین نرم‌افزار درایور مقایسه کرده است.

مدل کارت گرافیک۱۹۲۰ در ۱۰۸۰۲۵۶۰ در ۱۴۴۰۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
GTX 1050۷ درصد--
GTX 1060 3GB۵ درصد۶ ٰدرصد-
GTX 1060 6GB۵ درصد۶ درصد-
GTX 1070۵ درصد۵ درصد۶ درصد
GTX 1070 Ti۴ درصد۵ درصد۶ درصد
GTX 1080۳ درصد۷ درصد۷ درصد
GTX 1080 Ti۵ درصد۵ درصد۷ درصد

Warhammer

این بروزرسانی پیش از تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) منتشر شده تا سازندگان بازی‌هایی همچون Warhammer: Vermintide 2 بتوانند از کیفیت نهایی در زمان انتشار مطمئن شوند. بازی‌های دیگری همچون World Of Tank که هم‌اکنون در نسخه‌ی بتا به سر می‌برند نیز این بروزرسانی فنی را در نسخه‌ی نهایی به‌دست خواهند آورد.

این بروزرسانی همانند دیگر نسخه‌های قبلی خود به همراه رفع برخی ایرادات جزئی منتشر شده است:

  • BeamNG: بازتابش فلاش نورهای پویا به صورت چشمک‌زن
  • Call Of Duty WWII: رفع سایه‌های درخشان در بازی
  • Nvfbc Plugin Window: ممانعت از خاموش شدن سیستم 
  • رفع نمایش صفحه‌ی سیاه در یک سیستم چند مانیتوره در هنگام بوت شدن به روش Cold Boot
  • 3D Vision: زمانی که حالت Stereoscopic 3D فعال باشد، زمان خاموش شدن سیستم افزایش می‌یابد
  • کنترل پنل انویدیا: تنظیمات Content Type پس از راه‌اندازی مجدد سیستم به حالت Auto Selected بازگشت داده می‌شود
  • کارت‌های GTX 980 و GTX 1080 Ti: برنامه‌ی OpenGL هنگامی نقشه‌برداری از یک شی بافر ممکن است کرش کند
  • کارت گرافیک GTX 965M: تصحیح افت میزان عملکرد کارت گرافیک

البته انویدیا اعلام کرد که برخی مشکلات هنوز هم وجود خواهند داشت؛ از جمله آن‌ها که می‌توان نام برد:

  • کارت گرافیک Titan V: مانیتور‌های دارای تکنولوژی G-Sync ممکن است هنگام تعویض بین چند پروفایل دارای مموری اورکلاک شده، تصویر سیاه نمایش دهند
  • GTX 780 Ti در حالت SLI: در هنگام اتصال یک DisplayPort و دو DVI به نمایشگر، خروجی نمایش داده نمی‌شود
  • (Geforce Titan (Kepler-based: سیستم عامل پس از نصب کارت گرافیک روی مادربوردهای Threadripper عمل نخواهد کرد
  • کارت‌های گرافیک با معماری پاسکال: هنگام انجام بازی Gears Of War 4 ممکن است با کرش صفحه‌ی آبی روبه‌رو شوید
  • کارت گرافیک GTX 1080 Ti و بازی Doom: بازی به دلیل ارجاع درایور به OpenGL زمانی که HDR فعال است، با کرش کردن روبه‌رو می‌شود


منبع gamespot.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده