نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

لایو اکشن سینمایی Dora the Explorer سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد

براساس گزارش‌های جدید، کمپانی پارامونت پیکچرز اعلام کرد که لایو اکشن سینمایی دورا، دختر جهان‌گرد (Dora the Explorer) برای اکران در سال ۲۰۱۹ تنظیم شده است.

در اخبار سینما و تلویزیون به‌تازگی اعلام شده که یکی از جدیدترین لایو اکشن‌های سینمایی که قرار است براساس انیمیشن سریالی پرطرفدار و محبوب شبکه نیکلودئون یعنی سریال Dora the Explorer (دورا دختر جهانگرد) ساخته شود، برای اکران در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۹ (۱۱ مرداد ۱۳۹۸) تنظیم شده است. کمپانی پارامونت پیکچرز شرکتی است که تهیه و تولید این لایو اکشن سینمایی را بر عهده دارد. فیلم Dora the Explorer داستان یک دختر نوجوان دورگه آمریکایی-هیسپانیک به نام «دورا» را حکایت می‌کند که عاشق ماجراجویی و جستجو است. جیمز بابین هنرمندی است که وظیفه کارگردانی این لایو اکشن سینمایی را بر عهده دارد. از طرف دیگر، نیکلاس استولر، کارگردان و نویسنده انیمیشن Storks (لک‌لک‌ها) و کارگردان فیلم Neighbors (همسایه‌ها)، هم در کنار بابین حضور دارد و فیلمنامه این فیلم را خواهد نوشت. بابین و استولر سابقا در پروژه تولید فیلم The Muppets (ماپت‌ها) هم با یکدیگر همکاری داشته‌اند. یکی از شرکت‌های تهیه‌کنندگی این اثر، کمپانی Platinum Dunes است. این کمپانی متعلق به مایکل بی، برد فولر و اندرو فرم است.

در حال حاضر، اطلاعاتی که درباره این فیلم منتشر شده بسیار کم و محدود است. با این حال، از آنجایی که فیلم دورا، دختر جهان‌گرد حدودا تابستان یک سال و نیم آینده به روی پرده سینماها می‌رود، به نظر می‌رسد که با نزدیک‌تر شدن به تاریخ اکران، اطلاعات جدید و بهتری منتشر شود. با این اوصاف امیدواریم که هرچه زودتر تریلری از این لایو اکشن مورد انتظار منتشر شود تا ما بتوانیم شخصیت اصلی داستان یعنی دورا و گروهی از دوستان شاد و خوشحالش را که متشکل از بوتس، مپ و بک‌پک است، به طور واضح ببینیم. حتی برخی از طرفداران دوست دارند شخصیت سوآیپر را که یک روباه دزد رذل است هرچه زودتر ببینند.

انیمیشن Dora the Explorer به مدت ۸ فصل و ۱۷۲ قسمت، به روی آنتن شبکه نیکلودئون رفت. این انیمیشن سریالی که به نوعی یک سبک آموزشی برای بینندگان کودک و نوجوان داشت، داستان دورا و دوستانش را حکایت می‌کند. در هر قسمت، او به همراه کوله‌پشتی ارغوانی و سخن‌گوی خود به نام «بک‌پک» و نیز یک میمون شبه انسان به نام «بوتس»، در سفرشان به اماکن مختلف، با وقایع، موانع و معماهایی مواجه می‌شوند که به کمک هم، آنها را حل می‌کنند و در برخی موارد از بینندگان برنامه هم «کمک می‌خواهند». این انیمیشن سریالی آموزشی، در طی ۱۴ سالی که به روی آنتن دو شبکه نیک جونیور و نیکلودئون می‌رفت، توانست به موفقیت‌های بسیار زیاد و گسترده‌ای دست پیدا کند. سازندگان انیمیشن دورا، دختر جهان‌گرد توانستند به واسطه موفقیت بزرگ این برنامه تلویزیونی، یک امپراطوری تجاری راه بیندازند که در آن، اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، دی‌وی‌دی‌ها و بازی‌های ویدئویی تولید و روانه بازار کنند. جالب است بدانید موارد عنوان‌شده تنها بخشی از چیزهایی بود که با نام و اشکال این انیمیشن ساخته و عرضه می‌شود. همچنین یک مجموعه اسپین آف یعنی انیمیشن Go, Diego, Go (برو، دیگو، برو) هم به روی آنتن رفت و سازندگان سعی کردند به طرق مختلف، یکی از اجزای جدا ناشدنی هر خانه باشند.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده