نویسنده: محمد شیرزاده
// سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

9 موردی که از بازی Spider-Man پلی استیشن 4 انتظار داریم

در این مقاله قصد داریم به ۹ موردی که از بازی Spider-Man کنسول پلی‌استیشن 4 انتظار داریم بپردازیم.

بازی Spider-Man استودیو اینسامنیاک قرار است امسال به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شود. در دو دهه‌ی اخیر، تار انداز محبوب کمپانی مارول بازی‌های خوب بسیار زیادی داشته است. همچنین مرد عنکبوتی بازی‌های زیادی نیز به لطف کمپانی اکتیویژن روی کنسول‌ها داشته است. حالا استودیوی اینسامنیاک باید برای به یاد ماندن در سال ۲۰۱۸ چه کارهایی انجام دهد؟ در ادامه می‌توانید انتظارات زومجی از این بازی را مطالعه کنید.

spider-man

اتکای بیشتر بر گجت‌ها و قابلیت‌هایی فراتر از دستبند زدن با تار عنکبوت

نبردها در بازی‌های Spider-Man درست مثل سری بازی‌های Batman Arkham به سمت و سوی سبک Beat-Em-Up حرکت کرده است. البته مرد عنکبوتی همیشه مبارزاتش را با تار عنکبوت به پایان می‌رساند اما این تغییر در صورتی مثبت خواهد بود که دیگر مهارت‌ها و ابزارش در بازی مورد استفاده قرار گیرند. درگیر کردن مهارت‌های شناخته شده‌ی مرد عنکبوتی نظیر از دیوار بالا رفتن و عکس العمل‌های فراانسانی‌اش در مبارزات نیز می‌تواند عمق بهتری به این قضیه بدهد و تجربه شگفت انگیزی از درگیری‌ها را برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

spider-man

اضافه شدن سبک اینسامنیاک به بازی

خیلی دوست دارم مهارت‌های اعضای اینسامنیاک در زمینه ساخت سلاح و گجت‌های خیالی را در این بازی ببینم و به نظرم اشکالی نخواهد داشت اگر بعضی از این گجت‌ها با کمیک‌های مرد عنکبوتی نیز در تضاد باشد. از ساعت عنکبوتی تا ربات‌های عنکبوتی، در کمیک‌ها به اندازه پنج دهه گجت و سلاح مختلف است که سازندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و کاری مانند بازی فوق العاده Rachet & Clank در زمینه گجت را انجام دهند. ساخت گجت‌های جدید برای مرد عنکبوتی نیز می‌تواند به موفقیت بازی کمک زیادی کند.

spider-man

نوع جدیدی از بازی جهان باز مرد عنکبوتی

استودیوی اینسامنیاک در زمینه ساخت بازی‌های جهان باز نیز بی تجربه نیست و یکی از بهترین نمونه‌های جهان باز آن‌ها بازی Sunset Overdrive است. مرد عنکبوتی بازی‌های زیادی دارد که جهان گسترده‌ای دارند اما هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه شهر بازی Sunset Overdrive سورئال نبودند. Spider-Man می‌تواند به عنوان یک بازی جداگانه بدون هیچ وابستگی با دیگر آثار مرد عنکبوتی یکی از اورجینال‌ترین نسخه‌ها از شهر نیویورک را به نمایش بگذارد.

spider-man

عدم حضور زورگیرهای خیابانی

این موضوع که بازی‌های جهان باز مرد عنکبوتی باید در شهر نیویورک باشند دلیل نمی‌شود که همیشه زورگیرهای خیابانی در آن حضور داشته باشند. این موضوع در سیستم اخلاقی بازی The Amazing Spider-Man 2 تاثیر زیادی داشت چرا که قهرمان یا شرور بودن بازیکنان براساس جرم و جنایت‌هایی که باید متوقف کنند ارزیابی می‌شد. این قابلیت بازی در نهایت تبدیل به یک کار اجباری شد و بازیکنانی که به این بخش علاقه‌ای نداشتند به صورت ناعادلانه‌ای به عنوان شرور شناخته می‌شدند. احساس گناه به خاطر نجات یک نفر از دست یک دزد باعث تجربه شگفت انگیزی از گیم پلی نخواهد شد؛ به خصوص وقتی که بازیکن در حال تجربه یک ماموریت داستانی درگیر کننده است.

spider-man

عدم بازگویی داستان شکل گیری شخصیت مرد عنکبوتی

به لطف فیلم‌های اندرو گارفیلد و توبی مگوایر، هرکسی که حتی کوچک‌ترین علاقه‌ای به مرد عنکبوتی داشته باشد از قبل با داستان شکل گیری این شخصیت آشنا است. نه تنها داستان شکل گیری اولیه با حضور عمو بن غیر ضروری است، هر نوع داستان دیگری که به شکل گیری شخصیت مرد عنکبوتی بپردازد نیز همینگونه است. فوق العاده خواهد بود اگر از ابتدای بازی با نسخه‌ای از پیتر پارکر رو به رو شویم که از قبل تسلط کامل بر قدرت‌ها و مسئولیت‌هایش دارد.

spider-man

تمرکز روی پیتر پارکر و مایلز مورالز

حالا که بحث پیتر پارکر شد باید بگویم که بازی‌های مرد عنکبوتی توجه خاصی به هویت واقعی مرد عنکبوتی و چالش‌های زندگی‌اش به عنوان یک مرد بالغ و زندگی عاشقانه‌اش نداشته‌اند. توجه بیشتر به شخصیت پیتر پارکر می‌تواند اتفاق فوق العاده‌ای باشد چرا که باعث می‌شود بازی داستان محورتر شود و این موضوع که یک مرد عنکبوتی دیگر به اسم مایلز مورالز نیز در بازی حضور خواهد داشت هواداران را تشنه ملاقاتی بین پیتر پارکر و مایلز مورالز کرده است.

spider-man

رفتار همیشگی مرد عنکبوتی

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی‌های مرد عنکبوتی در گذشته دیالوگ‌های هوشمندانه‌اش بودند و در کنار آن نیز شوخی‌های وی که باعث عصبانی کردن دشمنانش می‌شد. این بازی نیز به لطف تیم نویسنده با تجربه‌تر نسبت به قبل انتظارات را بیش از پیش می‌کند. دو نویسنده ماهر کمیک‌های مرد عنکبوتی یعنی دن اسلات و کریستوس گیج جزو تیم نویسندگی این بازی هستند. تا جایی که دیده و شنیده‌ایم، نسخه‌ای که قرار است در این بازی از وی ببینیم او را همان شخص باهوش و شوخ طبعی نشان می‌دهد که هواداران انتظارش را دارند.

spider-man

اضافه کردن ابرشرورهای جدید

درست است که دکتر اختاپوس و گرین گابلین بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی هستند اما برای مجموعه‌ای که از دهه ۶۰ میلادی در جریان است، ابرشرورهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد. حضور مستر نگاتیو اتفاق خوبی است اما استودیو می‌تواند دیگر ابرشرورها را نیز به بازی اضافه کند. اینسامنیاک می‌تواند ابرشرورهای کوچک‌تر نظیر گربه سیاه، راینو، شوکر یا عقرب را نیز برای استراحت هم که شده وارد ماجرا کند.

spider-man

ماموریت‌های فرعی جذاب

انتخابی بودن ماموریت‌های فرعی به این معنی نیست که آن‌ها ارزش وقت بازیکنان را ندارند. برخی از بهترین ماموریت‌های فرعی بازی‌های سری Batman Arkham به حدی طولانی هستند که بعضا به اندازه ماموریت‌های اصلی به طول می‌انجامند. صحبت از انتخاب ماموریت شد و خب می‌تواند فوق العاده باشد اگر انتخاب یک ماموریت جلوی شما را از انجام دیگر ماموریت بگیرد و به این ترتیب، بازی ارزش تکرار پیدا می‌کند. به عنوان مثال، چه اتفاقی می‌افتد اگر قرار خود با مری جین را ترک کنید تا جلوی یک سرقت بانک را بگیرید؟

تاریخ عرضه بازی Spider-Man استودیوی اینسامنیاک هنوز مشخص نشده است اما استودیو اینسامنیاک تایید کرده که بازی در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. آیا موضوع دیگری هست که شما از این بازی انتظار داشته باشید؟ آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده