// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

عجیب ترین کاراکترهای مهمان در بازی های مبارزه ای

زومجی در این مطلب نگاهی به ۱۰ مهمان ناخوانده بازی‌های مبارزه‌ای می‌اندازد؛ شخصیت‌هایی که حضورشان در بازی‌ها دور از انتظار بوده است.

حضور کاراکتر‌های مهمان یا همان Guest Characters در بازی‌های مبارزه‌ای و فایت موضوع جدیدی نیست؛ به طوری که این مساله اولین بار در دهه نود در بازی Fighting History با حضور کاراکتر Karnov اتفاق افتاد. امروزه اگر بازی فایتی دارای کاراکتر مهمان نباشد برخی از مخاطبان تعجب می‌کنند و در آن سو این موضوع به قدری محبوبیت پیدا کرده است که بازی‌هایی همچون Super Smash Bros و J-Stars Victory صرفا برای حضور کاراکتر‌های مختلف از مجموعه‌های متنوع توسعه یافته‌اند.

توسعه دهندگان برای اینکه بتوانند انتظارات مخاطبان را برآورده کنند، با همکاری با کمپانی‌ها و استودیو‌های دیگر کاراکتر‌های آنها را هم در بازی‌های مبارزه‌ای خود اضافه می‌کردند. این موضوع در برخی بازی‌ها کمتر به چشم می‌خورد اما در آن طرف بازی‌سازانی همچون اد بون، که علاقه بیشتری به کاراکتر‌های مهمان دارند، کاراکتر‌های مهمان بیشتری را در بازی خود اضافه کرده‌اند. در این راستا برخی از کمپانی‌ها توانسته‌اند که حد و اندازه این موضوع را رعایت کنند و برخی از مرز تصورات هم بگذرند. حال در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ کاراکتر‌ی بپردازیم که حضور آنها در بازی‌های فایت ما را متعجب کرده است.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Hornet در بازی Fighters Megamix

Fighters Megamix یک بازی‌ مبارزه‌ای با مدل‌های سه‌بعدی بود که در سال ۱۹۹۳ برای کنسول سگا ساتورن عرضه شد. بازی مذکور شامل شخصیت‌های کمپانی سگا بود که در‌آن Janet از بازی Virtua Cop 2، تمامی کاراکتر‌های بازی Virtua Cop 2، خرس قطبی از مجموعه Sonic the Hedgehog و حتی یک اتومبیل از بازی Daytona USA حضور داشتند.

حضور اتومبیل بازی Daytona USA که Hornet نام دارد تقریبا امری بسیار عجیب و غریب است. به دلیل اینکه مبارزه یک اتومبیل با شخصیت‌های انسانی بسیار تعجب‌آور است. اتومبیل یاد شده حتی دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هم در این بازی بود؛ طوری که می‌توانست صورت حریف را با یکی از چرخ‌های خود بگیرد و چرخ دیگر خود را با سرعت زیاد روی صورت حریف خود بچرخاند.

البته حضور این ماشین در بازی سوال‌های زیادی در ذهن کاربران ایجاد کرد که برخی از آنها هم جنبه طنزآمیز داشتند؛ مثلا اینکه آیا راننده‌ای در این اتومبیل وجود دارد یا اینکه اتومبیل به درخواست خود در مبارزات تن‌به‌تن شرکت کرده است یا اینکه آیا داستان خاصی در پشت‌زمینه این اتومبیل قرار گرفته است.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Akuma در بازی Tekken 7

کاراکتر‌های مهمان زیادی در بازی Tekken 7 هستند که می‌توانستند در مطلب «کاراکتر‌های مهمان غریب» ما جای بگیرند. به طور مثال شخصیت اصلی بازی Final Fantasy XV یعنی نوکتیس که قرار است در قالب محتوای دانلودی به بازی اضافه شود. همچنین در آن سو می‌توان حضور کاراکتر Geese Howard از بازی Fatal Fury را هم امری عجیب دانست چرا که در گذشته کمپانی‌های SNK و Namco رقیب‌هایی سرسخت در ساخت بازی‌های مبارزه‌ای بودند.

Akuma در این مقاله قرار است به عنوان عجیب‌ترین کاراکتر مهمان هر دو شخصیت بازی فاینال فانتزی و فاتال فیوری را در بازی تکن 7 پشت سر بگذارد. البته حضور آکوما از حیث داستانی هم می‌تواند در تکن امری عجیب باشد؛ از آنجا که وی به عنوان یکی از منفی‌ترین شخصیت‌ها در خط داستانی تکن 7 قرار گرفت. البته گفتنی است که سری بازی‌های تکن و استریت فایتر در طی سالیان اخیر همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته‌اند و بسیاری از طرفداران هنوز منتظر معرفی نسخه جدید از Street Fighter X Tekken هستند.

در مورد گیم پلی کاراکتر آکوما در بازی باید گفت که مکانیزم آن در مقایسه با کاراکتر‌های تکن متفاوت است. طوری که وی به توانایی‌های EX Moves و Super Combos مجهز شده است که بازیکنان استریت فایتر با آن‌ها آشنایی دارند. با این حال آکوما بیشتر برای سری Street Fighter مناسب است تا Tekken اما به لطف توسعه‌دهندگان، این کاراکتر توانست در کنار دیگر مبارزان این بازی جای بگیرد و حتی در صفحه انتخاب کاراکتر‌ها در وسط صفحه حضور پیدا کند.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

MegaMan و PacMan در بازی Street Fighter X Tekken

بازی Street Fighter X Tekken در سال ۲۰۱۲ برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شد و در حالی که در‌ آن شاهد حضور کاراکتر‌های تکن و استریت فایتر بودیم، در آن سو کپکام پنج کاراکتر را به طور انحصاری برای نسخه PS3 این بازی هم اضافه کرد. در میان کاراکتر‌های اضافه شده برخی از آنها همچون Cole MacGrath از بازی Infamous یا کاراکتر‌های عروسکی سونی همچون Toro و Kuro تا حدودی قابل هضم بودند اما برخی دیگر مخاطبان را متعجب کردند.

کاراکتری مانند مگامن با طراحی کارتون مانند و قدرت‌های برقی خود شاید تا حدی عجیب به نظر برسد، اما وقتی Pac-Man را در مبارزه تن‌به‌تن در مقابل Jin یا Ryu ببینیم این موضوع می‌تواند دقایقی ما را به فکر فرو ببرد. این اتفاق بسیار نادر و عجیب است چرا که کاراکتر پک من هیچ شباهتی به یک مبارز ندارد.

همچنین حضور کاراکتر مگامن در این بازی هم دور از ذهن نبود اما با این موضوع زمانی عجیب شد که طراحی کاراکتر مگامن را مشاهده کردیم. اگر طراحی عکس جلد بازی مگامن در سال ۱۹۸۷ را در نظر بگیریم و شکمی را هم به آن اضافه کنیم باز طراحی کاراکتر ما به زشتی مگامن در Street Fighter X Tekken نمی‌شود. گفتنی است که پیش‌ از معرفی کاراکتر یاد شده، Keji Inafune تایید کرد که نسخه انسان‌مانند مگامن در این بازی با این وضعیت حضور خواهد داشت. شاید هم او در شرط‌بندی یا مورد مشابه‌ای باخته است که باعث شده مگامن را با این ظاهر در بازی به نمایش بگذارد!

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Norimaro در بازی Marvel Super Heroes Vs Street Fighter

نوریمارو کاراکتری است که با همکاری کپکام و کمدین ژاپنی یعنی Noritake Kinashi خلق شده است. خبر خلق این کاراکتر زمانی منتشر شد که کپکام اعلام کرد قصد دارد آن را در جدیدترین پروژه خود قرار دهد و در آن زمان بازی Marvel Super Heroes vs Street Fighter در دست ساخت قرار داشت.

البته گفتنی است که شخصیت یاد شده تنها در نسخه ژاپنی این بازی در دسترس بود و به طور انحصاری برای کاربران ژاپنی در نظر گرفته شده بود. در آن زمان یعنی ۱۹۹۷ میلادی تمامی کاراکتر‌های نسخه غربی این بازی تایید شده بودند و تقریبا فرآیند مشخص شدن کاراکتر‌ها پایان یافته بود. به نقل از ناشر ژاپنی یعنی Gamest، مارول از حضور این کاراکتر در بازی ناراضی بود و همچنین این موضوع را می‌توان یکی دیگر از دلایل غیبت این کاراکتر در نسخه غربی بازی مارول Marvel Super Heroes vs Street Fighter دانست.

البته در آن زمان بسیاری از کاربران نبرد بین Dhalsim و Captian America را موضوعی نامناسب و بی‌منطق می‌دانستند اما حضور Norimaro در این بازی کاری کرد که کاربران بدون اینکه متعجب شوند با Rio به نبرد با Hulk بروند. همچنین گفتنی است که روند طراحی و توسعه کاراکتر  یاد شده در برنامه تلویزیونی کیناشی با نام Tonneruzu no namade Daradara Ika Sete!! به نمایش گذاشته شد و روند ثبت موشن کپچر آن هم قابل مشاهده بود.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Ezio Auditore Da Firenze در بازی Soulcalibour V

در دید اول حضور اتزیو در مجموعه بازی‌های سول‌کالیبور شاید شما را متعجب نکند. توسعه‌دهندگان سری سول‌کالیبور در سالیان اخیر کاراکتر‌های زیادی را از بازی‌های دیگر به دنیای خود دعوت کرده‌اند؛ طوری که شاهد کاراکتر Link از سری The Legend of Zelda در بازی Soulcalibur II بودیم و در آن سو Kratos هم به جمع مبارزان بازی Soulcalibur: Broken Destiny راه پیدا کرد. به هر حال، بسیاری از این کاراکتر‌ها به طور انحصاری برای نسخه‌های کنسولی بازی در نظر گرفته شده بودند. در یکی دیگر از موارد نادر هم می‌توان به دو کاراکتر Yoda و Darth Vader از مجموعه جنگ ستارگان اشاره کرد که در نسخه‌های مختلف کنسولی بازی Soulcalibur IV حضور داشتند؛ طوری که یودا در نسخه PS3 و دارث‌ویدر در نسخه Xbox 360 حاضر بود.

اما از‌ آنجا که دو کمپانی Ubisoft و Namco Bandai از رقیب‌های سر‌سخت یکدیگر به شمار می‌روند، حضور اتزیو در این سری عجیب است. طرح همکاری کمپانی‌های یاد شده زمانی شروع شد که یوبی‌سافت توانست مجوز انتشار بازی‌های Soulcalibur IV و Soulcalibur Legends را در اروپا بگیرد.

باز با این تفاسیر، کاراکتر Ezio توانست شخصیت مناسبی برای بازی سول‌کالیبور باشد چرا که که وقایع این بازی در قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد؛ دقیقا همان دورانی که اتزیو صدها نفر را به قتل رسانده بود.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Kratos در بازی Mortal Kombat

خشن بودن کریتوس و ضربات وحشیانه‌اش می‌تواند او را به یک کاراکتر مهمان بسیار خوب در سری بازی‌های مورتال کامبت تبدیل کند با این حال دلایلی وجود دارند که می‌توانند باعث عجیب شدن این موضوع شوند. سازندگان از کریتوس به عنوان یکی از مبارزان بالانس شده در بین کاراکتر‌های مورتال کامبت یاد می‌کنند، با این حال کریتوس در آن سو در مجموعه خود خدایان بزرگ را به زانو کشیده است.

از این رو می‌توان گفت که قدرت کریتوس در این بازی کاهش یافته و در حق او ظلم شده است؛ به طوریکه کاراکتری همچون Stryker با شوکر برقی و باتون خود می‌تواند خدای جنگ را کتک بزند. جفت شمشیر کریتوس یعنی The Blades of Chaos یا شمشیر اُلیمپوس در کشتن خدایان یونان به یاری وی آمدند اما در این بازی مبارزه‌ای وی با ضربه زدن به حریف خود می‌تواند تنها ۵ درصد از نوار سلامت آنها را کاهش دهد، ولی در آن سو چاقو کوچک Kano آسیب بیشتری را در مقایسه با سلاح‌های کریتوس وارد می‌کند!

با این حال بازی‌ای همچون Mortal Kombat طوری طراحی شده است که مبارزان در صورت برخورد شمشیر Scorpion طوری رفتار می‌کنند که انگار یک توپ بسکتبال به آنها برخورد کرده است. شاید کریتوس می‌توانست در بازی‌های مبارزه‌ای دیگری همچون War Gods حضور پیدا کند که حداقل اسمش حضور او را توجیه می‌کند.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Pepsiman در بازی Fighting Viper

فایتینگ وایپر یک بازی مبارزه‌ای سه بعدی است که در کمپانی سگا توسعه یافته و برای کنسول‌ سگا ساتورن عرضه شده بود. در آن زمان مبارزان این بازی در واقع کاراکتر‌های مدرنی بودند که در بازه زمانی آینده به مبارزه با یکدیگر می‌پرداختند. شاید یک کاراکتر همچون پپسی من انتخابی عجیب در میان کاراکتر‌های این بازی باشد، با این حال وی یکی از مبارزان قدرتمند این بازی محسوب می‌شد.

از آنجا که از پپسی من به عنوان یک فرد دوستانه یاد می‌شد که در تبلیغات تلویزیونی به مردم نوشابه گازدار هدیه می‌داد، حضور وی در نبرد‌های تن‌به‌تن و خونین که حریفان خود را از پای در می‌آورد اتفاقی عجیب محسوب می‌شد. با نام پیسی من بیشتر مخاطبان یاد حضور وی در مجموعه بازی کنسول اول پلی‌استیشن می‌افتند که برای جمع‌آوری قوطی‌های نوشابه مدت‌ها می‌دوید و همین هم حضور وی در یک بازی مبارزه‌ای را عجیب می‌کند.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Snake در بازی Super Smash Bros

بازیکنان تا به امروز منتظر برگشت اسنیک از Metal Gear Solid به بازی Super Smash Bros هستند، به‌دلیل اینکه هم وی یک کاراکتر بسیار قوی در این بازی بود و هم اینکه این کاراکتر محبوبیت بسیار زیادی دارد. موضوعی که می‌تواند اسنیک را در فهرست مبارزان سوپر اسمش بروز کمی عجیب کند این است که متال گیر سالید یکی از آثار انحصاری پلی‌استیشن محسوب می‌شد و حضور آن در یک بازی انحصاری نینتندو می‌توانست سوال‌های زیادی را در ذهن کاربران به‌وجود بیاورد.

از آنجایی که اسنیک در مجموعه خود به شکل مخفی‌کاری با یک کلت کمری ماموریت‌های نظامی خود را به پایان می‌رساند، نبرد او با کاراکتر‌های کارتونی می‌تواند کمی طنزآمیز به نظر برسد و همین مساله هم حضور او در این بازی را عجیب می‌کند.

 البته این کاراکتر به زیبایی در این بازی طراحی شده است طوری که سازندگان حتی صدای کارتونی به سلاح‌های اسنیک داده‌اند و تانت او به طوری انجام می‌پذیرد که وی به درون جعبه معروف خود می‌رود و مخفی می‌شود. حتی در آن سو وی با استفاده از قابلیت‌های ویژه خود به پشت هلیکوپتر می‌رود و از دور با موشک‌اندازی که صدای کارتونی دارد، حریفان خود همچون سونیک و ماریو را مورد هدف قرار می‌دهد.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

Earth Worm Jim در بازی Battle Arena Toshinden

بتل آرنا توشیدن یکی از اولین بازی‌های مبارزه‌ای سلاح محور است که با طراحی سه بعدی خود در دهه نود برای پلی استیشن، سگا ساتورن و پی سی منتشر شد. یکی از دلایلی که این بازی به محبوبیت بیشتری دست پیدا نکرد، موفقیت SoulCalibur در آن زمان بود.

کاراکتر‌های این بازی با گرافیک انیمه‌ای آن دوره به طور واقع‌گرایانه طراحی شده بودند که با استفاده از سلاح‌هایی همچون شمشیر، شلاق و غیره به مبارزه با یکدیگر می‌پرداختند. اضافه شدن Earth Worm Jim با طراحی کارتونی و لباس فضایی خود از یک بازی دوبعدی و ساید‌اسکرولینگ در میان کاراکتر‌های این بازی امری عجیب بود.

در مورد گیم پلی این کاراکتر هم باید گفت که به غیر از صداگذاری‌های آن که از خود بازی گرفته شده است، حرکات وی برپایه Rungo، کاراکتر سری‌بازی‌های Battle Arena Toshinden، طراحی شده است به طوری که حتی چماق آن هم با تغییر رنگ در دست ارث وُرم جیم قرار گرفته است.

گفتنی است که این کاراکتر در نسخه پی سی این بازی اضافه شد. دلیل آشنایی این دو مجموعه در دهه نود این بود که ناشر سری بازی‌های Earth Worm Jim یعنی Play Mates که وظیفه انتشار نسخه غربی این بازی مبارزه‌ای را برعهده گرفته بود تصمیم گرفت که برای تبلیغ محصول خود کاراکتر مخفی یعنی کرم دوست‌داشتنی را به این بازی مبارزه‌ای اضافه کند.

حضور کاراکترهای عجیب در بازی‌های فایت

لاکپشت‌های نینجا در بازی Injustice 2

همانطور که در بالا هم اشاره شد، اد بون از طرفداران پروپاقرص اضافه کردن کاراکتر‌های مهمان در بازی‌های مبارزه‌ای است. وی به تازگی در  آخرین بازی مبارزه‌ای محبوب خود یعنی Injustice 2 کاراکتر‌های زیادی را از مجموعه‌های مختلف اضافه کرده است. در میان این کاراکتر‌ها حضور Hellboy از دنیای کامیک و در آن سو اضافه شدن Raiden و Sub Zero از دنیای Mortal Kombat هم تا حدودی امری عجیب به شمار می‌رود. اما در میان آنها راهیابی لاکپشت‌های نینجا به این بازی مبارزه‌ای که بر پایه کاراکتر‌های دنیای DC توسعه یافته است، توانست کاری کند که آنها را در مقاله خود جای دهیم.

پیش از اضافه شدن چهار لاکپشت نینجا یعنی دانتلو، مایکل انجلو، لئوناردو و رافائلو، تمامی بازیکنان خواهان آن بودند که با چگونگی عملکرد این کاراکتر‌ها در بازی آشنا شوند. پس از راهیابی آنها به بازی، بازیکنان می‌توانند هدایت هر ۴ کاراکتر را در حین بازی بر عهده بگیرند اما پیش‌تر باید در حین انتخاب مبارز در صفحه کاراکتر‌ها، لاکپشت اصلی خود را انتخاب کنند و در جریان بازی می‌توانند با حرکات مخصوص هر یک از لاکپشت‌ها را در میان کامبو‌های خود احضار کنند.

البته برای اولین بار نیست که شاهد حضور لاکپشت‌های نینجا در دنیای DC هستیم طوری که پیش‌تر آنها حداقل در سه کامیک کراس‌اور با بتمن دیده شده‌اند. البته به نظر می‌رسد که لاکپشت‌های نینجا با تشکیل تیم با گروه‌های دیگر مشکلی ندارند و آنها حتی با Power Rangerها هم بوده‌اند و با یکدیگر به نبرد با تایتان‌های بزرگ همچون گوست‌باستر‌ها و هویج‌ آتش‌افکن رفته‌اند.

نظرات خود را در مورد کاراکتر‌های مهمان در بازی‌های فایت با زومجی در میان بگذارید و اگر کاراکتری را می‌شناسید که در بازی‌های مبارزه‌ای دیگر شما را متعجب کرده‌ است در بخش نظرات ما را هم مطلع کنید.


منبع whatculture
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده