نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

عبور فروش جهانی فیلم Black Panther از مرز ۷۰۰ میلیون دلار

فیلم تحسین شده پلنگ سیاه (Black Panther) در دومین هفته اکرانش به فروش بسیار موفق خود در گیشه ادامه داده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Black Panther به فروش بسیار موفق خود در گیشه ادامه می‌دهد. پس از رکوردشنی در هفته گذشته، حال این فیلم در دومین سه روز آخر هفته اکرانش با تنها ۴۷ درصد کاهش فروش، حدود ۱۰۸ میلیون دلار فروش کرد. بدین ترتیب، این فیلم رکورد دیگری را شکسته و در دومین هفته اکرانش بالاتر از فیلم‌هایی چون فیلم Jurassic World (دنیای ژوراسیک) با فروشی معادل ۱۰۶ میلیون دلار و فیلم Avengers (انتقام جویان) با فروشی معادل ۱۰۳ میلیون دلار و پایین‌تر از فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) با فروشی معادل ۱۴۹.۲ میلیون دلار، قرار گرفته است. بدین ترتیب فیلم Black Panther به چهارمین فیلمی تبدیل شد که در دومین هفته اکرانش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سه روز آخر هفته خود فروش کرده است.

بدین ترتیب مجموع فروش فیلم Black Panther در بازار آمریکای شمالی از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فروش عبور کرد و به سریع‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول که به این فروش دست یافته است، تبدیل شد. همچنین فیلم Black Panther در دیگر کشورهای جهان ۸۳.۸ میلیون دلار دیگر فروش کرد تا مجموع فروش جهانی این فیلم از مرز ۷۰۰ میلیون دلار فروش عبور کند. در حال حاضر این فیلم در مجموع حدود ۷۰۴ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده است و با توجه به اینکه این فیلم هنوز در بازار کشور چین و ژاپن اکران نشده، پیش بینی می‌شود که فیلم Black Panther به فروشی بیش از یک میلیارد دلار دست پیدا کند. طبق آمار منتشر شده، پیش فروش این فیلم بسیار بهتر و سریع‌تر از هر فیلم دیگری در دنیای سینمایی مارول در بازار کشور چین بوده است. فیلم Black Panther روز پنج شنبه این هفته در ژاپن و جمعه هفته آینده در کشور چین اکران خواهد شد.

Black Panther

همچنین فروش فیلم Black Panther در سه روز آخر هفته دوم اکرانش بیش از فروش بسیاری از فیلم‌‌های پرفروش سال گذشته در آغاز اکران خود در گیشه از جمله فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) با ۱۰۳ میلیون دلار فروش، فیلم The Fate of the Furious (سرنوشت خشمگین) با ۹۸.۸ میلیون دلار فروش و فیلم Justice League (لیگ عدالت) با ۹۳ میلیون دلار فروش، بوده است. در حال حاضر فیلم Black Panther پرفروش‌ترین فیلم قسمت اول، ششمین فیلم پرفروش در بازار آمریکایی و دهمین فیلم پرفروش در بازار جهانی دنیای سینمایی مارول است و در صورتی که این فیلم روند کنونی را ادامه دهد، به پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول در بازار آمریکای شمالی تبدیل خواهد شد. کارگردانی فیلم Black Panther بر عهده رایان کوگلر، کارگردان فیلم Creed (کرید) بوده است.

چادویک بوزمن در نقش تی‌چالا (پلنگ سیاه)، مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر، اندی سرکیس در نقش یولیسیس كلا (Ulysses Klaw)، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، مارتین فریمن در نقش اورت راس، استرلینگ کی براون در نقش ان‌جوبو، آنجلا باست در نقش راموندا، فارست ویتاکر در نقش زوری، دنیل کالویا در نقش وکابی، وینستون دوک ام‌باکو (من ایپ)، لتیشیا رایت در نقش شوری، جان کانی در نقش تی‌چاکا، سیدل نوئل در نقش زولیزوا و فلورنس کاسومبا در نقش ایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده