نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳

دو سریال Dark Tower و Wheel of Time در حال ساخت هستند

گزارش شده که شبکه آمازون در حال تولید و توسعه دو مجموعه اقتباسی جدید یعنی سریال برج تاریک (Dark Tower) و سریال چرخ زمان (The Wheel of Time) است.

این روزها اخبار زیادی از شبکه آمازون به گوش می‌رسد و اینگونه به نظر می‌آید که این شبکه قرار است هر روز بهتر از دیروز عمل کند و کم کم در حال گسترش دادن برنامه مجموعه‌های آینده خود است. این کمپانی به‌تازگی حق و حقوق ساخت آثاری براساس چندین کتاب محبوب و معروف را به دست آورده که کار ساخت برخی از آنها را آغاز کرده است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شده که شبکه آمازون قرار است سریالی براساس داستان کتاب برج تاریک (Dark Tower) و کتاب چرخ زمان (The Wheel of Time) بسازد. طرفداران این دو کتاب، سال‌های بسیار زیادی منتظر شنیدن این خبر و در نهایت تماشای آن از طریق تلویزیون‌های خود بودند.

در رابطه با سریال Dark Tower باید گفت که مدتی است که این شبکه برای ساخت آن برنامه‌ریزی کرده است. طبق این برنامه‌ریزی‌ها قرار بود این سریال به نوعی اسپین آف سریالی نسخه سینمایی آن که در سال ۲۰۱۷ اکران شده بود، باشد. از آنجایی که قرار بود این سریال یک اسپین آف باشد، ادریس البا برای ایفای نقش اصلی آن انتخاب شده بود. با این حال، از آنجایی که نسخه سینمایی این اقتباس نتوانست عملکرد خوبی در باکس آفیس از خود به نمایش بگذارد، به سرعت از طرف سازندگان سریال اعلام شد که این مجموعه تلویزیونی قرار است به طور کامل داستان را اقتباس کند و به نوعی یک بازسازی کامل است. اگرچه اینگونه انتظار می‌رود که تابستان سال جاری تولید این مجموعه تلویزیونی آغاز شود، اما هنوز هیچ اطلاعات خاص و به‌خصوصی در رابطه با آن منتشر نشده است. از طرف دیگر، مجموعه اقتباسی دیگری که قرار است این شبکه روی آن کار کرده و آن را آماده پخش کند، سریال The Wheel of Time است. داستان این سریال براساس کتابی فانتزی خواهد بود که به قلم رابرت جوردن نوشته شده است. طرفداران نه‌تنها از شنیدن این خبر خوشحال شدند، بلکه زمانی که اعلام شد کمپانی سونی قرار است تولید آن را بر عهده داشته باشد، شادی آنها دو چندان شد.

The Dark Tower

سایت خبری ددلاین به‌تازگی گزارش کرده که دو مجموعه جدید این شبکه یعنی سریال برج تاریک و همچنین سریال چرخ زمان، در حال حاضر در آمازون در حال تولید است. هر دوی این مجموعه‌ها داستانی دارند که فیلمنامه آنها براساس دو کتاب فانتزی بسیار محبوب و معروف نوشته می‌شود. برج تاریک از سری کتاب‌های حماسی فانتزی نویسنده محبوب یعنی استفن کینگ است. The Dark Tower داستان تفنگ‌داری افسانه‌ای به نام رولاند دسچین را حکایت می‌کند که ساکن یک دنیای عجیب و غریب است و باید از برج تاریک محوری داستان، مراقبت کند. برج تاریک، ساختمانی با سازه‌ای عرفانی است که دنیا را پایدار نگه داشته است. از آنجایی که فیلم The Dark Tower عملکرد بسیار ضعیفی در باکس آفیس داشت، طرفداران به شدت امیدشان به نسخه تلویزیونی آن بسته است.

مجموعه Wheel of Time که به قلم رابرت جوردن نوشته شده، دارای ۱۴ قسمت رمان است. همین مجموعه ۱۴ قسمتی توانسته خود را به یکی از بزرگ‌ترین و همچنین منحصربه‌فردترین رمان‌های فانتزی‌ای که تا به امروز در تاریخ نوشته شده تبدیل کند. هر کدام از کتاب‌های این مجموعه محبوب، تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها شده و یکی از موارد لیست New York Times شده است. همینطور که انتظار می‌رود، در داستان این مجموعه شخصیت‌های مختلف بسیار زیادی وجود دارند که از مهم‌ترین و محوری‌ترین آنها می‌توان به رند التور اشاره کرد. شخصیت رند التور یک جوان به ظاهر متوسط است که دوباره متولد شده و روح او این بار در بدن یک اژدها به دنیا آمده است؛ اژدهایی که در گذشته‌های بسیار دور، یک قهرمان بسیار بزرگ بوده است. حال در این میان مشکلی که وجود دارد این است که این اژدها در نهایت دیوانه می‌شود و رند که حالا در بدن او دوباره متولد شده، مجبور است که این سرنوشت را پذیرفته و پا جای پای او بگذارد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده