نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

نویسندگان کمیک‌ های Avengers و Justice League در فکر نوشتن یک کراس اور بین قهرمان های DC و Marvel

نویسندگان کمیک‌های تیم انتقام جویان و لیگ عدالت یعنی اسکات اسنایدر و جیسون آرون، به‌تازگی اعلام کردند که قصد نوشت یک کمیک کراس اوری بین این شخصیت‌ها را دارند.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک اعلام شده که اسکات اسنایدر و جیسون آرون قرار است در آینده‌ای نزدیک، کنترل دو تیم از دو کمپانی بزرگ و محبوب دنیای کمیکی را برعهده بگیرند. اما آیا ممکن است بعد از آن ما شاهد به وقوع پیوستن یک کراس اور بسیار بزرگ بین این دو تیم باشیم؟

این موضوع بسیار هیجان‌انگیز، ایده‌ای بود که خود این نویسندگان به نوعی در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرده و فکرش را در سر طرفداران انداختند. این ایده زمانی مطرح شد که جیسون آرون به استخدام کمپانی مارول کمیکس درآمد و طی قراردادی که بست، قرار شد با هنرمندی به نام اد مک‌گینس همکاری کرده و سری جدید کتاب‌های کمیک Avengers (انتقام جویان) را نوشته و منتشر کنند. از طرف دیگر در کمپانی دی سی کمیکس هم اسکات اسنایدر نویسنده سری کتاب کمیک Dark Nights: Metal (شب‌های تاریک: متال) قرارداد جدیدی امضا کرد و قرار بر این شد که بعد از پایان یافتن سری کتاب متال، به سراغ نویسندگی و تولید سری کتاب‌های کمیک Justice League (لیگ عدالت) برود. بعد از استخدام، این دو هنرمند تبادلی را با یکدیگر آغاز کردند که به واسطه آن موضوعی را به میان می‌آورد؛ آن هم این بود که این دو قرار است کراس اوری بین این دو تیم بزرگ ترتیب دهند.

اولین مبادله توییتی را اسکات اسنایدر در توییتر منتشر کرده و در طی آن اینگونه اعلام کرد:

به طرز دیوانه‌واری برای جیسون آرون و دیدن او در نویسندگی سری کتاب کمیک انتقام جویان هیجان دارم. قرار است حماسی و منحصر به فرد شود.

در پاسخ به این توییت اسنایدر، آرون هم اینگونه برای او نوشت:

ممنونم اسکات. شاید بهتر است ما روی یک پروژه جدید با هم کار کنیم که نتیجه آن کراس اوری بین لیگ عدالت و تیم انتقام جویان باشد.

اسنایدر هم که به نوعی منتظر پاسخ آرون بود به سرعت پاسخ داد:

من این کار را هر زمان که تو بخواهی با تو انجام می‌دهم، برادر! برای تو خیلی خوشحالم و همچنین برای این اتفاق خوب، تبریک می‌گویم.

در تاریخچه دنیای کمیک، آخرین باری که ما در کتابی شاهد به وقوع پیوستن کراس اوری بین این دو تیم بزرگ و فوق‌العاده محبوب بودیم، در سال ۲۰۰۴ بود. نویسنده این کراس اور کرت بوسیک بود که کتاب کمیک JLA/Avengers چهار قسمتی را نوشت. اگر در این دوره و زمانه دو نویسنده باشند که بخواهند این طرح هیجان‌انگیز را دوباره به سری کتاب‌های کمیک بیاورد، تنها اسنایدر و آرون هستند که پتانسیل این کار را دارند و تماشای همکاری این دو با هم، بسیار جالب خواهد شد.

Avengers

تیم انتقام جویانی که در حال حاضر جیسون آرون در حال جمع‌آوری آنها است، شخصیت‌های درجه یک دنیای کمیکی کمپانی مارول هستند که کمی با نسخه فعلی و سینمایی آن متفاوت است اما این موضوع اصلا دلیل بر آن نمی‌شود که سری کتاب کمیک او جذاب نخواهد شد. جیسون آرون در طی مصاحبه اخیر خود درباره پروژه جدید خود اینگونه توضیح داد:

ما تصمیم داشتیم که به نحوی بتوانیم به گذشته و خط داستانی اصلی بازگردیم. ما می‌خواستیم این کار را با شخصیت‌های بزرگ و محبوبی انجام دهیم که در قلب آن قرار دارند. به همین منظور ما به سراغ استیو راجرز (کاپیتان آمریکا)، تونی استارک (آیرون من) و ثور اودین‌سان رفتیم و دوباره آنها را دور هم جمع کردیم تا باری دیگر اعضای اصلی و قلب این تیم ابرقهرمانی باشند. علاوه بر این سه شخصیت، قهرمانان دیگری هم وجود دارند که قرار است به تیم اضافه شوند و ما در طول داستان آنها را به تیم جدید می‌آوریم. اساسا هدف من از نوشتن و انتشار این سری این بود که اگر شما تنها یک کتاب کمیک کمپانی مارول را می‌خوانید و اگر این کتاب را انتخاب کردید، اطلاع داشته باشید که این سری با داستان خود قصد دارد چشم‌اندازی از دنیای مارول را قسمت به قسمت به شما نشان دهد. ما قصد داریم به واسطه شخصیت‌های بزرگ و معروف این دنیا، به جذاب‌ترین و همچنین عجیب‌ترین نقاط دنیای مارول برویم.

کتاب کمیک Avengers #1 در ماه می سال جاری منتشر خواهد شد. از طرف دیگر قسمت اول سری کتاب کمیک لیگ عدالت به نام No Justice، اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده