// شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۹

ازراک از مادربوردهای جدید X370 با پشتیبانی از APU رایزن رونمایی کرد

شرکت ASRock جدیدترین و مقرون به صرفه‌ترین سری از مادربورد‌های X370 با پشتیبانی از APU های رایزن را عرضه می‌کند.

شرکت ازراک عرضه‌ی مادربورد‌های X370 Pro4 خود را اعلام کرد که این تولیدات جدید به‌صرفه‌ترین و منطقی‌ترین قیمت گذاری را در بین تمامی مادربرد‌های دارای چیپست X370 دارا هستند؛ تا جایی که این مادربرد‌ها می‌توانند تا ۴ کارت‌ گرافیک را در حالت Crossfire در اندازه‌ی استاندارد ATX ارائه دهند.

با توجه به گفته‌های شرکت ASRock این مادربورد‌ها تا انتهای ماه مارس (اوایل فروردین) با قیمت ۹۵ یورو جهت خرده‌فروشی‌ها، عرضه خواهد شد.

ASRock

بدیهی است که این شرکت برای رسیدن به این قیمت باید از برخی ویژگی‌‌های تجملی این قطعات چشم‌پوشی کند؛ برای مثال، پس از نگاه به مشخصات درج‌شده برای این مادربوردها به راحتی می‌توان فهمید که هیچ گونه پشتیبانی از حالت SLI در آن‌‌ها وجود ندارد. با این حال این قطعات جدید دارای دو اسلات PCIe x16 است که می‌توان از طریق آن‌ها دو کارت گرافیک AMD را به صورت 8x / 8x مورد استفاده قرار داد.

روی این مادربرد‌ها هیچ گونه LED با تکنولوژی RGB وجود ندارد و تنها هدر‌های آن‌ها موجود است. پورت‌های صوتی هم تنها به سه عدد در قسمت پشتی این مادربورد محدود شده است، اما از آنجایی که این مادربورد از Realtek ALC892 استفاده می‌کند، کاربران می‌توانند این پورت‌ها را با تنظیمات صدای فراگیر مورد استفاده قرار دهند. البته در بخش درایو‌های ذخیره‌سازی با وجود پشتیبانی از M.2 PCIe x4 و همچنین وجود شش عدد پورت SATA3 (که دوتای آن از طریق ASMedia 1060 کاربرد دارد) کمبودی احساس نمی‌شود.

ASRock

برای کاربرانی هم که می‌خواهند از APU های رایزن شرکت AMD استفاده کنند سه خروجی مختلف از جمله DVI-D ،D-Sub و HDMI در نظر گرفته شده است.


منبع eteknix.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده