// شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

لایحه‌ی افزایش مالیات برای بازی‌ های خشونت آمیز مطرح شد

یک قانون‌گذار اعلام کرده که بازی‌های رایانه‌ای با ردی سنی بالا باعث افزایش خشونت در جامعه شده‌اند از این رو باید مالیات بر فروش این‌گونه بازی‌ها به ۱۰ درصد افزایش یابد.

رابرت ناردولیلو، نماینده‌ی ایالتی رودآیلند، اعلام که پیشنهادی مبنی بر افزایش میزان مالیات برای بازی‌های خشونت‌ آمیز مطرح کرده است. قانون‌گذاران جمهوری‌خواه این هفته در یک نشریه اعلام کردند که درآمد حاصل از این افزایش مالیات به بهداشت روانی و منابع مشاوره‌ای اختصاص داده خواهد شد. این قانون باعث افزایش مقدار مالیات کنونی به ۱۰ درصد برای بازی‌های منتشر شده در ایالت رودآیلند با رده سنی بزرگسالان، خواهد شد.

نرخ مالیات بر فروش در رودآیلند هم اکنون ۷ درصد است، به این معنی که یک بازی ۶۰ دلاری در واقع ۶۴.۲۰ دلار قیمت خواهد داشت در صورتی که با افزایش این میزان مالیات به ۱۰ درصد برای بازی‌هایی با رده بندی M همانند بازی Grand Theft Auto V قیمت آن‌ها به ۷۰.۲۰ دلار خواهد رسید. ناردولیلو اعلام کرد که:

درآمد حاصل از این مالیات به یک حساب ویژه منتقل خواهد شد تا در مدارس تحت نظارت این ناحیه به منظور مشاوره، برنامه‌های بهداشتی و روانی و در سایر فعالیت‌های حل اختلاف، مورد استفاده قرار گیرد. 

ناردولیلو در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری‌ها داشت نیز اعلام کرده است:

هدف ما این است که تمامی مدارس تحت نظارت رودآیلند به یک مکان امن و آرام برای یادگیری دانش آموزان تبدیل شود. با ارائه‌ی این منابع برای کنترل خشم کودکان امروز ما می‌توانیم مطمئن شویم که در آینده صلح بیشتری خواهیم داشت.

این قانون پیشنهادی ناردولیلو تنها چند روز پس از حادثه‌ی وحشتناک تیراندازی در دبیرستان Parkland واقع در فلوریدا، منتشر شد. رئیس جمهور ایالات متحده در پی وقوع این فاجعه گفت:

مردم می‌گویند که خشونت موجود در بازی‌‌ ویدیویی افکار جوانان ما را این‌گونه شکل می‌دهد.

ناردولیلو بدون ارائه‌ی شواهد یا داده‌هایی حرف خود را این‌گونه ادامه داد:

شواهدی وجود دارد که کودکان در معرض این بازی‌های ویدئویی نسبت به دیگر کودکان بیشتر تمایل به ابراز خشونت دارند. این لایحه جدید به مدارس کمک می‌کند تا منابع بیشتری برای کمک به دانش‌آموزان در دسترس داشته باشند تا بتوانند خشم آن‌ها را در یک مسیر مثبت کنترل کنند.

برخی مردم معتقد هستند که یک ارتباط مستقیم بین بازی‌های ویدئویی خشونت آمیز افزایش سطح رفتار‌های خشونت‌ آمیز وجود دارد، در حالی که دیگران معتقد هستند که بازی‌ها خشونت تولید نمی‌کنند بلکه یک عامل برجسته برای تخلیه و بروز رفتار‌های خشونت آمیز در جهان واقعی هستند.


ESRB

رده‌بندی‌ سیستم کنترل محتوای ESRB برای بازی‌های رایانه‌ای

این مورد اولین بار نیست که یک سیاستمدار خواستار افزایش مالیات بر نوع خاصی از بازی‌های ویدئویی شده است. پس از تیراندازی سندی هوک در Newtown نیز یک قانون‌گزار دولتی در سال ۲۰۱۳ نیز لایحه‌ی مشابهی را ارائه کرد. همچنین در همان سال نماینده‌ای از ایالت مسوری یک پیشنهاد در مورد افزایش مالیات فروش بر بازی‌هایی با رده سنی M و بالاتر را ارائه داد. در هر دو مورد یاد شده نیز این مبالغ به افزایش سطح بهداشت روانی اختصاص داده شده بود. با این حال هیچ کدام از این لایحه‌ها هرگز به قانون تبدیل نشد.


منبع gamespot.com
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده