نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷

شبکه آمازون سریالی براساس کتاب Consider Phlebas خواهد ساخت

اعضای بخش تولید شبکه آمازون در حال ساخت مجموعه تلویزیونی جدیدی براساس داستان کتاب Consider Phlebas که به قلم ایان ام بنکس نوشته شده است، هستند.

حدودا پاییز سال گذشته بود که جف بزوس، مدیر عامل شبکه آمازون، اعضای بخش استودیو برنامه‌سازی شرکت خود را موظف کرد که دست به ساخت سریال‌ها و برنامه‌هایی بزنند که «مورد تایید همه بینندگان» باشد. قصد جف بزوس از محول کردن این وظیفه به آنها این بود که قصد داشت با شبکه‌های استریم بسیار خوبی که در حال حاضر وجود دارند رقابت کرده و برنامه‌هایی تولید کنند که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و در کنار محتوا، برای مدتی طولانی هم روی آنتن برود. درست از همان موقع بود که شبکه آمازون انگار به نوعی به خودش آمد و تیم تولید تمام تلاش خود را روی این موضوع گذاشت که محتویات تاثیرگذار و خوبی را تولید کند. آنها برای انجام این کار به سراغ ساخت آثار اقتباسی براساس رمان‌های محبوب رفتند که از میان این رمان‌ها می‌توان به Ringworld (رینگ ورلد)، Snow Crash (سقوط برف) و Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) نوشته جی. آر. آر. تالکین اشاره کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری The Hollywood Reporter در طی گزارشی عنوان کرده که این شبکه حق ساخت فیلم و سریال براساس یک کتاب بزرگ و محبوب دیگر یعنی رمان Consider Phlebas را به دست آورده است. این کتاب اولین قسمت از سری کالچر اوپرای فضایی ایان ام. بنکس محسوب می‌شود.

سایت خبری هالیوود ریپورتر در طی گزارش خود عنوان کرده که شبکه آمازون برای ساخت این سریال قرار است با یک نویسنده انگلیسی به نام دنیس کلی همکاری کند. کلی در رزومه کاری خود، ساخت یکی از مجموعه‌های محبوب و تحسین‌شده شبکه Channel 4 یعنی سریال Utopia (آرمان شهر) را داشته است. لازم به ذکر است با توجه به اینکه شبکه سونی حق ساخت سریالی براساس داستان فوق‌العاده محبوب ارباب حلقه‌ها را به‌دست آورده، می‌توان گفت که خود را در رقابت بسیار سختی، مقابل کمپانی‌های بزرگی مانند نتفلیکس، اپل و دیزنی قرار می‌دهد. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که شبکه آمازون برای پیروز شدن یا حداقل دوام آوردن در این رقابت تنگاتنگ، مجبور است مدام به دنبال پروژه‌های بزرگ و جالبی باشد که داستان‌های پیچیده‌ای دارند.

سری کالچر، بدون تردید یک مدل بی‌نظیر از نحوه به تصویر کشیده شدن داستان‌های علمی تخیلی مدرن به سبک کلاسیک است. ایان ام. بنکس در سال ۲۰۱۳ فوت کرد، اما در طول زندگی خود سعی داشت حرفه دوگانه‌ای برای خود بسازد و آن را هم به عنوان یک رمان نویس ادبی و هم داستان نویس سبک علمی تخیلی دنبال کند. او این مجموعه داستان را در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد که قسمت اول آن هم همان کتاب Consider Phlebas محسوب می‌شود. او در اولین قسمت از مجموعه خود، سعی داشت خوانندگان را با انواع هوش مصنوعی، سفر در میان سیارات و کهکشان‌ها و جامعه آرمانی انسان‌ها که در طول کهکشان وجود دارد، آشنا کند. این کتاب در قلب خود، داستان جنگ میان امپراطوری ایدیران و جامعه کالچر را حکایت می‌کند. در طی این جنگ، یک مزدور تغییر شکل‌دهنده یا دگرپیکری به نام هورزا، از طرف امپراطوری ایدیران موظف شد تا یک هوش مصنوعی کالچرها را که از بین رفته و در یک سرزمین ناشناخته پنهان شده است پیدا کند.

در موضوع ساخت این پروژه این موضوع هم قابل توجه است که اگر این سریال کار خود را به خوبی انجام دهد، از نظر امتیازها و تعداد بیننده‌ها مورد قبول باشد و بینندگان تماشای آن را دوست داشته باشند، شبکه آمازون گزینه‌های بسیار زیادی دارد تا بتواند این موفقیت را ادامه‌دار کند و حتی سالیان سال می‌تواند این مجموعه را روی آنتن ببرد. جالب است بدانید که ایان ام. بنکس این مجموعه را تا ۹ قسمت نوشته است و همانطور که بالاتر هم اشاره شد، کتاب Consider Phlebas تنها قسمت اول این مجموعه محسوب می‌شود. هر کدام از کتاب‌های او دارای یک داستان بسیار زیبا و بزرگ است که در دنیایی بسیار بزرگ‌تر از خود اتفاق میفتد. 


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده