نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷

فیلم Star Wars: Episode IX دارای یک فیلمنامه است

 جی جی آبرامز در مصاحبه جدید خود از به پایان رسیدن کار نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: Episode IX خبر داد و تاریخ شروع فیلمبرداری این فیلم را تایید کرد.

شهریورماه امسال، کمپانی لوکاس فیلم از قطع همکاری با کالین ترورو، کارگردان فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود ۹) خبر داد. مدت کوتاهی بعد این کمپانی رسما جی جی آبرامز را به‌عنوان کارگردان و نویسنده جدید این فیلم انتخاب و معرفی کرد. آبرامز پیش از این سابقه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را در کارنامه خود داشته و کریس تریو، نویسنده فیلم Argo (آرگو)، در نوشتن فیلمنامه این فیلم به آبرامز کمک خواهد کرد. تریو در اصل جانشین جک تورن (و درک کانلی) شد که او نیز در تابستان سال ۲۰۱۷ به تیم نویسندگان فیلم Star Wars: Episode IX اضافه شده بود. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آبرامز اطلاعات جدیدی از این فیلم را به اشتراک گذاشته است.

جی جی آبرامز اخیرا در برنامه The Late Show With Stephen Colbert شرکت کرده و به سوالاتی در ارتباط با فیلم Star Wars: Episode IX پاسخ داده است. او در این برنامه تایید کرد که این فیلم اکنون دارای یک فیلمنامه است و کار نوشتن فیلمنامه اصلی فیلم به پایان رسیده است. آبرامز در ادامه تایید کرد که فیلمبرداری و تولید فیلم Star Wars: Episode IX از اواخر ماه جولای ۲۰۱۸ (اواخر ماه تیر یا اوایل ماه مرداد ۱۳۹۷) آغاز خواهد شد. او در ادامه به ستایش از کریس تریو پرداخت و او را نابغه خواند و آبرامز در ادامه گفت که زمان بسیار خوبی را با او سپری کرده است. علاوه بر فیلم Argo که تریو برای آن جایزه اسکار دریافت کرده است، تریو در نوشتن فیلمنامه فیلم‌هایی چون فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) و فیلم Justice League (لیگ عدالت) نیز کمک کرده است.

J.J. ABRAMS TO WRITE AND DIRECT STAR WARS: EPISODE IX

اخیرا لوکاس‌فیلم از اضافه شدن پل اینگلیس، کارگردانی هنری فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹) به گروه تولید فیلم Star Wars: Episode IX خبر داده است. علاوه بر این، در ماه آبان امسال، لوکاس فیلم و والت دیزنی ساخت سه گانه جدید فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) به کارگردانی و نویسندگی رایان جانسون، کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای)، را تایید و اعلام کردند. همچنین اخیرا دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، سازندگان سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، نیز کار نوشتن فیلمنامه سری جدید فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان را بر عهده گرفته‌اند.

فیلم Star Wars: Episode IX در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) به روی پرده‌های سینما خواهد رفت. تاکنون حضور دیزی ریدلی، آدام درایور، جان بویگا و اسکار آیزاک در این فیلم تایید و اعلام شده است. فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، فیلم بعدی دنیای جنگ ستارگان خواهد بود که قرار است در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) اکران شود. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده