نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

تهیه‌ کنندگی فیلمی ترسناک توسط استیون اسپیلبرگ

استیون اسپیلبرگ، کارگردان نامی سینمای هالیوود، این روزها مشغول تهیه‌کنندگی فیلمی ترسناک با نقش‌آفرینی فین ولفهارد است.

طبق گزارشات جدید، استیون اسپیلبرگ، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، این روزها در کشور ایرلند به سر می‌برد و از نزدیک روند فیلمبرداری یکی از جدیدترین پروژه‌‌های خود را که فیلمی ترسناک با نام The Turning (چرخش) است را تحت نظر دارد. در این فیلم، فین ولفهارد، هنرپیشه کم سن‌وسال و محبوب سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) و فیلم IT (آن)، نقش‌آفرینی می‌کند. فیلمساز برجسته و پرکار سینمای هالیوود به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی در این پروژه حضور دارد، اما این موضوع برای اسپیلبرگ به معنای رها کردن پروژه به حال خود نبوده است و وی شخصاً راهی کشور ایرلند شده است تا مراحل تولید و فیلمبرداری این فیلم را زیر نظر داشته باشد. لازم به ذکر است مراحل تولید فیلم The Turning در سکوت کامل خبری دنبال می‌شود.

فین ولفهارد در این فیلم قرار است نقش شخصیت مقابل و مخالف مک‌کنزی دیویس، بازیگر محبوب فیلم Blade Runner 2049 (بلید رانر 2049) و فیلم The Martian (مریخی) را داشته باشد. فیلم The Turning براساس یکی از رمان‌های بسیار محبوب و پرفروش هنری جیمز، یعنی کتاب The Turn of the Screw (سخت‌تر شدن اوضاع) نوشته شده است. از زمانی که هنری جیمز این کتاب را منتشر کرد، تنها فیلم The Turning نبوده که داستان خود را براساس آن نوشته، بلکه در طول تاریخ سینما، این کتاب منبع اقتباس آثار فراوانی بوده است همچون فیلم The Innocents (بی‌گناهان) که در سال ۱۹۶۱ اکران شد. در این فیلم دبورا کار و مایکل ردگرِیو بازیگران اصلی بودند. فیلم The Innocents نامزد دریافت دو جایزه بَفتا شد و همچنین در جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۶۲، نامزد نخل طلای کن گردید. داستان رمان گوتیک و ترسناک هنری جیمز در مورد معلم سرخانه‌ای است که وارد خانه‌ٔ مردی می‌شود که مسئولیت سرپرستی خواهرزاده‌های خود را پس از مرگ نابهنگام خواهرش بر عهده گرفته است. بعد از مدتی این معلم شاهد فعالیت‌های غیرطبیعی، رفت‌وآمد و حضور ارواح در این خانه می‌شود. این طور به نظر می‌رسد که هیچ شخص دیگری متوجه این اتفاقات نمی‌شود و تنها این معلم توانایی دیدن ارواح را دارد.

Finn Wolfhard

استیون اسپیلبرگ به‌تازگی از کار ساخت چند پروژهٔ جدید خود در مقام کارگردان فارغ شده بود و یکی آخرین ساخته‌های وی که نزدیک ۲ ماه پیش کار اکران خود را آغاز کرده بود، فیلم درام، تاریخی، سیاسی، هیجان‌انگیز و بیوگرافی The Post (پست) با نقش‌آفرینی هنرپیشگان بزرگی همچون مریل استریپ در نقش کاترین گراهام، تام هنکس در نقش بنجامین سی. بردلی، سارا پلسون در نقش تونی بردلی، باب ادنکیرک در نقش بن بگدیکیان و تریسی لتس در نقش فریتس بیبی بود که بسیار مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. تقریباً تا یک ماه دیگر هم جدیدترین فیلمی که اسپیلبرگ کارگردانی کرده است، یعنی فیلم فانتزی، علمی-تخیلی و ماجراجویی Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) اکران خود را آغاز خواهد کرد. فیلم Ready Player One داستان وید اوون واتس (و آواتار Parzival در دنیای OASIS) با بازی تای شرایدن را روایت می‌کند که به‌دنبال یافتن Easter Egg به‌جا مانده از جیمز هالیدی با بازی مارک رایلنس، است که خالق دنیای واقعیت مجازی OASIS است و باید سه کلید منحصربه‌فرد در دنیای گسترده OASIS را پیدا کند تا جایزه بزرگ و ثروت عظیم هالیدی را به‌دست بیاورد. واتس در این ماجراجویی با Art3mis با بازی اولیویا کوک، همراه می‌شود و در این راه باید با نولان سورنتو با بازی بن مندلسون و گروه IOI مبارزه کند.

استیون اسپیلبرگ از اعضای تیم سازنده خواسته قرارداد عدم آشکارسازی جزئیات داستانی و پروژه را امضا کنند و هیچ‌کس بدون مجوز رسمی حق نزدیک شدن به محل پروژه را ندارد

اما کارگردانی تنها دغدغهٔ این روزهای این کارگردان قدیمی و خوشنام سینمای هالیوود نیست و وی تهیه‌کنندگی آثار زیادی را نیز بر عهده داشته است که اگر بخواهیم به برخی از جدیدترین آن‌ها اشاره داشته باشیم، با فیلم‌های پرسروصدا و پرخرجی مواجه می‌شویم، فیلم‌هایی همچون Bumblebee (بامبلبی) و Jurassic World: Fallen Kingdom (ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده). اما در مورد فیلم The Turning اوضاع فرق دارد و گویا این فیلم در حال حاضر از اهمیت بیشتری برای استیون اسپیلبرگ برخوردار است که وی شخصاً به محل فیلمبرداری رفته است تا مراحل فیلمبرداری این پروژه را از نزدیک و روزانه زیر نظر داشته باشد.

طبق گزارش سایت محلی Independent.ie، فیلمبرداری فیلم The Turning هم‌اکنون در نواحی سرسبز اطراف ناحیه ویکلو در جنوب دوبلین در حال انجام است. بخش اعظم فیلمبرداری این پروژه در عمارت مجلل کیلرادری انجام شده، عمارتی که به نظر دربرگیرندهٔ بخش اعظم داستان خواهد بود. طبق گزارشات به نظر می‌رسد استیون اسپیلبرگ از تمام تیم سازنده خواسته است قرارداد عدم آشکارسازی جزئیات داستانی و مسائل مرتباط با پروژه را امضاء کنند و هیچ‌کس نیز بدون مجوز رسمی حق نزدیک شدن به محل پروژه را ندارد.

فلوریا زیگزموندی که سابقه کارگردانی سریال‌های American Gods (خدایان آمریکایی) و Handmaids’ Tale (سرگذشت ندیمه) را در کارنامه دارد، به‌عنوان کارگردان فیلم برگرفته از رمان معروف The Turn of the Screw هنری جیمز انتخاب شده است. وی کارگردانی قسمت هشتم و آخر سریال American Gods را با عنوان Come to Jesus بر عهده داشت. در سریال Handmaids’ Tale نیز کارگردانی دو قسمت ششم و هفتم با نام‌های A Woman's Place و The Other Side بر عهده این نویسنده و کارگردان ایتالیایی-کانادایی بوده است. علاقمندان به موسیقی نیز کاملاً با فلوریا زیگزموندی آشنا هستند. وی کارگردانی ویدئو کلیپ‌های خوانندگان سرشناس زیادی را بر عهده داشته است که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به دیوید بویی و لئونارد کوهن اشاره داشت. اولین فیلمی که فلوریا زیگزموندی کارگردانی آن را بر عهده داشت، فیلم The Runaways (فراری‌ها ) بود که سرگذشت زندگی افراد گروه موسیقی راک The Runaways را که در دهه ۷۰ میلادی فعالیت می‌کردند به تصویر کشید. البته کسانی که چندان با آثار این کارگردان آشنا نیستند، مطمئناً با دیدن قسمت آخر سریال American Gods که عجیب‌ترین و البته بهترین‌ قسمت‌ این سریال هم بود، با کیفیت کاری این کارگردان زن آشنا شده‌اند. 

جالب است بدانید انجمن فیلمسازی ایرلند همواره رابطه‌ای دوستانه با استیون اسپیلبرگ داشته است و برخی از صحنه‌های کلیدی فیلم Saving Private Ryan (نجات سرجوخه رایان) در این کشور فیلمبرداری شده است و همچنین استیون اسپیلبرگ در یکی از رستوران‌های ایرلند بود که دنیل دی لوئیس را برای بازی در نقش آبراهام لینکلن فیلم Lincoln (لینکلن) قانع ساخت.    

گفتنی است تاریخ اکران فیلم The Turning به‌صورت دقیق اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ میلادی بر روی پردهٔ سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده