نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

فیلمبرداری فیلم اختصاصی جوکر احتمالا ماه می آغاز خواهد شد

در طی گزارش‌های جدید اعلام شده که به احتمال زیاد فیلمبرداری فیلم مستقل و اختصاصی شخصیت جوکر (Joker)، ساخته تاد فیلیپس، ماه می سال جاری آغاز خواهد شد.

به نظر می‌رسد که بعد از اکران فیلم Justice League (لیگ عدالت)، بقیه آثاری که در دست ساخت بودند و برای اکران در آینده تنظیم شده بودند حالا کمی با احتیاط پیش می‌روند؛ مخصوصا حالا که کمپانی‌ها تصمیم بر ایجاد تغییراتی در زمینه کارمندان و سازندگان خود گرفته‌اند، نسبت به برخی پروژه‌ها و تصمیمات هم نمی‌توان مطمئن بود. در میان تمامی حاشیه‌ها و مسائلی که حول محور این اثر اتفاق افتاده بود، در کنار برخی موارد قطعی به ما قول داده شد که قرار است که واحدی جدا در بخش فیلمسازی دنیای دی سی شکل بگیرد که داستان جدایی نسبت به بقیه آثار و ارتباط درونی که بین آنها وجود دارد، خواهد داشت که فیلم اختصاصی جوکر، اولین اثر برای آغاز این برنامه‌ها است. حال در اخبار سینما و تلویزیون، گزارشی منتشر شده که براساس آن به نظر می‌رسد پروژه تولید این اثر از حالت سکون خارج شده و قرار است در آینده‌ای نزدیک به سمت جلو حرکت کند:

The Joker

من به معنای واقعی می‌توانم هر روز این تصویر مسخره را در صفحه خود منتشر کنم. اما تصمیم گرفتم که این کار را انجام ندهم. دلیلی هم که دارم این است که هر روزی که می‌گذرد، اهمیت این پروژه برایم کمتر و کمتر می‌شود.

این توییت پر از عصبانیت توسط جف اسنایدر، نویسنده سایت خبری The Wrap منتشر شده است. این تصویر حاکی از آن است که کارگردان سه گانه The Hangover (خماری) یعنی تاد فیلیپس قرار است فیلمبرداری فیلم اختصاصی جوکر را در ماه می سال جاری (اردیبهشت-خرداد ۹۷) به طور رسمی آغاز کند. این موضوع کاملا پیشبینی می‌شد و انتظار می‌رفت که فیلمبرداری این اثر کار خود را در همین سال جاری آغاز کند. در حال حاضر نویسندگی فیلمنامه این اثر هم به طور کامل به پایان رسیده و مهم‌تر از همه، بازیگران این فیلم هم برای ایفای نقش مورد نظر سازندگان، زیر نظر گرفته شده‌اند. از طرف دیگر شایعه شده است که لئوناردو دی‌کاپریو گزینه مورد نظر کمپانی برادران وارنر برای ایفای نقش شخصیت اصلی بوده و همچنان در حال مذاکره و صحبت برای این نقش است. چندی پیش در طی خبری اعلام شد که واکین فینیکس هم از طرف کارگردان پروژه برای این نقش در نظر گرفته شده و مطمئنا خود فینیکس هم علاقمند به این نقش خواهد بود. 

همچنین لازم به ذکر است که اتفاقی چند روز پیش در حاشیه این فیلم رخ داد. چندی پیش کارگردان و بازیگر نقش اصلی فیلم The Room (اتاق) یعنی تامی ویزو علاقه خود را نسبت به ایفای این نقش اعلام کرد و از همان زمان تا به امروز، علاقه خود را به طرق مختلفی نسبت به این موضوع ابراز می‌کند. در همین حد کافی است که بگوییم قطعا هیچ کس بازی او را دوست نداشته و ویزو را برای این نقش نمی‌خواهد.

گفته می‌شود که فیلم Joker قرار است یک فیلم جنایی خشن و غیرمنتظره باشد که اتفاقات آن در اوایل دهه ۸۰ میلادی در شهر گاتهام جریان خواهد داشت و این فیلم مشابه دیگر فیلم‌های دی‌سی نخواهد بود و بیشتر به فیلم‌های مارتین اسکورسیزی مانند فیلم Taxi Driver (راننده تاکسی)، شباهت خواهد داشت. فیلم مستقل شخصیت جوکر در حال حاضر نام و عنوان رسمی ندارد. علاوه بر کارگردانی، فیلیپس به‌همراه اسکات سیلور، نویسنده فیلم 8Mile، وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده خواهد داشت. هنوز تاریخی برای اکران این فیلم اعلام نشده است. اتفاقات این فیلم قرار است در یک جهان سینمایی جدید از برادران وارنر که نام رسمی ندارد، جریان داشته باشد. کمپانی دی سی کامیکس مسئولیت ساخت و توسعه این دنیای سینمایی را بر عهده دارد و قرار است دارای خط‌های داستان متفاوت باشد و بازیگران جدید و متفاوتی در آن حضور داشته باشند.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده