نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

دیزنی مجموعه ماپت ها را ریبوت می‌کند

کمپانی دیزنی تصمیم به ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی محبوب Muppets گرفته است و قصد دارد سری جدید این مجموعه را از طریق سرویس استریم خود پخش کند.

مجموعه تلویزیونی Muppets (ماپت‌ها) یکی از قدیمی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین مجموعه‌های کمدی و عروسکی تلویزیون است که خبر بازگشت دوباره آن به جعبهٔ جادویی باعث خوشحالی بسیاری از طرفداران قدیمی و جدید این مجموعه خواهد شد. به‌تازگی فاش شد که کمپانی والت دیزنی (Walt Disney Company) تصمیم به ریبوت مجموعهٔ ماپت ها گرفته است و قصد دارد مجموعهٔ جدید را روی سرویس استریم مخصوص به خود که سال گذشته میلادی معرفی شده است، پخش کند. از سال ۲۰۰۴ میلادی که کمپانی دیزنی برند ماپت‌ها را از آن خود کرد، تنها یک سری از مجموعهٔ ماپت‌ها ساخته شده است که آن هم به سال ۲۰۱۶ میلادی بازمی‌گردد که یک فصل ۱۶ قسمتی از این مجموعه به روی آنتن شبکه ABC رفت. کارگردانی قسمت‌های مربوط به سری ۲۰۱۶ بر عهدهٔ رندال اینهورن و مت سوهن بود و صداپیشگی ماپت‌ها را صداپیشگانی همچون استوی ویتمایر، اریک جیکوبسن، دیو گوئلز، بیل بارتا، دیوید رادمن، مت ووگل و پیتر لینز انجام دادند.

اولین اخبار مربوط به خریداری و راه‌اندازی سرویس استریم دیزنی در ماه آگوست سال گذشته میلادی منتشر شد. بر اساس همان اخبار اولیه، سرویس استریم دیزنی از سال ۲۰۱۹ میلادی شروع به‌کار خواهد کرد. در همان زمان اعلام شد که دیزنی تصمیم دارد تمام فیلم‌های سینمایی خود را از روی سرویس استریم نتفلیکس بردارد و روی سرویس استریم خود قرار دهد، اما اندکی بعد توافق‌نامه‌ای بین دیزنی و نتفلیکس به امضاء رسید که بر اساس آن نتفلیکس می‌توانست تا مدتی حق استریم خانگی فیلم‌های دیزنی را بعد از آنکه اکران آن‌ها بر پردهٔ سینما به پایان رسید، داشته باشد. در هر صورت انتظار می‌رود که تمامی محتویات اختصاصی این کمپانی از قبیل آثاری که توسط استودیو مارول ساخته می‌شود، قسمت‌های جدید سری فیلم جنگ ستارگان و انیمیشن‌های تولیدی استودیو پیکسار همگی در نهایت از فهرست پخش شبکه نتفلیکس حذف شود و به طور انحصاری فقط روی پلتفرم جدید دیزنی قابل دسترسی و پخش باشد.

اضافه کردن ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی ماپت‌ها به لیست بلند بالای آثاری که قرار است روی سرویس استریم دیزنی قرار داده شوند، تصمیمی منطقی از سوی Disney و البته خوشحال‌‌کننده برای طرفداران قدیمی شخصیت‌های دوست‌داشتنی دنیای ماپت‌ها بوده است. افزودن چنین مجموعه‌های موفقی و ریبوت برخی آثار قدیمی قطعاً در ابتدای فعالیت سرویس استریم دیزنی، کمک شایانی به موفقیت آن و جا افتادن زودتر این سرویس در میان بینندگان خواهد کرد.

Kermit

دیزنی از سال ۲۰۰۴ که حق امتیاز ساخت فیلم و سریال شخصیت‌های ماپت را به دست آورد، توانسته است جانی دوباره به این شخصیت‌های قدیمی عروسکی ببخشد و بینندگان جدید را با ماپت‌ها آشنا کند. دو فیلم The Muppets (ماپت‌ها) محصول سال ۲۰۱۱ و Muppets: Most Wanted (ماپت‌ها: تحت تعقیب) محصول سال ۲۰۱۴، با بازخورد خوبی در میان منتقدان و تماشاچیان همراه بودند. کارگردانی هر دو فیلم بر عهدهٔ جیمز بابین بود. در کمدی موزیکال ۲۰۱۱ بازیگرانی همچون امی آدامز، جیسون سیگل، جک بلک، آلن آرکین، رشیدا جونز، زک گالیفیاناکیس و کن جیونگ حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. دیزنی همچنین روی شخصیت فوق‌العاده محبوب کرمیت، برخی آهنگ‌های قدیمی و معروف را قرار داده است و در این زمینه نیز که در نهایت هدف از آن معرفی کرمیت و دوستانش به نسل جدید است، موفق عمل کرده است.

افزودن مجموعه‌های موفقی همچون ماپت‌ها و ریبوت برخی آثار قدیمی قطعاً در ابتدای فعالیت سرویس استریم دیزنی، کمک شایانی به موفقیت آن و جا افتادن زودتر این سرویس در میان بینندگان خواهد کرد

علاوه بر تمامی این موارد ذکر شده، طرفداران می‌توانند در آینده‌ای نزدیک انتظار یک لایو اکشن سریالی از دنیای جنگ ستارگان، یک سریال بدون نام از کمپانی مارول و برنامه‌های تلویزیونی براساس انیمیشن Monsters Inc (کمپانی هیولاها) و فیلم High School Musical (موزیکال دبیرستان) را داشته باشند. سرویس استریم دیزنی قرار است کار خود را پرقدرت آغاز کرده و از همان ابتدا محتویات خیلی زیاد و فوق‌العاده باکیفیتی برای نمایش به مشترکان ارائه دهد. همچنین به مرور زمان و با افزایش حجم محتویات، قرار است هزینهٔ اشتراک هم افزایش یابد. با توجه به اینکه هزینهٔ اشتراک ماهانه شبکه نتفلیکس چیزی در حدود ۸ تا ۱۴ دلار است، دیزنی قرار است هزینه‌ای کمتر از این مقدار برای مشترکان خود در نظر بگیرد.

کوین مایر، مدیر ارشد استراتژی کمپانی دیزنی، پیش‌تر در سخنانی چنین گفته بود که هدف این کمپانی رقابت و به چالش کشیدن سرویس استریم نتفلیکس نیست، اما با اقداماتی از این دست و قیمت پایین‌تر برای اشتراک ماهیانه، بعید به نظر می‌رسد سرویس استریم از اولویت‌های دیزنی نباشد. کمپانی دیزنی قطعاً می‌خواهد در این زمینه نیز تبدیل به بهترین گزینهٔ ممکن برای بینندگان شود و باید دید چه عملکردی در ابتدای کار خواهد داشت. آرشیو فیلم کمپانی دیزنی بسیار غنی است و در صورتی که این کمپانی تمام فیلم‌های خود را روی سرویس استریمش قرار دهد، مطمئناً با استقبال فراوانی از سوی بینندگان مواجه خواهد شد.   

همچنین لازم به ذکر است کمپانی والت دیزنی، کمدی ورزشی محبوب The Mighty Ducks (اردک‌ های قدرتمند) را با همکاری ABC Signature Studios به یک سریال تلویزیونی تبدیل خواهد کرد. استیون بریل، نویسنده‌ٔ نسخه سینمایی The Mighty Ducks به همراه جوردن کرنر، تهیه کننده‌ آن، کار ساخت این مجموعه را بر عهده خواهند داشت. فیلم The Mighty Ducks محصول سال ۱۹۹۲ به کارگردانی استیون هرک، پس از نمایش در سینماهای آمریکا به فروش بیش از ۵۰ میلیون دلار دست یافت که با توجه به بودجه‌ٔ ۱۰ میلیون دلاری خود، سود خوبی را نصیب دیزنی کرد و همین مسئله باعث شد تا دو دنباله دیگر نیز برای آن با نام‌های D2: The Mighty Ducks و D3: The Mighty Ducks در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶ ساخته شود. با توجه به اینکه سریال The Mighty Ducks در ابتدای مراحل تولید خود به سر می‌برد، هنوز دقیقاً مشخص نیست از کدام شبکه‌ٔ تلویزیونی پخش خواهد شد. شرکت ABC که مالک اصلی ABC Signature Studios به حساب می‌آید در صورت کیفیت بالای مجموعه، آن را به یکی از شرکت‌های دارای سیستم استریم خواهد فروخت. از آنجایی که کار تولید فصل اول The Mighty Ducks تا اواخر سال ۲۰۱۹ به طول خواهد انجامید و تا آن موقع سرویس استریم اختصاصی دیزنی راه‌اندازی خواهد شد، احتمال آن می‌رود که خود دیزنی امتیاز پخش این مجموعه را خریداری کند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده