نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

فیلمبرداری پروژه بعدی کارگردان Get Out اواخر ۲۰۱۸ شروع می‌شود

مراحل فیلمبرداری دومین فیلم جردن پیل، کارگردان فیلم ترسناک Get Out (برو بیرون)، از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

جردن پیل، هنرپیشه، کمدین، نویسنده و کارگردان اهل کشور آمریکا، قصد دارد فیلمبرداری دومین پروژهٔ خود را از اواخر سال جاری میلادی آغاز کند. تقریباً سال گذشته بود که فیلم Get Out (برو بیرون) اکران خود را روی پردهٔ سینما آغاز کرد و بلافاصله به‌عنوان یکی از آثار ترسناکِ متفاوت و خوش‌ساختی از آن یاد شد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف انتظارات، اولین تجربهٔ کارگردانی جردن پیل موفقیت‌های فراوانی را برایش به همراه داشت. این فیلم بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان قرار گرفت و امتیازات بالایی را از آن خود کرد. ساختهٔ کم هزینهٔ بلوم هاوس پروداکشنز (Blumhouse Productions)، در گیشه نیز عملکردی عالی داشت و با بودجهٔ ۴.۵ میلیون دلاری، به فروش ۲۵۵ میلیون دلاری دست یافت. این فیلم در جشنواره‌های مختلف نامزد و برندهٔ جوایز زیادی نیز شد. همچنین فیلم Get Out در چهار بخش بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلمنامهٔ اورجینال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، نامزد دریافت جایزه در نودمین مراسم سالیانه اسکار شده است.

فیلم Get Out یکی از بهترین فیلم‌های اول کارگردانان بوده است و مطمئناً انتظارات از فیلم بعدی جردن پیل بسیار بیشتر خواهد بود و البته با توجه به موفقیت‌های فیلم اول این کارگردان، استقبال تماشاچیان از ساختهٔ دوم نیز بیشتر خواهد بود. جردن پیل در حال حاضر بازیگری را کنار گذاشته است و تمام تمرکز خود را روی نوشتن فیلمنامه و کارگردانی فیلم بعدی خود که از آن به‌عنوان «تریلر اجتماعی بدون عنوان» یاد می‌کند، قرار داده است؛ وی این فیلم را برای کمپانی یونیورسال (Universal) خواهد ساخت و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تاریخ اکران فیلم جدید در ماه مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷ یا فروردین‌ماه ۱۳۹۸) خواهد بود. جزئیات چندانی از پروژهٔ جدید کمپانی یونیورسال در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که جردن پیل مراحل فیلمبرداری دومین فیلم خود را اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد کرد.

Get Out

جردن پیل در مصاحبه با سایت هالیوود ریپورتر (THR)، کمی از فیلم جدید خود سخن گفت. وی علاوه بر تأیید شروع ساخت فیلم جدید از امسال، به متفاوت بودن و دست گذاشتن روی قسمت دیگری از ژانر وحشت هم اشاره کرد. سخنان وی را در رابطه با فیلم جدید با هم می‌خوانیم:

موضوعی که از آن مطمئن هستم، ژانر فیلم است؛ دست گذاشتن و کلنجار رفتن با ژانرهای تریلر، وحشت، اکشن و سرگرم‌کننده، از علایق من است. عاشق ترکیب این ژانرها هستم و کار ساختن چنین فیلم‌هایی برایم بسیار آسان و لذتبخش است. بنابراین این طور فکر می‌کنم که از نظر لحن روایی داستان، فیلم جدید شباهت‌هایی به فیلم Get Out داشته باشد، اما باید بگویم که می‌خواهم فیلمی کاملاً متفاوت بسازم. می‌خواهم در فیلم بعدی روی داستانی غیر از نژاد و تفاوت‌های نژادی دست بگذارم.

جردن پیل در سخنان پیشین خود اعلام کرده بود که علاقمند است طی دوران کارگردانی خود به موضوعات مختلفی در مورد «هیولاهای اجتماعی» بپردازد و فیلم‌هایی را در ارتباط با این پدیدهٔ اجتماعی بسازد. اگر وی همچنان تصمیم به انجام این کار داشته باشد، با هیجان بیشتری می‌توان منتظر دومین ساخته‌اش بود. وی در فیلم Get Out، زبردستانه و ماهرانه به لایه‌های زیرین روابط بین سفیدپوستان و سیاه‌پوستان پرداخت و اِلمان‌های ژانر وحشت و البته کمدی را هنرمندانه در آن گنجاند. اینکه لحن روایی دومین ساخته جردن پیل شبیه به فیلم اول این کارگردان خواهد بود خبر بدی نیست؛ البته اگر وی در ورطهٔ تکرار نیفتد و طبق سخنان خودش، فیلمی در مجموع متفاوت را شاهد باشیم.

دست گذاشتن و کلنجار رفتن با ژانرهای تریلر، وحشت، اکشن و سرگرم‌کننده، از علایق من است. عاشق ترکیب این ژانرها هستم و کار ساختن چنین فیلم‌هایی برایم بسیار آسان و لذتبخش است

همچنین لازم به ذکر است جردن پیل چندی پیش در مصاحبه با سایت هالیوود ریپورتر (THR) ساخت دنبالهٔ فیلم Get Out را تأیید کرده و گفته بود به‌ هیچ عنوان مخالف ایدهٔ دنباله‌سازی و تبدیل این فیلم به مجموعه نیست. وی گفت که قطعاً و قویاً موضوع ساخت دنبالهٔ فیلم Get Out را در نظر دارد. جردن پیل همچنین روی این موضوع تأکید کرده بود که با وجود علاقهٔ فراوانی که به ملاقات دوباره جهان فیلم Get Out دارد، ولی تا این لحظه ایدهٔ داستانی خاصی برای قسمت دوم این فیلم ندارد. با این حال به نظر می‌رسد جردن پیل اولویت را به ساخت فیلمی جدید و متفاوت و نه دنباله‌سازی داده است.

جردن پیل به‌صورت جدی مشغول کار روی فیلمنامهٔ پروژه جدید خود است و با توجه به زمان آغاز مراحل فیلمبرداری، زمان زیادی به انتشار اطلاعات و جزئیات فیلم جدید باقی نمانده است و به‌زودی شاهد اعلام نام بازیگران و البته مشخص شدن جزئیات داستانی خواهیم بود. آنچه مشخص است این است که فیلم بعدی جردن پیل یکی از فیلم‌های مورد انتظار تماشاچیان در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود و باید منتظر ماند و دید که وی می‌تواند در دومین تجربهٔ کارگردانی خود به موفقیت‌های فیلم ابتدایی‌‌اش دست پیدا کند یا مسائل دیگری اتفاق خواهد افتاد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده