نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۴

تاریخ انتشار بلوری فیلم Star Wars: The Last Jedi اعلام شد

به‌تازگی کمپانی لوکاس فیلم، تاریخ انتشار نسخه بلوری، دی‌وی‌دی و همچنین دیجیتالی فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای (Star Wars: The Last Jedi) را به طور رسمی اعلام کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی لوکاس فیلم و کمپانی والت دیزنی به طور رسمی به واسطه انتشار تریلری اعلام کردند که نسخه دیجیتالی HD و همچنین 4K Ultra HD فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) به واسطه رسانه Movies Anywhere، در تاریخ ۱۳ مارس سال جاری (۲۲ اسفند ۱۳۹۶) منتشر خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که دو هفته پس از انتشار نسخه دیجیتالی، قرار است نسخه 4K Ultra HD Blu-ray و Blu-ray هم در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۱۳۹۷) عرضه شود. با عرضه این نسخه‌ها، فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای اولین اثر مهم دیزنی می‌شود که به‌صورت دیسک 4K Ultra HD Blu-ray عرضه می‌شود. این نسخه‌ها قرار است از نظر صوتی در دو قالب Dolby Vision HDR و همچنین Dolby Atmos عرضه شوند که به بینندگانی که این نسخه‌ها را تماشا می‌کنند، تجربه فوق‌العاده متفاوت‌تری نسبت به تمامی نسخه‌ها خواهد داد. شما در انتهای همین پست می‌توانید این تریلر را مشاهده یا دانلود کنید.

در این نسخه‌های باکیفیت فایل‌هایی وجود دارد که به واسطه آنها کارگردان این اثر، یعنی رایان جانسون قرار است طرفداران را به یک سفر و ماجراجویی بسیار جالب از روند ساخت فیلم Star Wars: The Last Jedi در قالب یک مستند بلند که مدت زمان زیادی هم دارد، ببرد. رایان جانسون در این مستند قرار است تفسیر منحصربه‌فرد خود از نیرو (Force)، جزئیات مراحل و روند طاقت‌فرسای بسیار سخت خلق شخصیت اسنوک و همچنین نحوه ساخت صحنه‌های مختلفی که در آن مبارزات و سکانس‌های اکشن بسیار زیادی وجود دارد (مانند نبرد حماسی فضایی و مهم‌تر از همه صحنه مبارزه پایانی این اثر محبوب) را توضیح دهد. رایان جانسون همچنین قصد دارد در این نسخه‌های جدید، دو صحنه اختصاصی و منحصربه‌فرد را در معرض نمایش قرار دهد. در این دو صحنه ما شاهد حضور اندی سرکیس در قالب نقش شخصیت اسنوک هستیم؛ البته پیش از آنکه دوباره به صورت دیجیتالی و کامپیوتری ساخته شود. علاوه بر تمامی موارد عنوان‌شده، علاوه بر وجود مستند صوتی ساخت فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای، در این مجموعه ۱۴ صحنه به‌خصوصی که هنوز هیچکس ندیده و در نسخه نهایی حذف شده است وجود دارد. 

لیست کامل محتوای این مجموعه ویژه عبارت است از موارد زیر:

  • The Director and the Jedi (کارگردان و جدای): با کارگردان و نویسنده این اثر یعنی رایان جانسون، نگاه عمیقی به پشت صحنه‌های این فیلم بیندازید. این کارگردان و نویسنده قصد دارد به واسطه یک سفر صمیمانه و خودمانی، شما را تا حدودی با روند تولید فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای آشنا کند. او به شما نشان می‌دهد که تولید و کارگردانی مجموعه‌ای که در کل دنیا طرفداران بسیار زیادی داشته و یک پدیده فرهنگی محسوب می‌شود، چگونه است.
  • Balance of the Force (تعادل و توازن نیرو): در این بخش می‌توانید افسانه نیرو را بررسی کنید. همچنین در این بخش متوجه می‌شوید که چرا رایان جانسون تصمیم گرفت این نقش را به نحو منحصربه‌فردی به تصویر بکشد.

تکفیک صحنه‌های خاص:

  • Lighting the Spark (روشنایی جرقه): در این بخش شاهد خلق نبرد فضایی (Space Battle) خواهید بود. این بار شما می‌توانید با استفاده از این مستند، از زاویه نزدیک‌تری این نبردهای فضایی را مشاهده کنید. این بار با صداهای بسیار جالب و زیبایی که صحنه‌های اکشن را به سمت جلو سوق می‌دهند، به وسیله جلوه‌های عملی و بصری به کار رفته و از طریق کاراکترهایی که به زندگی آورده شدند، این صحنه‌های مبارزه‌ای را عمیق‌تر تماشا کنید.
  • Snoke and Mirrors (اسنوک و آینه‌ها): همانطور که می‌دانید، تکنولوژی موشن کپچر و سری فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) با یکدیگر تلفیق شده‌اند. حال در این بخش از مستند، سازنده‌های فیلم قصد دارند ما را به بخش‌های زیرین و عمیق این پروسه که در نهایت شخصیت منفی و شرور داستان یعنی اسنوک خلق می‌شود، ببرند. 

  • Andy Serkis Live! (One Night Only): در این بخش، نویسنده و کارگردان فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای، دو صحنه اختصاصی و منحصربه‌فرد از این اثر را برای بینندگان خود به نمایش می‌گذارد که در آن خود اندی سرکیس در صحنه فیلمبرداری حضور دارد و به عبارتی زنده است. او در این صحنه‌ها، با مدل اصلی یا خام خود است؛ پیش از آنکه توسط تکنولوژی‌های مختلف تبدیل به شخصیت منفی اسنوک بشود. 
  • صحنه‌ها و سکانس‌های حذف شده فیلم Star Wars: The Last Jedi: بعد از کمی معرفی و توضیحات اولیه‌ای که توسط خود رایان جانسون ارائه می‌شود، شما شاهد صحنه‌ها و سکانس‌هایی هستید که در نسخه نهایی حذف شده و هیچکس غیر از شما قادر به تماشای آنها نیست.
  • شرح صوتی روند تولید فیلم: این بار، فیلم Star Wars: The Last Jedi را همراه با توضیحات صوتی و همچنین شرح روند تولید اثر، با صدای رایان جانسون تماشا کنید.

در این قسمت، ری (دیسی ریدلی) تصمیم دارد با کمک و راهنمایی‌های لوک اسکای واکر (مارک همیل) استعدادها و قدرت‌هایی جدیدی را که به‌تازگی آنها را کشف کرده، توسعه داده و پرورش دهد. از طرف دیگر اسکای واکر هم کمی بابت قدرتی که استعدادهای او دارد ذهنش مشغول شده است. در عین حال هم نیروی مقاوت سعی دارند تا خود را آماده کرده و همه چیز را مهیا کنند تا بتوانند هرچه زودتر به مبارزه با فرست اوردر (First Order) بروند.

در فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر، کری فیشر در نقش ژنرال/شاهزاده لِیا اورگانا، آدام درایور در نقش کایلو رن، دیسی ریدلی در نقش ری، جان بویگا در نقش فین، اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، اندی سرکیس در نقش رهبر محفل - اسنوک، لوپیتا نیونگو در نقش ماز کاناتا، دومهنل گیلسون در نقش ژنرال هاکس، آنتونی دنیلز در نقش C-3PO، گوئندولین کریستی در نقش کاپیتان فازما، کلی مری ترن در نقش رز، تیکولورا درن در نقش معاون آدمیرال امیلین هولدو و بنیسیو دل تورو در نقش DJ و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. نویسندگی و کارگردانی این اثر را رایان جانسون، کارگردان فیلم Looper (لوپر) و فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای) بر عهده داشته است. داستان این اثر، داستان قسمت قبلی خود یعنی فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را ادامه خواهد داد. کاتلین کندی و رام برگمن هم وظیفه تهیه کنندگی را در این تیم بر عهده داشتند.

این تریلر بخش‌هایی از داستان فیلم را فاش می‌کند

دانلود از آپارات


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده