// سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

پنج مستند سینمایی که باید تماشا کنید

جدیدترین تاپ فایو ویدیویی زومجی، پنج فیلم برترِ قسمتی به‌خصوص از دنیای هنر هفتم را معرفی می‌کند؛ مستندهایی که به واقع‌گرایانه‌ترین حالت ممکن، هستی یا بخش‌هایی از آن را به تصویر می‌کشند.

مستندهای سینمایی، همیشه به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های شکل‌دهنده و تاثیرگذار در این مدیوم، توانسته‌اند به کمک آثاری لایق تحسین و بزرگ، مخاطبان جدی‌تر دنیای فیلم‌ها را مجذوب خود کنند؛ چون در دنیای مستندها، فیلم‌ساز نه کنار گذاشتن داستان‌گویی، بلکه روایت کردن به کمک تصاویر در قالب و فرمی متفاوت را تجربه می‌کند؛ قالبی که در آن بین او و مخاطب چیزی به اسم قصه نیست و همه‌چیز، بر اساس حقیقت آفریده می‌شود. زومجی نیز در تاپ فایوی جذاب که ابتدا چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته و به عنوان بخشی از اپیزود ۲۵ «فریم» تقدیم نگاه‌های شما مخاطبان عزیز شد، برخی از برترین فیلم‌های مستند از نگاه خودش را معرفی کرد؛ فیلم‌هایی شگفت‌انگیز، تاثیرگذار، بعضا دردناک و در تعدادی از شات‌ها دیوانه‌وار که نگاه نکردن به تصاویرشان، حکم از دست دادن چندتا از بدیع‌ترین و خاص‌ترین تجربه‌های سینمایی را دارد. البته اگر تماشای فریم را به هر دلیل از دست داده‌اید و دل‌تان نشستن پای این آیتم ویدیویی اختصاصی را می‌خواهد، زومجی به عادت همیشگی خود، در این پست آن را به شکل جداگانه نیز برای‌تان مهیا کرده است.

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

ویدیویی که هم‌اکنون به تماشای آن پرداختید، تنها یکی از مواردی است که هر هفته و در هر قسمتِ «فریم»، برنامه‌ی اختصاصی‌مان برای نگاه انداختن به دنیای سینما و تلویزیون، با یک موضوع جذاب تقدیم مخاطبان زومجی می‌شود؛ برنامه‌ای که آیتم‌های جذاب و گوناگون سینمایی، عناصر شکل‌دهنده به آن هستند و اگر دوست‌دار هنر هفتم باشید، تماشا کردن اپیزودهایش به طور کامل، احتمالا جذب‌تان خواهد کرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده