نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

حضور اوکتاویا اسپنسر در فیلمی ترسناک

اکتاویا اسپنسر و تیت تیلور، کارگردان فیلم The Help، بار دیگر با یکدیگر همکاری خواهند داشت و فیلم جدید از پروژه‌های ترسناک کمپانی بلوم هاوس است.

گویا اکتاویا اسپنسر سرانجام از نقش‌های تاریخی فاصله خواهد گرفت و این مرتبه می‌خواهد در ژانری متفاوت در مقایسه با فیلم‌های پیشین خود نقش‌آفرینی کند. پروژهٔ جدید کمپانی بلوم هاوس (Blumhouse)، تریلری روانشناسانه و ترسناک با عنوان Ma خواهد بود. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ تیت تیلور، کارگردان فیلم‌های The Help (خدمتکاران) و Get On Up (برخیز) خواهد بود.

تیت تیلور در سخنانی اعلام کرده بود که وی و اکتاویا اسپنسر از فیلمنامه‌های تکراری و عدم تنوع در پروژه‌های پیشنهادی هالیوود سرخورده شده بودند و به دنبال فیلمنامه‌ای متفاوت می‌گشتند. گویا فیلمنامهٔ فیلم Ma حسابی تیت تیلور را به هیجان آورده و وی از کارگردانی این فیلم بسیار ذوق‌زده است. تیلور پس از خواندن فیلمنامهٔ پروژهٔ جدید بلوم هاوس، این فیلم را بسیار عجیب و شگفت‌انگیز خواند و گفت که می‌خواهد اکتاویا اسپنسر نقش اصلی را در این فیلم بر عهده داشته باشد. تیت تیلور و اکتاویا اسپنسر دوستی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند و رفاقت آن‌ها به پیش از همکاری مشترکشان در پروژه‌های بزرگ هالیوودی برمی‌گردد. تیلور از همان ابتدا به استعداد فوق‌العاده اکتاویا اسپنسر پی برده بود. تیلور با سخنان خود به طرفداران اطمینان داده بود که استعداد اکتاویا اسپنسر ورای آن چیزی است که تاکنون از وی دیده‌اند و این هنرپیشه می‌تواند در نقش‌های غیر از کمدی سیاه نیز حضوری درخشان داشته باشد. فیلم Ma اولین فیلم ترسناک تیت تیلور محسوب می‌شود و وی تاکنون سابقهٔ کارگردانی فیلم‌های ژانر وحشت را نداشته است. تیلور البته در سال ۲۰۱۵، فیلم معمایی و هیجان‌انگیز The Girl on the Train (دختری در قطار) را با نقش‌آفرینی امیلی بلانت کارگردانی کرده بود و تا حدودی تجربهٔ ساخت فیلم‌های هیجانی را دارد.

هنوز مشخص نیست که تیت تیلور چه نقشی را برای اکتاویا اسپنسر در نظر گرفته است. سایت ورایتی خیلی خلاصه در توصیف شخصیتی که قرار است اکتاویا اسپنسر در فیلم Ma داشته باشد، این شخصیت را «شخصیتی نه کاملاً شرور» معرفی کرده است و همین موضوع نشان‌دهندهٔ نقش پیچیده‌ای است که اکتاویا اسپنسر باید ایفا کند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور خواهند داشت می‌توان به جولیت لوئیس، بازیگر فیلم Cape Fear (تنگه وحشت) و لوک ایوانز، بازیگر فیلم لایو اکشن Beauty and the Beast (دیو و دلبر) اشاره کرد.

Blum-House

کمپانی بلوم هاوس معروف به تهیه‌کنندگی فیلم‌های ترسناک و البته با بودجه ساخت بسیار پایین است که در گیشه بسیار فراتر از انتظار فروش می‌کنند. این کمپانی فیلم‌های معروف و پرفروشی همچون Paranormal Activity (فعالیت فراطبیعی)، Insidious (موذی) و مجموعه The Purge (پاکسازی) را تهیه‌کنندگی کرده است.

هنوز مشخص نیست که تیت تیلور چه نقشی را برای اکتاویا اسپنسر در نظر گرفته است. سایت ورایتی خیلی خلاصه در توصیف شخصیتی که قرار است اکتاویا اسپنسر در فیلم Ma داشته باشد، این شخصیت را «شخصیتی نه کاملاً شرور» معرفی کرده است و همین موضوع نشان‌دهندهٔ نقش پیچیده‌ای است که اکتاویا اسپنسر باید ایفا کند

کمپانی بلوم هاوس در سال ۲۰۱۷ موفقیت بالایی در گیشه داشت. این کمپانی در ماه ژانویه فیلم Split (گسست) به کارگردانی ام نایت. شیامالان و نقش‌آفرینی جیمز مک‌آووی، آنیا تیلور جوی، جسیکا سولا، هالی لو ریچاردسون و بتی باکلی را به روی پرده برد که با استقبال بسیار خوبی از طرف منتقدین همراه شد و در گیشه نیز به فروش ۲۷۸ میلیون دلاری دست یافت. سپس در ماه فوریه نوبت به اکران فیلم Get Out (برو بیرون) جردن پیل رسید که این فیلم نیز با فروشی ۲۵۰ میلیون دلاری، به نسبت بودجهٔ ساخت خود فروشی فوق‌العاده در گیشه داشت؛ در این فیلم بازیگرانی همچون مارکوس هندرسون، دنیل کالویا، کاترین کینر و الیسون ویلیامز حضور داشتند و به نقش‌آفرینی پرداختند. سرانجام در ماه اکتبر سال جاری شاهد اکران فیلم Happy Death Day (روز مرگت مبارک) بودیم؛ فیلمی که به‌شکلی غیرمنتظره در گیشه عملکردی خوبی داشت. داستان فیلم در مورد دختر جوانی است که در پایان روز تولد خود توسط قاتلی ناشناس کشته می‌شود و تازه قسمت بد ماجرا اینجا است که پس از مرگ هنگامی که چشمان خود را بار دیگر باز می‌کند، خود را در صبح روز تولدش می‌بیند و پایانی بر این چرخهٔ تلخ نیست. کارگردانی این فیلم بر عهده کریستوفر بی. لاندن بود و جسیکا راث و روبی مدین در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم نیز فروشی حدوداً ۱۱۵ میلیونی در گیشه داشت.

کمپانی بلوم هاوس چهار فیلم را برای اکران در سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی کرده بود. قسمت چهارم مجموعه Insidious یعنی فیلم Insidious: The Last Key (موذی: آخرین کلید) برای اکران در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۶) برنامه‌ریزی شده بود. قسمت چهارم مجموعه The Purge نیز یعنی فیلم The Purge: The Island (پاکسازی: جزیره) در تاریخ ۴ جولای ۲۰۱۸ (۱۳ تیرماه ۱۳۹۷) اکران می‌شود و سرانجام در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهرماه ۱۳۹۷)، شاهد اکران فیلم ریبوت Halloween (هالووین) خواهیم بود. همچنین فیلم Truth or Dare (حقیقت یا جرئت) برای اکران در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) در نظر گرفته شده است.

آخرین نقش‌آفرینی اکتاویا اسپنسر روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم The Shape of Water (شکل آب)، ساختهٔ تحسین‌شده گیرمو دل تورو می‌شود که این فیلم نامزد دریافت جایزه در ۱۳ بخش مراسم اسکار سال ۲۰۱۸ شده است. در فیلم درام، رمانتیک و فانتزی The Shape of Water، بازیگرانی همچون سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز و مایکل استولبارگ حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

اکتاویا اسپنسر یکی از بازیگران باکیفیت سینمای هالیوود است و سابقهٔ دریافت جایزه اسکار را نیز دارد؛ وی برای بازی در فیلم The Help، برندهٔ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هشتادوچهارمین دورهٔ مراسم سالیانه اسکار شد. اکتاویا اسپنسر سال گذشته نیز نامزد دریافت این جایزه برای نقش‌آفرینی در فیلم Hidden Figures (اشخاص پنهان) تئودور ملفی شده بود.

در انتها لازم به ذکر است تاریخ اکران فیلم Ma هنوز اعلام نشده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده