// سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

معرفی بازی موبایل Inochi

بازی موبایل Inochi یک گام جلوتر از آثار مشابه خود است و این را مدیون خلاقیت سازندگانی است که نگاه ریزبینانه‌ای روی سبک‌های مختلف بازی‌ها داشته‌اند.

همه بازی‌ها و آثاری که در صنعت ویدیو گیم تولید می‌شوند، در سبک‌های مختلفی دسته‌بندی شده‌اند؛ سبک‌هایی که هر کدام بیانگر ویژگی‌های کلی یک بازی است؛ سبک‌هایی که هر یک مزایا و معایبی دارند. چیزی که در مورد همه سبک‌ها تا حدودی مشترک است، محدودیتی است که هر ژانر برای بازی ایجاد می‌کند؛ برای مثال، وقتی ما یک بازی نقش‌آفرینی می‌سازیم، نسبت به استفاده از المان‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سبک پایبند خواهیم بود. اما اگر نظر من را بخواهید، اینجا کسی موفق است که بتواند ترکیب ارزشمندی از چند سبک ایجاد کند یا ایده‌های جدیدی به ژانر مورد نظرش بیفزاید. بازی Inochi شاید نتواند همه ایده‌های خوبش را با موفقیتی مثال‌زدنی به اجرا درآورد، اما همین‌که یک قدم از آثار مشابه خود جلوتر رفته است، ستودنی است.

Inochi

برای پیروز شدن در مبارزات، صرفا داشتن یک ربات قدرتمند کافی نیست؛ بلکه باید در حین نبرد عملکرد خوبی در مینی‌گیم‌ها داشته باشید

بازی اندروید و آیفون Inochi در حالت کلی اثری در سبک نقش آفرینی است که در آن شما باید با انتخاب یکی از هیروهای بازی، به مبارزه با قهرمانان دیگر بپردازید و با حریفان جدیدتر و قوی‌تری روبه‌رو شوید. ایده کلی بازی مشابه آثاری چون C.A.T.S.: Crash Arena Turbo Stars است، اما خلاقیت‌های جدیدی که سازندگان در گیم‌پلی اینوچی به کار گرفته‌اند باعث می‌شود تا شاهد تمایزهایی در این اثر باشیم. بازی به این صورت است که هر چقدر پیشرفت کنید، سطح شما بالاتر می‌رود و این افزایش سطح به منزله افزایش قدرت و مقاوت در برابر ضربات دشمنان است. همچنین شما این امکان را دارید که با هر بار بالا رفتن سطح‌تان، عضوهای جدیدی برای ربات خود به‌دست آورده و قدرت آن را در بخش‌های مختلف تقویت کنید. البته هر قهرمانی که در ابتدای بازی انتخاب می‌کنید، در زمینه‌ای خاص دارای قدرت بیشتری است، اما برای اینکه تعادلی بین توانایی‌های مختلف ربات به‌وجود آورید، باید از ابزارهای جدید استفاده کنید. نکته جالب این است که این قطعه‌های جدید در حقیقت غنیمت‌هایی هستند که شما با شکست دادن حریفان خود به‌دست می‌آورید و به همین دلیل دارای قدرت‌های متفاوتی در زمینه‌های مختلف هستند.

چیزی که باعث می‌شود بازی آیفون و اندروید Inochi یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد، این است که بالا بردن سطح و توانایی‌ها به تنهایی سبب پیروزی شما در نبردها نمی‌شود. نبرد با دشمنان به‌صورت نوبتی است؛ بدین معنا که شما یک ضربه به حریف وارد می‌کنید و سپس باید در برابر ضربه وی دفاع کنید و این چرخه تا زمانی که نوار سلامتی یکی از دو طرف به پایان برسد، ادامه خواهد داشت. چیزی که باعث می‌شود این دفاع و حمله انجام بگیرد، مینی‌گیم‌هایی است که در بازی گنجانده شده است. در حقیقت شما پس از اینکه انتخاب کردید به کدام قسمت از بدن حریف ضربه بزنید، متناسب با توانایی مورد استفاده شما، باید یک مینی‌گیم چند ثانیه‌ای را بازی کنید. حال به هر میزان که در این مینی‌گیم عملکرد خوبی داشته باشید، به همان میزان قدرت ضربه شما بیشتر خواهد بود. در هنگام دفاع کردن نیز این حالت دوباره تکرار می‌شود و هر چقدر بهتر بازی‌ کنید، از قدرت ضربه حریف کاسته خواهد شد. همین ایده به ظاهر کوچک باعث شده است تا بازی جذابیت و تنوع بالایی به خود بگیرد. نکته مهم‌تر این است که بر اساس ضربات و همچنین حریفی که در مقابل شما قرار گرفته، این مینی‌گیم‌ها متفاوت خواهند بود که باعث می‌شود در طول مبارزات چندان از بازی خسته نشوید.

Inochi

از دیگر ویژگی‌های مثبت بازی می‌توان به ایده جالب سازندگان در نوع دوربین حین مبارزات و زمین‌های مختلفی که برای مبارزه وجود دارند، اشاره کرد که کاملا واضح است از سبک فایتینگ وارد این اثر شده است. همانند بازی‌های فایتینگ، نبردها در زمین‌های مختلفی انجام می‌شود و با هر بار افزایش سطح زمین‌های جدیدی نیز ممکن است در اختیار بازیکن قرار بگیرد. گرافیک بازی نیز با اینکه شاید در قیاس با آثار مدرن و امروزی در درجه پایین‌تری قرار بگیرد، اما همین که بدون باگ و مشکل خاصی اجرا می‌شود، رضایت‌بخش است. صداگذاری هم هماهنگی قابل‌قبولی با فضای بازی دارد و جالب‌تر اینکه در هر زمینی موسیقی متفاوتی نواخته می‌شود.

در پایان باید به این نکته اشاره کنم که بازی دارای دو بخش تک‌نفره و چندنفره است. بخش تک‌نفره بازی با تعداد بالای مراحل و حریفانی که برای‌تان فراهم می‌کند، برای مدتی طولانی سرگرم‌تان خواهد کرد. بخش چندنفره نیز جذابیت خاص خود را دارد، اما متاسفانه به علت کمبود بازیکنان، زمان مچ‌میکینگ در بازی بسیار طولانی است. برای دانلود Inochi می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

دانلود بازی اندروید و آیفون Inochi


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده