// دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

انویدیا در نمایشگاه GTC امسال دست خالی ظاهر می‌شود

به تازگی در یک سایت خبری اعلام شد که شرکت انویدیا در نمایشگاه‌های GDC و GTC امسال حضور پررنگی نخواهد داشت و کارت‌ جدیدی عرضه نخواهد کرد.

حتی اگر بخواهیم بدون طرفداری از برند خاصی در زمینه‌ی کارت‌های گرافیک صحبت کنیم، قطعا شرکت انویدیا در بالاترین رتبه قرار می‌گیرد. هرچند شرکت AMD هم جزو تولیدکنندگان محسوب می‌شود و محصولات خوبی همچون کارت‌های Vega را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم باز هم هیچ یک از کارت‌های گرافیک این شرکت به پای کارت قدرتمندی همچون Nvidia 1080 Ti به خصوص در زمینه گیم، نخواهد رسید.

همه به یاد داریم که کارت‌های قدرتمند Nvidia 1080 Ti سال گذشته در نمایشگاه GTC رونمایی شد، اما به نظر می‌رسد که در نمایشگاه امسال شرکت انویدیا قرار نیست چیز جدیدی را برای عرضه داشته باشد. این خبر بد را هم باید بدهیم که از قرار معلوم در نمایشگاه GDC امسال هم انویدیا حضور پررنگی نخواهد داشت و احتمال عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید شرکت انویدیا در این مراسم سالانه بسیار پایین خواهد بود.

Nvidia

این موضوع را که شرکت انویدیا در حال کار روی سری جدیدی از کارت‌های گرافیکی است همه قبول دارند، اما اینکه این کارت گرافیک جدید چه خواهد بود برای همه یک سوال بی پاسخ مانده است. این سکوت انویدیا تا جایی پیش رفته که حتی معماری کارت‌هایی که در حال کار روی آن‌هاست هم مشخص نشده است. با این حال، همه‌ی کاربران امیدوار بودند که در نمایشگاه GTC یا GDC شرکت انویدیا اطلاعاتی هرچند محدود را در اختیار ما بگذارد.

شرکت انویدیا طبق اعلامیه‌ای که از طریق خبرگزاری PCGamesN منتشر شد، اعلام کرده که در هیچ یک از این رویداد‌های ذکر شده برنامه‌ای برای عرضه یا معرفی کارت‌های گرافیک جدید نخواهد داشت. با تمامی این تفاسیر هرچند انویدیا قصد ندارد اطلاعاتی را در اختیار ما بگذارد، این امر لزوما به این معنی نیست که ما چیزی در مورد این کارت‌‌های جدید نخواهیم فهمید.

شاید این به تعویق افتادن عرضه و تولید کارت‌های جدید مستقیما به کمبود قطعات مورد نیاز در تولید کارت‌های گرافیک جدید مربوط باشد که هم‌اکنون گریبانگیر بازار سخت افزار شده است. از آنجایی که هر دو شرکت انویدیا و AMD در تلاش هستند که میزان تولیدات و عرضه‌ی کارت‌های خود را به سطح تقاضا نزدیک کنند، زیاد بعید نیست که این تب استخراج رمز ارزها و استفاده‌ی ماینر‌ها از کارت‌های گرافیک یکی از دلایل مربوط به این تاخیر و مشکلات پیش آمده برای شرکت‌های تولیدکننده باشد.

با وجود این خبر‌های ناامید کننده، این بدان معنی نیست که ما انتظار نخواهیم داشت که خبری از این دو شرکت منتشر شود. از هر دو شرکت انویدیا و ‌AMD انتظار می‌رود که امسال چیز جدیدی را ارائه کنند؛ هرچند که تا زمان عرضه مشخص نخواهد بود چه چیزی در حال توسعه توسط این شرکت‌‌ها است. البته در شروع سال جدید شرکت AMD توانست با خبر تولید پردازنده‌های جدید همراه با طراحی Vega APU و شروع رقابت با اینتل، همه را شگفت‌زده کند.

VEGA

بنابراین با در نظر گرفتن تمام موارد گفته‌شده نباید اصلا نگران باشید؛ چرا که نسل جدید کارت‌‌های قوی گیمینگ هرچند کمی دیرتر، ولی مطمئنا به زودی در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

نظر شما همراهان همیشگی در مورد این اخبار چیست؟ آیا در نمایشگاه‌های یاد شده خبری از عرضه کارت‌‌های جدید یا حداقل تاریخی برای آنها، خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده