// دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

اجرای بازی های نسل هشتم روی تلویزیون قدیمی Videosphere

اجرای بازی‌های نسل هشتم روی تلویزیونی که بیش از ۵۰ سال از زمان ساختش می‌گذرد شاید غیرممکن به نظر برسد، اما یکی از کاربران یوتیوب موفق به انجام آن شده است.

تلویزیون کره‌‌ای شکل شرکت JVC که با نام Videosphere نیز شناخته می‌شود، یکی از تلویزیون‌های قدیمی این کمپانی محسوب می‌شود که در دهه ۷۰ قرن بیستم تولید می‌شد و شاید حتی برای بسیاری از ما محصول ناشناخته‌ای باشد، اما چیزی که باعث شده این تلویزیون فراموش‌شده دوباره سر زبان‌ها بیفتد، ویدیویی است که یکی از کاربران یوتیوب در این باره منتشر کرده است: اجرای بازی‌های نسل هشتم روی تلویزیونی که ۵ دهه از زمان تولید آن می‌گذرد!

شخصی که این ویدیو را منتشر کرده است، در واقع کانالی در ارتباط با پروژه‌های الکترونیکی دارد که ویدیوهای آموزشی منتشر می‌کند و حالا به مناسبت اینکه تعداد اعضای کانال یوتیوبش به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است، ویدیوی اجرای بازی‌هایی چون Forza Motorsport 7، Mario Kart 8 و Horizon Zero Dawn در تلویزیون قدیمی JVC را منتشر کرده است که در نوع خود کار چندان آسانی هم محسوب نمی‌شود.

این شخص برای اینکه بتواند سیگنال‌های پورت HDMI را به چیزی که با این دستگاه قابل خواندن باشد تبدیل کند، از یک کابل RF استفاده کرده است، اما از طرفی این تلویزیون حتی ورودی RF نیز نداشت و وی برای اتصال این کابل به تلویزیون نیز مجبور شده از راه‌های مبتکرانه‌ای استفاده کند. او همچنین برای راحتی کار و جلوگیری از عوض کردن کابل‌ها، همه HDMI های کنسول‌ها و کامپیوتر را به یک مبدل چندشاخه متصل کرده و نتیجه کار واقعا دیدنی از آب درآمده است.

دانلود از آپارات

چیزی که بیش از همه باعث تعجب می‌شود، عملکرد خوب تلویزیون در نشان دادن جزئیات بازی‌ها است؛ برای مثال، در هنگام اجرای بازی Horizon Zero Dawn دانه‌های برفی که در حال باریدن هستند کاملا قابل مشاهده است و این واقعا شگفت‌انگیز است.

جدا از اجرای بازی‌ها روی تلویزیون Videosphere، خود این تلویزیون نیز محصول جالبی است که گفته می‌شود ایده اولیه ساخت آن از فیلم معروف 2001: A Space Odyssey گرفته شده و شباهتی که به کلاه فضانوردان دارد نیز ظاهر جذابی به آن داده است. نظرات خود را درباره این محصول عجیب و قدیمی با ما در میان بگذارید.

 


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده