نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

فیلم Black Panther پرفروش ترین اثر در تئاترهای ای‌ ام‌ سی شد

به‌تازگی اعلام شده که فیلم پلنگ سیاه (Black Panther)، ساخته جدید دنیای سینمایی مارول، پرفروش‌ترین اثر در ۳۳ شعبه تئاترهای ای‌ ام‌ سی شده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون اعلام شده، فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) که به‌تازگی روی پرده سینماها اکران شده، در حال تاریخ‌سازی و رکوردشکنی در شعب مختلف مجموعه تئاترهای ای‌ ام‌ سی (AMC Theaters) است. این مجموعه سینماهای زنجیره‌ای که AMC نام دارد، به‌تازگی به طور رسمی اعلام کرده که فیلم پلنگ سیاه در همین مدت زمان کم اکران خود به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این مجموعه تبدیل شده و در ۳۳ شعبه این سینمای زنجیره‌ای، این رکورد را به نام خود ثبت کرده است. این گزارش‌های جدید منتشر شده به این معنی است که فیلم Black Panther تنها در روز پنجشنبه و جمعه که روزهای اولیه اکران این اثر بوده، به قدری فروش بلیط بالایی داشته که در ۳۳ شعبه این مجموعه زنجیره‌ای، پرفروش‌ترین اثر تاریخ لقب گرفته است. 

کمپانی AMC به هیچ عنوان در بیانیه خود از سینما یا محل خاصی نام نبرده و حتی به این موضوع هم اشاره نکرده که این رکورد به چه میزان بوده و فیلم پلنگ سیاه به چه میزان فروش بلیط داشته است. البته لازم به ذکر است که به طور مثال سینمای AMC Southlake 24 که در ایالت آتلانتا وجود دارد، یکی از مکان‌هایی بوده که رکورد ۸۳ سانس نمایش از این فیلم را ثبت کرده است. فیلم پلنگ سیاه در حال حاضر در ۴ هزار و ۲۰ سینمای مناطق مختلف آمریکای شمالی در حال اکران است و با این اوصاف انتظار می‌رود که این اثر ابرقهرمانی به واسطه همین تعداد سینما بتواند در طی چهار روز آخر هفته، درآمد خود را به فروشی در حدود ۲۱۰ میلیون دلار برساند. در ابتدا پیش‌بینی‌ها برای فیلم Black Panther به این صورت بود که می‌تواند در اولین آخر هفته افتتاحیه خود درآمدی بالغ بر ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون دلار کسب کند، اما زمانی که تنها در همان روز پنجشنبه که روز اول اکرانش بود، توانست ۲۵.۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد، به‌طبع تمامی برنامه‌ریزی‌ها به‌هم خورد و حد پیش‌بینی‌ها بسیار بالاتر رفت. اما موضوع به همینجا ختم نشد؛ زمانی که روز پنجشنبه به پایان رسید و فروش فیلم ابرقهرمانی پلنگ سیاه تنها در روز جمعه به ۷۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرد، باری دیگر برنامه‌ریزی‌ها به‌هم خورد و پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا کرد.

Black Panther

فیلم پلنگ سیاه با همان فروش ۷۶ میلیون دلاری روز جمعه خود توانست رتبه هشتم را در لیست آثار فوق‌العاده پرفروش در روزهای ابتدایی اکران خود در تاریخ باکس آفیس از آن خود کند. همچنین در میان آثاری که استودیو مارول تا به امروز ساخته، این اثر رتبه سوم را در لیست بزرگترین افتتاحیه تاریخ این استودیو به نام خود ثبت کرد. به نظر می‌رسد که فیلم پلنگ سیاه قصد دارد کم کم رکورد ۱۵۲ میلیون دلاری فروش بلیط فیلم Deadpool (ددپول) را که در سال ۲۰۱۶ و در روز تولد جورج واشینگتون (که روز رئیس جمهور نام گرفته و تعطیل است) شکسته بود به نام خود ثبت کند.

البته جالب است بدانید که موفقیت‌های چشمگیر این فیلم ابرقهرمانی تنها به سینماهای شهرهای مختلف آمریکا ختم نمی‌شود؛ بلکه این اثر عملکرد بسیار خوبی در شهرهای مختلف سرتاسر دنیا هم داشته است. فیلم پلنگ سیاه از زمانی که نمایش خود را در روز پنجشنبه آغاز کرد، توانسته در انگلستان، تایوان، هنگ کنگ و کشورها و کلان شهرهای دیگر درآمدی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار را کسب کند. 

فیلم Black Panther با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده بود و دومین اثری محسوب می‌شود که توانسته از شرکت امتیازدهی سینماسکور (CinemaScore)، امتیاز A+ را به‌دست بیاورد. پیش از این اثر، فیلم The Avengers (انتقام جویان) بود که به عنوان اولین فیلم در دنیای سینمایی مارول این امتیاز را کسب کرد. کارگردانی این فیلم بر عهده رایان کوگلر، کارگردان آثاری چون فیلم Creed (کرید) و فیلم Fruitvale Station (ایستگاه فروتویل)، و کار نوشتن فیلمنامه این فیلم نیز بر عهده کوگلر و جو رابرت کول بوده است.

چادویک بوزمن در نقش تی چالا (پلنگ سیاه)، مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر، اندی سرکیس در نقش یولیسیس كلا (Ulysses Klaw)، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، مارتین فریمن در نقش اورت راس، استرلینگ کی براون در نقش ان‌جوبو، آنجلا باست در نقش راموندا، فارست ویتاکر در نقش زوری، دنیل کالویا در نقش وکابی، وینستون دوک ام‌باکو (من ایپ)، لتیشیا رایت در نقش شوری، جان کانی در نقش تی‌چاکا، سیدل نوئل در نقش زولیزوا و فلورنس کاسومبا در نقش ایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده