// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸

فروش بازی Sniper Ghost Warrior 3 از یک میلیون نسخه عبور کرد

با وجود فروش خوب بازی Sniper Ghost Warrior 3، استودیو سی آی گیمز برای ساخت بازی جدید خود اعضای تیم را کاهش داده است.

اوایل اردیبهشت سال جاری بود که بازی Sniper Ghost Warrior 3 برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شد و همانند نسخه‌های قبلی نقدهای ضعیفی دریافت کرد، اما با این حال استودیو سی آی گیمز به پشتیبانی از بازی ادامه داد و آماری که به‌تازگی از میزان فروش این اثر منتشر شده، نشان‌دهنده شرایط مطلوبی برای تیم سازنده است.

روی هر سه پلتفرم و در مجموع فروش‌های فیزیکی و دیجیتالی، بازی Sniper Ghost Warrior 3 بیش از ۱ میلیون نسخه فروش داشته است. این فروش خوب باعث شد تا استودیو CI Games نیز در سال مالی ۲۰۱۷ سودی ۲۴ میلیون یورویی را تجربه کند. مارک تیمینسکی، مدیر عامل سی‌آی گیمز، در مورد عملکرد مالی استودیو گفت:

اسنایپر گوست واریور 3 بزرگ‌ترین اثری است که ما تا به حال توسعه داده و منتشر کرده‌ایم و با وجود نقدهای متوسطی که رسانه‌های گیمینگ نسبت به بازی داشتند، ما همچنان برای بهبود بخشیدن بازی روی آن کار کردیم و شرایط را به گونه‌ای مدیریت کردیم که در نهایت اثر نسبتا موفقی داشته باشیم.

با وجود موفقیت قابل توجه بازی جدید سی‌آی گیمز، آن‌ها مجبور شدند برخی از کارکنان خود را برکنار کنند و اعضای استودیو را کاهش دهند؛ به طوری که در حال حاضر فقط ۳۰ نفر در این استودیو مشغول کار هستند و برای ساخت بازی بعدی که اثری در سبک شوتر تاکتیکی است، CI Games قراردادهایی را با برخی افراد برای توسعه بخش‌های مختلف خواهد بست. مارک تیمینسکی در این باره می‌گوید:

کم کردن اعضای استودیو، سخت‌ترین تصمیمی بود که در طول سال‌های اخیر عملی‌اش کردم. اینکه بهترین دوستان‌تان را که مدت‌ها با شما کار کرده‌اند کنار بگذارید، هیچ‌وقت آسان نبوده است. با این حال من معتقد هستم که این بهترین راه ممکن بود. نه در شوتر جدید ما، بلکه در تمام آثاری که ما تاکنون ارائه کرده‌ایم، کیفیت همواره مهم بوده است. سختی‌هایی که در توسعه بازی Sniper Ghost Warrior 3 با آن مواجه شدیم، درس عبرت خوبی برای ما بود.

ما معتقدیم که در این صنعت رقابتی، در حال حاضر تیم‌های کوچک‌تر می‌توانند راحت‌تر به موفقیت دست پیدا کنند. همچنین ما به تمام تلاش‌های تیم خود افتخار می‌کنیم و از هر کسی که در توسعه بازی Sniper Ghost Warrior 3 به ما کمک کرد، صمیمانه قدردان هستیم؛ چرا که اگر آن‌ها نبودند ما نمی‌توانستیم این اثر را برای گیمرهای سرتاسر جهان عرضه کنیم.

در پایان مصاحبه، تیمینسکی با اشاره به بازی Lords of the Fallen 2 اعلام کرد که سی‌آی گیمز در حال مذاکره با چند استودیو مختلف درباره توسعه بازی است و امیدوار هستند که تا چند ماه دیگر با یک استودیو جدید وارد همکاری شوند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده