نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

استودیو CD Projekt RED از لوت باکس ها می‌گوید

مارسین ایوینسکی، موسس استودیو سی‌دی پراجکت رد در مصاحبه اخیر خود صحبت‌هایی را درباره لوت‌ باکس ها و مسائل مربوط ارائه کرد.

از قرار معلوم این روزها لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای در همه جا وجود دارند و هر کسی عقیده خاصی درباره آنها دارد. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی، مارسین ایوینسکی، موسس استودیو CD Projekt RED (سی‌دی پراجکت رد) مصاحبه‌ای با وب‌سایت پی‌سی گیمر داشته است و در خصوص موضع خود نسبت به بحث‌های اخیر حول لوت باکس‌ها سخن گفته است. او به صراحت درباره این موضوع اظهار داشت:

اگر شما یک بازی با قیمت کامل خریداری می‌کنید، باید محتوای بزرگ و پولیش‌شده‌ای دریافت کنید که ساعات بسیار زیادی گیم‌پلی سرگرم‌کننده و جذاب را در اختیارتان قرار دهد. مفهوم «بسیار زیاد» ممکن است در خصوص هر بازی متفاوت باشد، اما در مورد ما این همیشه به معنای ارائه بیش از ۵۰ تا ۶۰ ساعت داستان اصلی در کنار چندین ساعت فعالیت‌های جانبی بوده است. برای من، این یک معامله منصفانه است. شما دقیقا چیزی را دریافت می‌کنید که پولی برای آن پرداخته‌اید؛ به علاوه ما همواره تمام تلاش خود را برای ارائه محصولی به کار می‌بندیم که ارزش آن بیشتر از چیزی باشد که انتظار دارید. هیچ رابطه‌ای بهتر از این وجود ندارد که یک بازیکن راضی و خوشحال، بازی شما را به دوستان خود توصیه می‌کند.

The Witcher 3: Wild Hunt

بازی قبلی استودیو سی دی پراجکت رد یعنی بازی The Witcher 3: Wild Hunt بسیار مورد تحسین بازیکنان و منتقدان قرار گرفت و همانطور که ایوینسکی توصیف می‌کند، این بازی صدها ساعت ماموریت‌های جانبی و داستان اصلی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که یقینا ارزش آن از مبلغ پرداختی بابت بازی بیشتر است. همچنین بسته‌های گسترش‌دهنده Hearts of Stone و Blood and Wine محتوای بیشتری را به بازی اضافه می‌کند. ایوینسکی توضیح داد که سی‌دی پراجکت به گونه‌ای متفاوت به بسته‌های گسترش دهنده و بسته‌های الحاقی نگاه می‌کند. او در این‌باره گفت:

چیزی که ما آن را بسته‌های گسترش‌دهنده می‌نامیم محتوای قابل فهم و هدفمندی است که ساعات بسیار زیادی ما را با داستان و گیم‌پلی جدید سرگرم می‌کند. اما در سوی دیگر بسته‌های الحاقی وجود دارند که محتویات جزئی و کوچکی هستند و باید به صورت رایگان در دسترس قرار گیرند.

مارسین ایوینسکی به عنوان سخن پایانی صراحتا اعلام کرد:

زمانی که [بازیکنان] احساس کنند شما به طور ناعادلانه به دنبال دریافت پول‌هایشان هستید، درباره آن سخن می‌گویند که من فکر می‌کنم این برای صنعت بازی‌های ویدیویی خوب است. بعضی از چیزها اغلب از نظر مالی خوب هستند، اما از آنجایی که تصمیم‌گیرندگان گهگاهی از خود نمی‌پرسند که «بازیکنان چه احساسی دارند؟» یا اینکه «آیا این معامله منصفانه است؟»، بازیکنان نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند و من حقیقتا امیدوارم که این موضوع صنعت ما را برای بهتر شدن تغییر دهد.

در دیگر اخبار مرتبط با استودیو سی‌دی پراجکت رد مطلع شدیم که این استودیو در نمایشگاه E3 2018 حضور خواهد داشت، اما این استودیو تاکنون اطلاعیه‌ای از برنامه‌های خود برای نمایشگاه منتشر نکرده است. همچنین چند روز پیش مایک پاند‌اِسمیت، خالق بازی Cyberpunk 2077 توضیح داد که چرا حالا زمان مناسبی برای تبدیل سبک Pen and Paper RPG به بازی‌های ویدیویی است.

شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده