نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

حضور برادلی وایتفورد در فصل دوم The Handmaid’s Tale

برادلی وایتفورد، بازیگر فیلم Get Out (برو بیرون)، به لیست بازیگران فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه) اضافه شد.

برادلی وایتفورد، هنرپیشه و فعال سیاسی آمریکایی، به تیم بازیگران فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه) ملحق شد. فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی درام و دیستوپیایی The Handmaid’s Tale در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق سرویس استریم Hulu پخش خواهد شد. فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale یکی از بهترین و متفاوت‌ترین سریال‌های سال ۲۰۱۷ بود و پس از اتمام این فصل بسیاری از طرفداران منتظر انتشار اخباری راجع به فصل بعدی این سریال محبوب بودند. مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale پربیننده‌ترین مجموعهٔ تلویزیونی در بین آثار سرویس استریم Hulu لقب گرفت و همین موفقیت برای متقاعد ساختن رؤسای این شبکه به ساخت فصل دوم این سریال کافی بود.

 

هشدار: این پاراگراف بخش‌هایی از داستان The Handmaid’s Tale را فاش می‌کند

 

فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale بر پایه هستهٔ مرکزی رمان جریان‌ساز مارگارت اتوود استوار بود و همین امر این سریال را به یکی از بهترین و متفاوت‌ترین ساخته‌های تلویزیونی سالیان اخیر تبدیل کرد. داستان فصل ابتدایی در جایی به نام گیلاد روایت می‌شد. این شهر آینده‌ای از تمام آمریکا بود که در آن قدرت به دست افراطیون مذهبی افتاده بود. در دنیایی که تولید مثل به معضلی بزرگ تبدیل شده بود، زنان بارور در اختیار مردان قدرتمند و با هدف زاد و ولد بیشتر قرار می‌گرفتند و به‌نوعی دارایی این دسته از افراد تازه به قدرت‌رسیده محسوب می‌شدند. الیزابت ماس در فصل اول نقش اصلی این مجموعهٔ تلویزیونی را بر عهده داشت. وی ایفاگر نقش شخصیت افرد (Offred) بود که در انتها مشخص شد نام واقعی او جون است.

Handsmaid-Tale

طبق گزارش سایت ددلاین، نام برادلی وایتفورد در لیست بازیگران مدنظر سازندگان برای ایفای نقشی اصلی در فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale قرار گرفته است و شاهد حضور این هنرپیشه در یکی از نقش‌های اصلی فصل دوم خواهیم بود. برادلی وایتفورد قرار است نقش شخصیتی به نام فرمانده جوزف لارنس را ایفا کند که این شخصیت به‌عنوان «نابغه‌ای پریشان و دیوانه» توصیف شده است. فرمانده جوزف لارنس مغز متفکر اقتصاد گیلاد است.

برادلی وایتفورد از آن دسته بازیگرانی است که هم توانایی ایفای نقش فردی خون‌گرم و مهربان را دارد و هم می‌تواند شخصیتی تهدید‌کننده باشد که قادر به انجام کارهای وحشتناک زیادی است

برادلی وایتفورد از آن دسته بازیگرانی است که هم توانایی ایفای نقش فردی خون‌گرم و مهربان را دارد و هم می‌تواند شخصیتی تهدید‌کننده باشد که قادر به انجام کارهای وحشتناک زیادی است. نقشی که برای وی در فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale در نظر گرفته‌اند به نظر هر دوی این خصوصیت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی را خواهد داشت و این هنرپیشه انتخاب مناسبی برای چنین نقشی بوده است. برادلی وایتفورد سال گذشته در فیلم ترسناک Get Out (برو بیرون)، نقش شخصیت دین آرمیتاژ را بر عهده داشت که این شخصیت نیز کم دچار مشکلات روحی و روانی نبود. این‌طور که مشخص است، برادلی وایتفورد به‌خوبی می‌تواند نقش شخصیت‌های سفیدپوست خبیث با رگه‌هایی از حس شوخ‌طبعی را ایفا کند.

بر اساس توضیحاتی که در مورد نقش برادلی وایتفورد داده شده است، انتظار می‌رود شخصیت جون در نهایت باید به منزل جوزف لارنس رهسپار شود و ندیمهٔ جدید وی باشد. در فصل ابتدایی مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale، شخصیت فرمانده واترفورد با نقش‌آفرینی جوزف فاینز، بازی‌های روانی زیادی بر سر شخصیت جون درآورد و به نظر می‌رسد در فصل دوم، فرمانده جوزف لارنس جای وی را خواهد گرفت.

اینکه چه داستانی قرار است در فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale روایت شود و سازندگان چه در سر دارند، هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست. تنها موضوعی که برای طرفداران بسیار اهمیت دارد و حداقل خواسته آن‌ها از سازندگان خواهد بود، حفظ کیفیت فصل اول است. البته پس از اعلام این موضوع که قرار است خود مارگارت اتوود روی داستان فصل دوم کار کند، تا حد زیادی خیال طرفداران از کیفیت داستانی این فصل راحت شده است. همان‌طور که اشاره داشتیم فصل اول این مجموعهٔ تلویزیونی بسیار خوش‌ساخت بود و مورد استقبال فراوان منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و سرویس استریم Hulu نیز به سبب همین سریال توانست اولین سرویس استریمی باشد که جایزه بهترین سریال درامِ نوظهورِ بخش ساعات پربیننده امی (Primetime Emmy Award) را از آن خود کند. فصل اول مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale برندهٔ بهترین سریال درام گلدن گلوب نیز شد. همچنین الیزابت ماس توانست جایزهٔ بهترین بازیگر زن در بخش سریال درام مراسم گلدن گلوب را از آن خود کند.

با اینکه سازندگان مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale برای تکرار موفقیت فصل ابتدایی راهی دشوار را در پیش دارند، اما بسیاری از طرفداران به این امر خوش‌بین و امیدوار هستند. فصل اول سریال در ۱۰ قسمت روی آنتن رفت و هر قست بین ۴۵ دقیقه تا حدود یک ساعت بود. از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الیزابت ماس، جوزف فاینز، ایوان استراهوفسکی، الکسیس بلدل و مکس مینگلا اشاره داشت.

برادلی وایتفورد از هنرپیشگان قدیمی سینمای هالیوود است و در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی سابقهٔ نقش‌آفرینی داشته است که از میان آن‌ها می‌توان به The Equalizer (ایکولایزر)، The X-Files (پرونده‌های ایکس)، The West Wing (بال غربی)، The Good Guys (پسران خوب) و The Mentalist (روانکاو) اشاره داشت.

گفتنی است فصل دوم مجموعهٔ تلویزیونی The Handmaid’s Tale در آوریل سال ۲۰۱۸ (فروردین یا اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) پخش خواهد شد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده